2016-12-08 18:28

ULTIMA ORA


Transportatori: Scumpirea carburanţilor va falimenta o parte din firmele de profil

 |  13:03
Transportatori: Scumpirea carburanţilor va falimenta o parte din firmele de profil
Transportatorii rutieri se aşteaptă ca în acest anprofiturile să scadă din cauza creşterii preţului la carburanţi, iar o partedin firme vor intra în faliment, după ce şi anul trecut câştigurile au fostafectate de majorarea TVA şi deprecierea leului.

"Ocreştere de 10% la preţul carburantului atrage după sine o creştere medie acosturilor unui transportator de 4%. Este clar că profitul va scădea pentru căpiaţa nu poate răspunde pozitiv pentru a acoperi costurile. Clienţii noştri nuîşi permit să crească preţul produselor la raft şi atunci scădem noi marjele.În aceste condiţii, şi având în vedere că şi aşa ultimii trei ani nu au fostani buni pentru transportatori, mulţi nu vor rezista pe piaţă", a declaratLucia Apostol, directorul de transport al companiei Dumagas.

Apostol aamintit că şi anul trecut transportatorii aufost afectaţi de scumpirea carburanţilor, de creşterea TVA şi deprecierealeului în raport cu euro, dar şi de majorarea valorii taxei de drum care esteraportată la moneda europeană.

Ea a spus cădin totalul costurilor în cadrul companiei carburanţii reprezintă aproapejumătate.

"Noi suntem ceimai afectaţi şi în acelaşi timp noi suntem motorul principal al economiei uneiţării. O medie de 45% din costurile totale o reprezintă costul combustibililor.Dacă acest procentaj urcă şi mai mult cred că multe firme vor ajunge pe listacu falimente" , a afirmatreprezentantul Dumagas.

Deaceeaşi părere este şi directorul executiv al companiei Dunca Expediţii,Constantin Daminescu, care spune că marja de profit a companiei este de 1-5%,astfel că scumpirea carburanţilor afectează direct compania.

"Cuantumulcarburanţilor în costul total este de aproximativ 50%, iar marja este de 1-5%,cu toate că există şi curse pe care le închizi pe pierdere. Piaţa nu poateabsorbi atât de rapid această creştere, astfel că în curând cred că vor scădeanumărul camioanelor care operează în România", a declarat Daminescu.

El aexplicat că majorarea preţului la carburanţi nu poate fi transferată clienţilordin cauza contractelor deja încheiate şi este suportată de transportator.

"Nuputem să transferăm aceste creşteri ale costului la clienţi. Ei nu ar accepta,aşa că tot noi transportatorii pierdem. Avem contracte încheiate cu uniiclienţi care stipulează clar că nu putem scumpi preţurile până nu se atingepragul de majorare a costurilor de 10%. Până atingem acest prag, suportămnoi", a afirmat directorul Dunca Expediţii.

Companiaintenţionează să îşi concentreze activitatea pe rutele externe, respectivintracomunitare, pentru a se proteja de condiţiile economice din România.

"Noine-am concentrat activitatea de când a început criza pe rutele intracomunitare.La acel moment 10% din capacitate era folosită în acest scop, iar în prezentprocentajul a ajuns la 60-70% şi ne gândim să continuăm în direcţiaaceasta", a spus Daminescu.

De asemenea,transportatorul International Lazar Company spune că toate companiile se aflaudeja în dificultate, iar scumpirea carburanţilor va duce la scădereaprofitului.

"Ne afectează foarte tare întrucât nu mai putem să rămânem în costuri. Amputea să cerem clienţilor să ajusteze preţul după preţul motorinei, darscumpirile nu se mai opresc. Nu putem merge săptămânal sărenegociem contractele, aşa că pierdem bani, dar încă nu am făcut o evaluarecompletă", a declarat Daniela Midvidichi, directror comercial alInternational Lazar Company.

Referitor lacalitatea combustibilului din România cei trei se declară în general mulţumiţi,dar admit că nu au mai operat de curând teste de analiză.

"Nu ammai dus la analiză combustibilul. Şoferii care fac curse şi afară imi mai spuncă parcă e mai bună motorina din străinătate, dar nu putem să spunem că avemprobleme de calitate pentru că lucrăm cu un retailer mare. Înainte de acestaaveam unoeri probleme, pentru că aveam staţiei proprie şi lucram cu firme mici",a afirmat reprezentantul Dunca Expediţii.

Dumagas dinCraiova este membră a grupului de firme cu acelaşi nume înfiinţat în 1996 deMihai Dugăeşescu. Anul trecut omul de afaceri a vândut 60% din companiafondului de private equity Bancroft. Transportatorul operează pe rute interneşi internaţionale, are un parc auto de 500 de camioane, iar anul trecut aînregistrat afaceri de aproximativ 40 milioane euro.

DuncaExpediţii a fost fondată în 1994 la Timişoara de omul de afaceri Romeo Duncă.Compania deţine o flotă de 600 de vehicule şi a încheiat anul trecut cu afaceride aproximativ 30 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 15% faţă de anulprecedent.

InternationalLazar Company, cu afaceri de aproximativ 30 milioane euro anul trecut, estedeţinută de omul de afaceri Ion Lazăr şi dispune în total de 310 autovehicule.

De laînceputul anului, companiile petroliere au scumpit carburanţii de şase ori, iarpreţurile au urcat cu 3-4%. Carburanţii s-au scumpit anul trecut cu peste 15%,după ce în 2009 preţul a avansat cu 13%.

Companiilepetroliere din România explică de cele mai multe ori creşterile preţurilorcarburanţilor prin evoluţia cotaţiilor internaţionale ale petrolului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-06-14



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image