2016-12-03 02:29

ULTIMA ORA


Tronsonul Chitila-Voluntari al centurii de nord a Capitalei a fost deschis circulaţiei

 |  14:43
Tronsonul Chitila-Voluntari al centurii de nord a Capitalei a fost deschis circulaţiei

TronsonulChitila-Voluntari al centurii de nord a Capitalei a fost deschis miercuricirculaţiei, iar lucrările la capetele de centură care asigură legătura cuautostrăzile A1 şi A2 continuă în 2011 şi 2012, inelul de circulaţie putând firealizat prin parteneriat public-privat, a declarat premierul Emil Boc.

Prezentla deschiderea tronsonului de 20 kilometri Chitila-Voluntari, şeful Guvernuluia asigurat că acesta este doar un prim pas pentru finalizarea întregii centuride nord a Capitalei şi a precizat că lucrările vor continua şi în următorii doiani, astfel încât să fie asigurată legătura cu autostrăzile A1 (către Piteşti)şi A2 (spre Constanţa).

"Nusunt mulţumit că centura nu este finalizată, putea fi realizată cu 10 ani înurmă, dar lucrările la capetele de centură vor continua în 2011 şi 2012, fiindde o prioritate majoră", a spus Boc. El a arătat totodată că inelul decirculaţie al centurii ar putea fi realizat în parteneriat public-privat, înregim de autostradă cu patru benzi.

Tronsonulde 20 de kilometri redat miercuri circulaţiei a fost modernizat, lucrărilevizând lărgirea şoselei de la două la patru benzi. Proiectul nu a fostfinalizat integral, pentru perioada următoare fiind programate lucrări definisaj, cum ar fi montarea despărţitoarelor de sens, precum şi podul hobanatde la Otopeni.

Premierula insistat din nou că actualul Guvern a reuşit să finalizeze 116 kilometri deautostradă în 2009 şi 2010, alături de reabilitarea a 620 kilometri de drumurinaţionale.

"Celorcare întreabă ce măsuri anticriză a luat Guvernul, le răspund: investiţiapublică în infrastructură este cea mai importantă măsură", a adăugat Boc.

Investiţiaîn modernizarea tronsonului inaugurat miercuri a fost de 79,88 milioane euro,fără TVA, finanţarea fiind asigurată integral de la bugetul de stat.

ÎntreVoluntari şi Otopeni a lucrat consorţiul Jaypart-Romstrade (ambele dinRomânia), în baza unui contract de 39,91 milioane euro, încheiat în 2007.

ÎntreOtopeni şi Mogoşoaia lucrările au fost efectuate de asocierea Alpine Mayreder(Austria)-FCC (Spania), valoarea contractului fiind de 12,91 milioane euro.

Altreilea tronson, între DN1A (Mogoşoaia) şi DN7 (Chitila), a costat 27,06milioane euro. Contractul a fost semnat în 2008 cu compania Aktor (Grecia).

Înurmă cu trei săptămâni, aflat în inspecţie pe şantierul centurii de nord aCapitalei, premierul Emil Boc i-a avertizat pe constructorii tronsonuluiChitila-Voluntari că lucrările trebuie încheiate până la 1 decembrie şi că vorfi "sancţionaţi" de Guvern dacă depăşesc acest termen.

Înluna iulie, la o nouă inspecţie pe centura de nord a Capitalei, premierul EmilBoc afirma că lucrărilor vor fi finalizate până la sfârşitul anului şi că de la1 iulie 2011 şoferii vor putea circula pe autostradă, de la Piteşti laConstanţa.

Centurade nord a Capitalei face legătura între DN1 Bucureşti-Ploieşti, AutostradaBucureşti-Piteşti şi Autostrada Soarelui.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-09-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image