2019-10-17 16:09

500 de funcţionari din administraţia centrală vor pleca acasă după 1 mai

 |  13:17
500 de funcţionari din administraţia centrală vor pleca acasă după 1 mai

Liderii PSD şi ALDE au vehiculat ideea că administraţia centrală trebuie restructurată, pe motiv că sunt prea mulţi funcţionari publici care taie frunză la câini.

Ba chiar, s-a vehiculat și o cifră - 10.000 de funcţionari ar trebuie să fie daţi afară. Deocamdată, însă, potrivit informaţiilor noastre, o circulară de la Palatul Victoria menţioneză că toate ministerele cabinetului Dăncilă vor trebui să dea afară, după 1 mai, circa 500 de funcţionari publici, în total, ceea ce înseamnă, în medie, cam 20 de oameni de minister, deși sunt și ministere, cum ar fi cel al Mediului, care vor trebui să concedieze în jur de 50 de funcţionari publici.   


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-05-03



Parerea ta...

MARGARET THATCHER
29 Apr 2019

Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE, care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare. Unele structuri parazitare trebuie desfiintate precum Consiliile judetene. Mentinerea in pozitia actuala - rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) exprima gradul de risipire a fondurilor bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri fara atributii obiective si necesare administratiei de stat, ce conduc implicit la cresterea coruptiei precum si la acutizarea disolutiei institutiilor statului (functionarea societatii fara principii, moralitate si respect fata de valorile umane si sociale) si la diminuarea in mod drastic a sanselor descentralizari sau modernizari reale; In sectorul economic de stat, dar si al administratiei locale si centrale (pentru realizarea descentralizarii si reducerii birocratiei) trebuie reduse functiile de conducere la 4% din total organigrama sau stat de functii. Asta presupune si reducerea ministerelor, a secretarilor de stat la cel mult doi, dimensionarea directiilor la nivel de servicii independente, a serviciilor la nivel de birouri precum si fuzionarea structurilor cu competente similare, etc. si diminuarea la maximum posibil a cheltuielilor pentru conducatorii auto si a nr autoturismelor folosite de catre cei cu indemnizatii de conducere. - Stabilirea, in baza studiilor, (AUDITARI EXTERNE) efectuate de catre comisiile de specialitate ale Parlamentului si elite ale Societatii Civile (oameni care poseseda stiinta si acumulari de experiente in diverse domenii) a directiilor de actiune, prin evaluare, a oportunitatii si necesitatii mentinerii structurilor administrative, cu atributii i
MARGARET THATCHER
29 Apr 2019

Stabilirea, in baza studiilor, (AUDITARI EXTERNE) efectuate de catre comisiile de specialitate ale Parlamentului si elite ale Societatii Civile (oameni care poseseda stiinta si acumulari de experiente in diverse domenii) a directiilor de actiune, prin evaluare, a oportunitatii si necesitatii mentinerii structurilor administrative, cu atributii in domeniul public, finantate din bugetul de stat si prin verificarea legalitatii si argumentarii infiintarii acestora, a valabilitatii obiectului de activitate, optimului organigramei de functionare, a eficientei resurselor folosite si a veridicitatii indicatorilor statistici de performanta, astfel ca structurile interne ale ministerelor, agentiilor, oficiilor si a altor tipuri de institutii sa fie cat mai suple si eficientizate; - Pentru a se diminua abuzurile, descuraja nepasarea, incompetenta si intari cresterea prestigiului profesiei si a institutiilor toti cei care detin functii publice si gresesc (exclus in cazuri fortuite) in exercitarea sarcinilor de serviciu (guvernanti, judecatori, procurori, militari, politisti, comisari ai ANAF, etc.) trebuie sa plateasca despagubiri pentru daunele rezultate in urma actelor si deciziilor abuzive dispuse si sa nu mai fie lasate pe seama bugetului de stat;
MARGARET THATCHER
29 Apr 2019

Fiecare functie de conducere din structurile statului trebuie sa fie evaluata gestionata si controlata pe baza unor indicatori statistici sintetici si analitici esentiali (cantitativi si calitativi) cuprinsi intr-un tablou de board, stabiliti in functie de nivelul si complexitate a activitatilor specifice, cu ajutorul carora sa se poata efectua oricand comensurarea eficientei actului managerial; - Pentru combaterea coruptiei in institutiile publice si private este necesar sa se instituie prin act normativ "institutia persoanei - independente - de contact, cu sarcini bine stabilite in functie de specificul domeniului unde isi desfasoara activitatea, pentru monitorizarea coruptiei" . Aceasta trebuie desemnata de fiecare organizatie din rindul celor cu functii de executie si cu posibilitati (libertati) de a reclama fara nici o jena, cind sunt indicii de coruptie interna indiferent daca sunt in cauza superiorii sai; - Adoptarea unor reglementari europene specifice in conformitate cu bunele practice prin interzicerea pentru societatile comerciale a deductibilitatii cheltuielior de lux (achizitii de limuzine, vile, case de vacanta, yahturi etc.) din veniturile proprii ale firmei; . - Impozitarea corespunzatoare (folosind modele din tarile europene) a operatiunilor de export a materiilor prime de natura lemnoasa (busteni si cherestea) si a fierului vechi pentru a incuraja productia interna proprie, cresterea productivitatii muncii, precum si a locurilor de munca.Trebuie instituit si urmarit ca indicator statistic de progres cantitatea de fier prelucrat, pe cap de locuitor, aflata in circuitul economic, aceasta trebuie sa fie in crestere(ca in tarile civilizate) si nu in descrestere ca in Romania. Daca se va merge in continuare cu exportul de “fier brut” se va ajunge peste putin timp sa n-avem din ce mai face caiele pentru potcovit caii sau placheuri la pantofi; - Aplicarea de redevente corespunzatoare, (folosind modele di
MARGARET THATCHER
29 Apr 2019

- Aplicarea de redevente corespunzatoare, (folosind modele din tarile europene) in cazul folosirii resurselor naturale din solul si subsolul Romaniei (titei, gaze, sare, marmura, balast, piatra, calcarul pentru fabricarea cimentului, forta hidraulica a apei, apa minerala, etc.) de catre agenti economici privati carora, conform mediei europene, ar trebui sa le ramana doar 10% din profitul realizat. Ceea ce se intimpla pe aceasta tema in Romania este jungla curata (mult inferior decat in cel mai retrograd stat african). In prezent in Romania bugetul statului are ca sursa principala de venit TVA-ul si impozitul pe salariu si pensie, si nicidecum impozitul pe profit si pe avere, stuatie ce indica aspectul ca in Romania ar fi un soi de sclavagism modern. - Toate concesionarile de luciu de apa, de balastiere, ape minerale, etc trebuie redate administratiilor locale pentru a folosi profiturile rezultate si beneficiile din exploatarea acestora ca resurse locale in rezolvarea intereselor comunitatilor si nu numai de catre baronii locali care platesc statului sume modice sau plocoane si spagi; - Avand în vedere specificul (salbatic) al tranzitiei din Romania si al formarii pe cai discutabile a proprietatii private, in scopul transpunerii in viata a principiului echitatii si tinind cont de bunele practici experimentate in cele mai avansate tari ale UE, si nu numai, este strict necesara impozitarea graduala a averii in funcţie de o serie de criterii cumulative referitoare la valoarea acesteia, credibilitatea surselor si mijloacelor de dobindire, raportate la legalitate, precum şi la perioada de timp în care s-a făcut acumularea; - Elaborarea unei legi , dupa modelul folosit in statele UE, in baza careia sa se faca salarizarea tuturor bugetarilor, pe 5 nivele (A,B,C,D,E) cu semnificatiile urmatoare, A -studii superioare de lunga durata, B - superioare de scurta durata, C - liceale, D- scoli profesionale si E - scoala elementara. In cadrul fiecaru
MARGARET THATCHER
29 Apr 2019

In cadrul fiecarui nivel diferentierea se face pe baza unor coeficienti de ierarhizare stabiliti in functie de importanta sociala a muncii, productivitate si ingradirile pe care le are profesia pentru exercitarea altor activitati profitabile colaterale. In cadrul aceleiasi profesii se impun citeva limitari si anume venitul sefului unei structuri nu poate depasi dublu venitului mediu al personalului nemijlocit din subordine, iar sporurile acordate sa nu permita niciunui salariat bugetar depasirea dublarii salariului de baza lunar. In ceea ce priveste situatia pensionarilor si salariatilor bugetari, in Romania, trebuie elaborate reglementari care sa coreleze pensile si respectiv salariile dupa un algoritm European. Pentru plata pensiilor, daca am lua in considerarea cel mai redus model european valoarea acestora este cuprinsa intre 500 si 1900 euro, atunci in Romania pensia minima ar trebuii sa aiba valoarea de 250-300 euro si cea maxima 1500 euro, asa s-ar putea face dovada ca traim intr-o tara normala si civilizata. In stuatia actuala, suntem fara corespondent in rindul tarilor care au intrat in ultimul si penultimul val in UE, avem pensii (pe care unii si le-au autopropus) din care se fac averi, iar altii mor de foame sau de boala pentru ca nu - si pot procura medicamentele necesare. Aceasta stare de fapt ilustreaza inexistenta statului de drept si a functiilor sale dar si cainosenia decidentilor guvernanti si a politruci.
MONA PIVNICERU 01.11.2009
29 Apr 2019

Când într-un stat nimic nu rămâne de necontestat sau, în orice caz, de ridiculizat ori de pus sub semnul întrebării, când totul pare că se tranzacţionează sub nume ori culori derivate din substrat politic şi când nu contează cum se conduce, ci doar că se conduce, fiind nesemnificativă competenţa ori autoritatea profesională a celui astfel desemnat, este limpede că putem vorbi despre o evoluţie regresivă, sinonimă cu destructurarea de la care nici un sistem, şi prin urmare nici cel judiciar, nu se poate abstrage. Există o tendinţă generală din partea guvernanţilor de a redefini ori a repune în discuţie concepte şi valori universal şi ireversibil câştigate de comunitatea internaţională, şi prin urmare şi de România, sau de a se folosi contrar scopului în vederea căruia au fost recunoscute, spre a contraria substanţa însăşi a statului democratic, ce se pretinde a fi slujit, contrar obligaţiilor internaţionale asumate şi a reglementărilor interne. Astfel, statul de drept, separaţia puterilor în stat, independenţa magistratului, neretroactivitatea legii, stabilitatea şi predictibilitatea dreptului cetăţeanului, dreptul de acces neîngrădit al cetăţeanului la un tribunal, pentru a nu enumera decât câteva dintre ele, au devenit - potrivit noului conţinut imprimat de guvernanţi - sintagme ameninţătoare ori nefolositoare pentru cetăţean, a cărui neputinţă în a-şi rezolva propriile drepturi se întoarce împotriva magistratului, către care se translează nemulţumirile generate de consecinţele aplicării legii, care însă aparţin legiuitorului, şi nu judecătorului. Pe de altă parte, sistemul judiciar însuşi generează inevitabil tensiuni şi opoziţii, care duc invariabil la mefienţă şi contestare. Astfel, nu întotdeauna adevărul real, faptic, aşa cum a fost el perceput, se regăseşte în adevărul judiciar, aşa cum a putut el fi stabilit de magistrat, situaţie în care va
MONA PIVNICERU 01.11.2009
29 Apr 2019

Astfel, nu întotdeauna adevărul real, faptic, aşa cum a fost el perceput, se regăseşte în adevărul judiciar, aşa cum a putut el fi stabilit de magistrat, situaţie în care va exista o discrepanţă majoră între dorinţa legitimă a justiţiabilului ori a opiniei publice de a se retribui o conduită văzută ca dovedită şi soluţia judecătorului, care va retribui doar conduita dovedită ca atare, cu mijloacele de probă legale şi după regulile prestabilite. La aceasta se adaugă şi violenţa discursului politic, Executivul şi parte din politicieni fiind dispuşi, în dispreţul oricăror consecinţe, să şteargă faptic independenţa constituţională a puterii judecătoreşti, prin măsuri legislative ori prin acuze publice extrem de grave la adresa magistraţilor, părând a fi fără importanţă dacă actul de justiţie este subminat sau nu, ori dacă însuşi echilibrul puterilor în stat este periclitat. Toate acestea trasează două limite ce par a circumscrie sistemul judiciar de douăzeci de ani încoace reformat: degradarea crescândă a condiţiei juridice a cetăţeanului şi a cadrului juridic naţional, pe un fond general de contestare publică a actului de justiţie şi a persoanei magistratului. Degradarea condiţiei juridice a cetăţeanului: -existenţa dreptului cetăţeanului doar mediatic şi doar iniţial, pentru ca ulterior să se transforme în sensul limitării sau anulării lui definitive (de exemplu, ultimele modificări la Legea nr10/2001), în condiţiile în care cetăţeanul continuă să solicite judecătorului recunoaşterea lui; -încălcarea flagrantă a dreptului la un proces echitabil, prin existenţa unor proceduri greoaie, prin aplicarea ordonanţelor de urgenţă în detrimentul legii, prin lipsa de concurs a celorlalte autorităţi la finalizarea actului de justiţie (a se vedea procedura de restituire a imobilelor sau a despăgubirilor înlocuitoare restituirii în natură);
MONA PIVNICERU 01.11.2009
29 Apr 2019

Degradarea cadrului juridic naţional. Prevederea echilibrului puterilor în stat, ca fundament al statului de drept, s-a realizat şi prin preluarea funcţiei legislative de către Executiv, cu consecinţe grave şi asupra drepturilor cetăţeanului, reglementate impropriu ori cu încălcarea minimului elementar câştigat prin: -crearea unui climat de insecuritate juridică generală (a se vedea art. 56 alin. 1.1 introdus prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 61/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, potrivit cu care, după adoptare, actele normative pot fi completate sau, după caz, abrogate înainte de data intrării lor în vigoare, în situaţii temeinic justificate, fără a se putea explica juridic cum este posibilă o asemenea intruziune în substanţa legii şi în dreptul cetăţeanului supus unei incertitudini absolute); -adoptarea de acte normative fără studiu de impact, adică fără a se şti vreodată dacă reglementarea situaţiilor regăsite în lege are sau nu acoperire în relaţia socială menită a fi reglementată (a se vedea noul Cod civil şi în mod particular instituţia logodnei, ca şi reglementarea improprie a contractului de întreţinere care, asimilat cu renta viageră la un moment dat, îşi pierde fizionomia juridică); -proiecte de legi ce urmează a fi adoptate cu reglementări aberante, care deturnează legea şi dreptul cetăţeanului ca şi competenţele instanţelor judecătoreşti de la finalitatea lor (a se vedea Proiectul Hotărârii de Guvern privind aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţa circulaţiei rutiere pentru anii 2009-2013, care, la rubrica “Modificări legislative care pot fi avute în vedere”, enumeră: translarea răspunderii de la conducătorul auto la proprietarul autovehiculului, în dispreţul principiului răspunderii personale, testarea alcoolemiei de c
MONA PIVNICERU 01.11.2009
29 Apr 2019

Decelarea sensului mişcării sistemului judiciar Este greu de spus dacă sensul mişcării sistemului judiciar se produce înspre normalitate ori gravitaţia imprecisă a evenimentelor şi a conduitelor protagoniştilor lor va amprenta şi pe viitor substanţa şi imaginea de sistem, spre a demonstra că doar bunăvoinţa lor, a guvernanţilor, contează în a se fixa social un statut constituţional ori în a se rămâne într-o subordonare executivă, nedisimulată public, în dispreţul dispoziţiilor constituţionale.
NELU STIUCA
29 Apr 2019

Numai “Societatea Civila Organizata” poate disciplina puterea publică şi determina POLITRUCII să treacă de la o ţinută extravagantă la una raţională, “de smerenie” şi bună credinţă. Aceste deziderate au fost realizate în Marea Britanie ca operă politică a “doamnei de fier” Margaret Thatcher, fost prim-ministru în perioada (1979-1990), iar în Spania (unde societatea s-a aflat sub regim autoritar până în 1975) în numai 7 ani (1982-1989). Referitor la perioada de guvernare a doamnei Margaret Thatcher sunt de evidenţiat principalele sale merite: a îngrădit statul birocratic şi a eliberat societatea civilă britanică. În opinia ei, restaurarea dominaţiei societăţii civile asupra statului cerea o cruciadă morală. Ea a atacat frontal ideologiile care împrăştiaseră sentimente “revoluţionare” antipatriotice şi “decadente”. În opinia ei, în acel context socio-politic britanicii aveau nevoie să fie brutal treziţi din deprinderile lor consensuale. Având această pildă poporul român trebuie conştientizat că numai de el depinde progresul şi evoluţia sa ca “familie europeană” şi că a venit momentul istoric aşteptat probabil încă de la geneza sa, când poate acţiona în plenitudinea forţelor să-şi împuternicească fiii săi cei mai destoinici ELITELE ADEVARATE şi cu vocaţie pentru a-şi făuri un destin şi un viitor demn, prin metode paşnice ce trebuie întreprinse cu angajament, responsabilitate, răbdare şi pricepere în interes general şi bazate pe credinţă şi ştiinţă, folosind cu măiestrie ca arme de luptă energia neuronilor, hârtia şi stiloul, uzitând în acelaşi timp de organizaţiile şi instituţiile statului de drept. Rezervele “binelui” la români sunt extraordinar de mari, ele trebuie explorate, puse în operă şi apoi gestionate cu responsabilitate în folos comunitar. Ţinând cont de situaţia geo–politică, stadiul economic
NELU STIUCA
29 Apr 2019

Ţinând cont de situaţia geo–politică, stadiul economico-social, în care se află România şi de obiectivele ţintă ce trebuie atinse, precum şi pentru preîntâmpinarea unor fenomene sociale nedorite de genul celor petrecute în unele ţări după aderarea în ultimul val la UE (Polonia, Ungaria s,a.) este strict necesar să se adoptate o serie de NORME ALE SOCIETĂŢII CIVILE, deoarece elita politică nu-o să adopte niciodată reglementări care să-i ameninţe poziţia superioară (din păcate de factură bolşevică) sau să-i stânjenească propriile interese mai ales acum când lupta se dă la disperare pe viaţă şi pe moarte pentru a împărţi dacă se poate şi ultima picătură din vlaga poporului român. Pentru ca aceste strategii să fi duse la îndeplinire în mod disciplinat pe căi legale trebuie susţinute cu tărie fermitate şi argumentat de către întreaga societate civilă, apelând la proceduri judiciare uzitând de instituţiile statului de drept dar şi la acţiuni de publicitate negativă (inclusiv afişe puse în centre publice). Iar când există situaţii de cramponare de funcţii sau de putere, democratic se poate recurge la gestul public de pichetare a domiciliilor şi locurilor de muncă ale persoanelor vizate până la obţinerea actelor de demisie ale acestora din funcţia publică deţinută. Activiştii Societăţii Civile trebuie să-i facă pe alegători să înţeleagă că, decât să meargă la alegeri pentru a da voturi negative (cum practica din cei 30 de ani ceea ce a dovedit că înseamnă sinucidere) mai bine solicită schimbarea procedurilor sau sa se apeleaze la candidaţi independenţi care oricum vor emite decizii publice mai valoroase având în vedere că pot fi traşi individual la răspundere, determinând ca unele partide să ajungă la groapa de gunoi a istoriei. Unul din principiile funcţionării puterii publice într-o democraţie aflată în tranziţie arată că
NELU STIUCA
29 Apr 2019

Unul din principiile funcţionării puterii publice într-o democraţie aflată în tranziţie arată că, gradul de îndeplinire, de către guvernanţi a obiectivelor de interes cetăţenesc, este direct proporţional cu presiunea publică exercitată asupra lor. Numai în acest mod vor putea fi determinaţi guvernanţii să înveţe respectul faţă de semenii săi şi procedura demisiei de onoare, dacă nu şi de ruşine, atunci când greşesc, sunt acuzaţi şi dovediţi de rea credinţă sau nu reuşesc din incompetenţă să soluţioneze cerinţele cetăţeneşti legitime ori nu-şi pot duce la îndeplinire promisiunile făcute.
LIVIA
30 Apr 2019

Vor pleca profesionistii , nu politrucii din adminsitratia publica centrala si locala, acolo unde managerii publici sunt in ”subordinea” unor analfabeti politici cei(cele) care ajung ”directori ” doar pentru ca sunt membrtii de partid, sunt imorali, analfabeti si au deprjnderi securiste. Sigura preocupare a acestor lacuste rosii din administratia de stat este sa -si inregistreze suboprdobatii, sa-i urmareasca oriunde si sa -si apare scaunul de ”director”politic platit inutil de contribuabilșii romani. In nici o institutie a staului roman nu mai au ce cauta ”directorii” politici de sorginte comunista, atat timp cat in acele institutii sunt managerii publici care ,in fapt, manageriaza, conduc institutiile statului roman.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray