2020-08-10 11:04

Geneva s-a dus, premierele ajung în stradă. Viitorul automobilului, cât mai autonom

 |  15:03
Geneva s-a dus, premierele ajung în stradă. Viitorul automobilului, cât mai autonom

Cuvintele de ordine ale Salonului auto de la Geneva au fost autonomie şi hibrid. Aproape orice producător auto care se respectă a prezentat, dacă nu un autovehicul, cel puţin un concept pe acastă temă. Dar dincolo de visele din industria auto, Geneva a întărit faptul că piaţa a intrat pe trendul ascendent şi-şi permite din nou extravaganţe, concepte sau experimente. Atracţiile târgului au fost bolizii cu mulţi cai-putere, însă greul industriei îl duce maşina bună şi ieftină care s-a strecurat printre cele 131 de premierul mondiale şi europene de la târg.

Producătorul naţional Dacia, cel care susţine o parte din exportul Româniai, a avut şapte premiere extrem de palide la târg. Practic aceleaşi caroserii garnisite cu diverse gadgeturi, dar nimic mai mult. Un Duster care a primit un motoraş de 1,2 litri turbo, 125 CP şi euro 6, care va fi livrat pe un model cu start-stop şi câteva inovaţii multimedia.

Maşina anului

Maşina anului 2015 a fost votată VW Passat, o marcă atât de gravată pe creierul românului, că nu mai necesită alte comentarii. Nimic spectaculos, dar extrem de practic. Passat a obţinut 340 puncte, la mare distanţă faţă de Citroën C4 Cactus - 248 puncte şi Mercedes-Benz Clasa C 241 puncte.

Lux şi forţă

Salonul a fost un prilej de etalare a luxului, a cailor-putere. De exemplu, Rolls-Royce a prezentat nuanţa „Mother of Pearl”, cea mai scumpă vopsea folosită vreodată pentru a se asezona cu cel mai luxos interior conceput. Elementele de decor sunt vopsite manual cu un motiv al florilor de cireş şi pictate cu păr de veveriţă. Finisajul vopselei se execută manual în 12 ore de lustruire. În seria bolizilor, a doua generaţie Audi R8 atinge 610 CP şi 100 km/h în doar 3,2 secunde. Noul 488 GTB are un motor de 670 CP, dintr-un mtor V8 de 3,9 litri twin-turbo şi atinge 200 km/h în 8,3 secunde. McLaren 675LT poate furniza 675 CP şi un sprint până la 100 km/h în 2,9 secunde. Lamborghini a arătat Asterionul, un hibrid de 910 cai-putere despre care spune că ar consuma şi 3,5 litri/100 de kilometri, dar nu atunci când atinge suta în 3 secunde.

Hibrizii

Revenind cu picioarele pe pământ, suedezii-chinezi de la Volvo sunt mai orientaţi către economie şi siguranţă. Astfel, noul V60 D5 Twin Engine prefaţează o nouă variantă de motorizare cu o putere hibridă de 230 CP din care 163 CP diesel şi 67 CP electric, pentru care timpul de încărcare scade la 3 ore şi jumătate în sistem de 16 amperi.Nissan a prezentat la Geneva conceptul Sway care prefaţează înlocuitorul lui Micra, dar şi noile 370Z Nismo, Juke RS Nismo şi GT-R Nismo.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-03-09

Mai multe imagini:
Geneva s-a dus, premierele ajung în stradă. Viitorul automobilului, cât mai autonom
zoom
Geneva s-a dus, premierele ajung în stradă. Viitorul automobilului, cât mai autonom
zoom
Geneva s-a dus, premierele ajung în stradă. Viitorul automobilului, cât mai autonom
zoom

Geneva s-a dus, premierele ajung în stradă. Viitorul automobilului, cât mai autonom
zoom




Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE