2019-12-06 05:29

O maşină altfel. C4 Cactus, călăuza

 |  16:27
O maşină altfel. C4 Cactus, călăuza

C4 Cactus întoarce Citroen acolo unde s-a remarcat tot timpul: în elita maşinilor care arată altfel. A fost CV prin anii ’50, celebru din filmele lui Louis de Funes, apoi DS din anii ’60, sau C4 lansat în 2004. Cactus şi-a făcut apariţia la Salonul de la Geneva din acest an. Arată ca şi când ar fi pregătit pentru condiţii dure şi este dotat cu ultimele inovaţii tehice: de la motoare mici şi puternice, la sisteme de parcare automată. Despre cum acţionează acestea puteţi vedea şi pe site-ul automotomania.ro

C4 Cactus e altceva. Atrage la o simplă vedere. Forma de cross-over este completată de bumpere şi protecţii dintr-un plastic special care sunt plasate pe portiere, pe barele de protecţie şi de-a lungul întregii maşini. La partea din faţă se fac remarcate blocurile optice care sunt splituite în două părţi. Luminile de zi cu LED sunt separate de farurile propriu-zise. Se remarcă, de asemenea, forma rotunjită, de picătură, a maşinii care îi asigură un factor aerodinamic bun. Pernuţele umflate din poliuretan termoplastic care abosrob mici şocuri şi revin la forma iniţială după dispariţia acestora sunt amplasate pe portiere într-o cantitate mai mare şi pe barele de protecţie la colţuri. Astfel, se poate scăpa de stresul zgârieturilor căpătate în parcări sau a semnelor lăsate de portierele celorlalţi. De la depărtare, forma îl poate face pe Cactus să pară o maşină mare, în fond avem de-a face cu un cross-over de mici dimensiuni, dar îndeajuns de încăpător pentru o familie pusă pe aventură. Atmosfera de familie este prezentă şi la interior. Pe cât e de aventuros la exterior, pe atât e de “cosy” la interior. Scaunele acoperite cu un material ce aminteşte de canapeaua din sufragerie au forma unui fotoliu. Mânerele portierelor sunt asemănătoare celor de la gemantanele vechi, iar formele pătrăţoase îşi dau impresia că eşti într-o casă, nu într-o maşină. La fel şi multitudinea de spaţii de depozitare plasate unde nici un gândeşti. Există multe detalii de design care completează un habitaclu atractiv. Iar lovitura de graţie este dată de plafonul panoramic care adună tot cerul în maşină. Partea tehnică este destul de spartană, dar cuprinde tot ce este necesar la drum. Tabloul de bord digital este minimalist şi dă informaţii despre viteză, schimbarea treptelor, autonomie şi celelalte lumini esenţiale de avertizare. Este atât de discret încât abia se face remarcat pe timp de noapte. Toate celelate informaţii sunt accesibile şi comandate pe tableta multifuncţională de 7 inchi de pe consola centrală de unde se pot comanda clima, navigaţia, sistemul audio, telefonul sau se pot afla informaţii despre maşină. De remarcat că există receptor şi pentru staţiile de radio cu tehnologie DAB, inutil deocamdată în Românie. Cu toate că are doar 4,16 metri lungime, spaţiul din portagaj are 358 de litri, iar cel dedicat genunchilor pasagerilor din spate este de 10 centimetri.

Parchează singură

Sub capota lui Cactus se află noile motorizări, economice şi eficiente. Eu am testat  varianta pe benzină cu propulsorul PureTech VTi 82 cai-putere de 1,2 litri cu 3 cilindri. Cu toate că pare subdimensionat, motorul trage bine cele 965 de kilograme – cu 200 kg mai uşor decât C4 - ajungând până la 100 km/h în 12,9 secunde şi ruşind să atingă 167 km/h. Consumul înregistrat de mine a fost undeva de 6 litri la 100 km. Senzaţional este sistemul Park Assist,  care face posibilă parcarea asistată. Maşina calculează automat spaţiul lateral disponibil şi manevrează automat volanul. Comenzile iniţiale se fac de pe ecranul tactil, iar şoferul trebuie doar să manevreze maşina faţă spate urmărind imaginile de pe camera de marşarier sau senzorii de proximitate din faţă. De restul se ocupă Cactus. Tot în seria noilor tehnologii se înscrie airbagul pasager cu tehnologie “airbag-in-roof”, adică airbagul este plasat de-a lungul parbrizului crescând astfel siguranţa şi spaţiile de depozitare. Garda la sol generoasă şi buperele de plastic fac abordabile obstacolele mai mari. Preţul lui C4 Cactus pleacă de la 12.995 de euro pentru varianta de echipare Live cu motor pe benzină de 82 de cai putere şi ajunge la 18.228 de euro cu TVA pentru motoarele pe motorină şi cutie automată.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-12-15

Mai multe imagini:
O maşină altfel. C4 Cactus, călăuza
zoom
O maşină altfel. C4 Cactus, călăuza
zoom
O maşină altfel. C4 Cactus, călăuza
zoom





Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE