2019-11-18 21:48

CAMPANIILE PUTEREA. Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ

 |  21:01
CAMPANIILE PUTEREA. Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ

La început de an şcolar, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a picat testul aplicării propriului său program: manualele digitale. Mai grav este că “abecedarul” a ajuns sub vizorul procurorilor DNA. Drept urmare, noul an şcolar a început cu ghiozdane electorale roşii în loc de manuale, cu truse de supravieţuire în loc de medici în cabinetele medicale, iar la Piteşti, au fost cozi imense la sfinţit ghiozdane goale. Doctor în comunicare, ministrul pregăteşte penalităţi pentru părinţii ai căror copii abandonează şcoala. În acest timp, sunt şcoli unde reparaţiile sunt în toi, toaletele în curte, fără apă curentă, altele nu au avize sanitare de funcţionare şi nici cadre didactice suficiente. În Parlament este anunţată o moţiune simplă de cenzură la adresa ministrului Educaţiei depusă de Opoziţie.

Remus Pricopie a reuşit să ofenseze întreaga ţară. După ce vreme de aproape 2 ani a pledat pentru introducerea manualelor digitale, la scadenţă a gafat. Rezultatul era previzibil, pentru că sunt şcoli unde încă nu există electricitate, sunt copii care nu au pus niciodată mâna pe un telefon mobil, iar de calculator doar au auzit. Festivismul începerii anului şcolar l-a prins pe Pricopie în şcoli proaspăt renovate. Una dintre ele este Şcoala nr. 311 din Prelungirea Ghencea sectorul 6, Bucureşti. Potrivit directoarei Mirela Vesa, reabilitarea şcolii a durat 8 ani, timp în care cursurile s-au ţinut într-o altă unitate de învăţământ. “Acum refacem efectivul. Avem 430 de copii, din care circa 90 sunt în 3 clase pregătitoare. Bazinul de înot semiolimpic nu este încă gata. În lipsa manualelor, cei din clasa a II-a vor recapitula materia de anul trecut, la fel şi cei din clasa I. Cadrele didactice vor face activităţi de cunoaştere, dezvoltarea abilităţilor, educaţie ecologică şi antreprenorială”, a declarat Mirela Vesa pentru ziarul PUTEREA.

Cât despre zvonul că ministerul nu ar avea bani de salarii până la sfârşitul anului, doamna director crede în promisiunile ministrului, care i-a asigurat că nu sunt probleme. Nu de aceeaşi părere sunt alţi învăţători şi profesori, care susţin că doar directorii înregimentaţi politic nu vorbesc despre problemele din şcoli.

Criticile dascălilor neînregimentaţi politic

“La grupa pregătitoare, numărul copiilor este de peste 30. Nici nu avem suficiente bănci pentru o grupă pregătitoare. În şedinţele de la inspectoratele şcolare de sector, directorii au fost sfătuiţi să cumpere din fonduri proprii bănci. Am dat 6.000 de lei şi încă nu au sosit. Fetele (învăţătoarele - n.r.) au înfrumuseţat spaţiul şcolar cu banii lor, cum s-au priceput. Cele noi au făcut o mare varză pe pereţi. Nu avem femei de serviciu în şcoli. Cum pleacă una, se blochează postul. Doar dacă moare, se poate angaja alta. În şcoala mea sunt doar 3 persoane pentru curăţenie şi avem 25 de săli de clasă, 5 laboratoare, 5 grupe pregătitoare, o sală de sport mare, anexe, birouri. Laboranţi nu mai avem demult, nu avem paznici, nici mecanic. Nu se mai respectă nimic. Umblă zvonul că ministerul nu are bani de salarii până la sfârşitul anului. Aveam 2% spor la salarii pentru cei care se evidenţiază şi au rezultate. Nu se mai dau. Aveam gradaţii de merit, 3-4 persoane luau un spor de merit pentru proiecte, manuale. Nu mai avem. Cabinetele medicale sunt de pe vremea lui Ion Creangă. Acolo unde există nu sunt medici. Ministrul a spus că lipsa manualelor este cauzată de editurile care au dorit ca ministerul să le cumpere manualele vechi nevândute”, a declarat o învăţătoare cu mare experienţă.

Abecedarele, la DNA: tun de 50 de milioane de euro

Pe 4 august, Consiliul Naţional de Evaluare şi Examinare a declarat câştigătoare ale licitaţiei pentru manuale trei firme. Atunci a afişat şi punctajele în baza cărora s-a făcut clasamentul. Conform criteriilor legale, punctele obţinute nu le-ar fi permis să câştige licitaţia. Concurenţa a depus contestaţii. Opt zile mai târziu, ministerul a recalculat punctajele participanţilor. Rezultatul: 11 modificări de punctaje. Toate la firmele câştigătoare. Explicaţia ministerului: „o regretabilă eroare”. Numai că noile punctaje au fost ţinute secrete până pe 20 august. După publicare, acestea au provocat un alt val de nemulţumiri. Una dintre edituri a acuzat Ministerul Educaţiei de fraudarea licitaţiei. Reprezentanţii uneia dintre edituri au depus deja o plângere la DNA împotriva Consiliului Naţional de Evaluare şi Examinare. „Pe motiv de abuz în serviciu şi bănuiala unor fapte de corupţie”, afirmă Maria Luiza Popescu, reprezentantul editurii. Alte 17 edituri au depus contestaţii şi la Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Achiziţii Publice, precum şi la Consiliul Naţional de soluţionare a Contestaţiilor.

Ce spun editorii

“Un grup de interese a considerat că este momentul să pună mâna să se extindă şi asupra pieţei de carte şcolară. Şi au dat un tun de 50 de milioane de euro. Vorbesc de tunul care acoperă valoarea auxiliarelor”, spune Mihail Penescu, preşedintele Uniunii Editorilor din România.

„Gândiţi-vă că nu s-au cerut manuale digitale pentru a le rula pe computerele care nu există în şcoli. Este exclus ca DNA să nu sesizeze că aici este ceva murdar la mijloc”, susţine şi Ana Munteanu.

Ameninţările ministrului: editură de casă

Supărat de deranjul creat de edituri, Remus Pricopie ameninţă că dacă situaţia nu se va rezolva în câteva luni ministerul va înfiinţa o editură care să le redacteze. „Dacă în următoarele luni nu vom reuşi, ăsta e scenariul cel mai negru, să găsim o formulă de echilibru, atunci nu exclud să reîncepem procedura de la zero, dar nu mai facem licitaţie. Vom înfiinţa o structură sau poate un institut de ştiinţe ale educaţiei care va primi responsabilitatea de a redacta manuale”, a spus Remus Pricopie.

Alte idei trăsnite pentru părinţi şi copii

Reformist din fire, dar în fundul gol, Pricopie s-a gândit la idei pontiste să facă bani. Amenda pentru abandonul şcolar a fost singura idee care i-a venit. Iniţiativa i-a nemulţumit atât pe părinţi, cât şi pe profesori, care văd în această măsură o dublă pedeapsă. Pentru că, de obicei, nu ajung la şcoală tocmai copiii din familiile sărace, care nu au bani de îmbrăcăminte şi rechizite. Amenzile “gândite” variază între 100 şi 1.000 de lei pentru familiile care nu-şi trimit copiii la şcoală sau obligaţia de a presta muncă în folosul comunităţii. Este vorba despre un act normativ aflat în dezbatere publică în care se prevede introducerea unui contract educaţional între şcoli şi părinţi. Astfel, părinţii sau tutorii vor fi obligaţi să asigure frecvenţa la şcoală a elevului până la finalizarea învăţământului obligatoriu.

Rectorul SNSPA, cultură de clasa a IV-a

Recent, la un post de televiziune, ministrul Educaţiei a dat un “test de sinceritate”. Concluzia: Romulus şi Remus, fondatorii Romei, au fost salvaţi de vulpe, nu de o lupoaică. Întrebat în ce oraş s-au născut Romulus şi Remus, răspunsul a fost uluitor. “Nu ştiu dacă s-au născut într-un oraş anume, pentru că ei au fost găsiţi de cineva în pădure, într-un cuib, cred că vulpea nu era cetăţean... Roma a venit după”. Indiferent de la ce animal crede că au supt Romulus şi Remus, Remus Pricopie a supt în mod evident de la ugerul nesimţirii.

Interzis la acţiuni electorale în şcoli, dar liber la sfinţiri

Remus Pricopie susţine că vor fi sancţionaţi directorii care permit acţiuni electorale în şcoli sau licee. Dar tocmai membrii PSD au distribuit la Bacău ghiozdane roşii. Mai pioşi, sute de copii din Piteşti au mers la o biserică, unde preotul a cerut ajutorul divinităţii pentru ca lecţiile să fie pe înţelesul lor. Elevii şi părinţii s-au rugat pentru rezultate bune la învăţătură în biserica Mavrodolu. Ghiozdanele din care au lipsit manualele au primit binecuvântarea părintelui şi au fost stropite cu apă sfinţită. La Braşov, elevii au primit truse de supravieţuire, care ţin loc de cabinet medical. În ele au găsit apă, pastă de dinţi şi suplimente nutritive.

Învățământ profesional

Misterul Educaţiei a anunţat că anul acesta 35.740 elevi s-au înscris în învăţământul profesional, aproape de trei ori mai mult faţă de anul şcolar anterior. 24.403 elevi au optat pentru învăţământul profesional cu durata de 3 ani, după finalizarea clasei a VIII-a, iar 11.337 elevi, pentru învăţământul profesional cu durata de 2 ani, după finalizarea clasei a IX-a.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-09-15

GALERIE MEDIA

Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ
Remus Pricopie, record de proastă administrare a învăţământului românesc şi bun simţ




Parerea ta...

NEBUNIE TOTALA!
15 Sep 2014

Parca Romania este atat de avansata tehnologic sau nu...DAR isi permite sa achizitioneze un telefon mobil performant sau o table(a) digitala oricand! Pentru ca s-a vazut cum, fiecare FRAIER care respira AER si bea APA de la CISMEA...pana la baba Rizea din Dealu'Soare, ca poata sta bine-merci pe buda proprie turceasca, facuta din podet de lemne, cu o mana tinandu-si fustele, si cu alta butonand pe mobil cu nepotul sau nepoata...
BANI PT.AMENZI - NEMA!
15 Sep 2014

Ministrul asta n-a observat ca romanul chiar daca n-are dupa ce bea apa, el are masina meseriasa in batatura, si mobil?!
CU MANUALELE DIGITALE,
15 Sep 2014

e ca-n bancul ala neserios! Unii sunt conservatori - prefera sistemul clasic! Altii - sunt mai performanti - vor pe cel digital, chiar daca le fac ochii PRASTIE copiilor lor si toti or sa fie (de mici) ochelaristi!
DAR NU V-AM ZIS BANCUL
15 Sep 2014

In Invatamantul romanesc, femeile si barbatii se 'bat' pentru suprematia in privinta masturbarii intelectuale, cine are intaietate; concluzia general-acceptata este ca la barbati fiind MANUALA, e inferioara femeilor, care o au - DIGITALA! P.S. Deci! D-aia n-a reusit Pricopie cu manualele digitale...
ELEVUL
15 Sep 2014

DA SUNT DE ACORD CU DEMISIA ACESTUI PUPILAS ANALFABET AL DNEI ANDRONESCU. nENOROCIREA ESTE CA ACESTA ESTE SI PROF UNIVERSITAR
REPETENTU'
16 Sep 2014

Manuale GRATUITE pentru elevii claselor a XI-a si a XII-a !
GRISA
16 Sep 2014

Asta se intampla cand sunt acceptati la universitati si doctorate toti semianalfabetii cu carnete de partid. " Profesorii si dottorii" ala ponta, sunt o rusine a natiei romane si a sistemului de invatamant romanesc. Doar pe vremea lui DEj si Ceasca se mai admitea ministru cu 6 clase gimnaziale. E drept ca pe prosti poti sa-i manevrezi cum vrei, asa ca ii " capatuiesty" si cu diplome universitare ca sa nu se spuna ca USD e format doar din semianalfabeti. Halal gandire ! Cand te gandesti ca tineri cu adevarat capabili nu pot accede ca judecatori sau doctoranzi datorita acestor loaze promovate pe linie de partid. De la ce te puteai astepta de la un mitoman ce, pe drept, nici bacaulareatul nu si l-a luat? De aceea USD-ul e sustinut de mai toti asistatii social. Tinerii cu adevarat capabili, isi iau lumea in cap satui de aceasta "democratie originala".
VIOLETA
16 Sep 2014

Tinerii intelectuali au cam plecat din tara.Aici au mai ramas loazele care au terminat facultati particulare si plagiatorii.Nu-i mirare ca un partid cu atat de multi ratati,cum e PSD-ul are atat de mult succes.Electoratul se identifica cu ei !
IN AFARA DE
16 Sep 2014

descoperitorul de genii, am urmarit cu interes alt interviu (preluat de la Cotidianul), cu Ion D.Sirbu "Intre pedagogie si 'prostia sociala'" care face o radiografie EXACTA, TOTALA a ceea ce-a fost invatamantul romanesc, ce este la ora actuala...
IATA, CE SPUNE:
16 Sep 2014

Pedagogia, şcoala în general, are menirea să stopeze agresivitatea şi creşterea în volum a „prostiei sociale”. Aceasta din urmă „decuplează inteligenţele active, sugrumă critica de jos şi încurajează selecţia non-valorilor”. „Prostia socială” are propria-i elită, structurată pe măsură ce „turma se alcătuieşte: măgarul îşi ia doctoratul şi devine gânditor, câinii îşi iau licenţa în drept, primesc pistoale şi dreptul de a se considera lupi: lupi geto-daci. Limba devine limbaj şi limbajul lătrătură. Aplauzele şi uralele înlocuiesc opinia publică şi liberul arbitru”.
PEDAGOGIA ESTE
16 Sep 2014

la rândul ei subminată de sistemul socio-politic care o finanţează. Începând cu anii ’50 şi terminând cu deceniul opt al secolului XX, “liceele de elită au ajuns licee ale elitelor”, selecţia a devenit o “antiselecţie” şi „tot ce se învaţă nu e decât o simplă suprasolicitare a memoriei: inteligenţa, raţiunea şi imaginaţia au dispărut şi din metodică, şi din dialectica de catedră”. La rândul său, profesorul „a ajuns un simplu agent al controlului de stat: transmite elevilor frica, duplicitatea, semidocţia şi imoralitatea prin chiul şi hoţie. Ideile generale au murit, facem şi limbi fără limbă, gândim fără logică, cunoaştem şi ne cunoaştem fără morală, drept, psihologie”. Astfel că „toată speranţa în viitor a neamului nostru depinde de eventualii autodidacţi care, pe ascuns, liber, citesc şi învaţă alfabetul elementar al condiţiei umane”.
DIN 100 DE ELEVI,
16 Sep 2014

doar cinci au real talent matematic, alţi 10 sau 15 zeloşi îi urmează tocind particular şi pe brânci (meditaţiile sunt şi azi în vogă) – iar restul îi imită, mimând înţelegerea, învaţă pe dinafară sute de probleme inutile, trăind cu spaima de examene, teste, trepte, admiteri”. Acesta este un posibil răspuns la bancurile cu ingineri din anii ’80, facultăţile Politehnicii fiind în epocă o „fata morgana” pentru majoritatea absolvenţilor de liceu, matematicieni talentaţi sau nu. La rândul ei, literatura s-a făcut în aşa fel „încât nici un elev să nu mai dorească să recitească ceea ce i-a fost predat cu silnicie la catedră”. De peste 50 de ani, „experienţa socială şi morală a clasei se reduce la cunoaşterea directă a funcţionării mitei, relaţiilor şi corupţiei ce planează peste «lupta de clasă».
LA 16 ANI EXISTă ELEVI
16 Sep 2014

(astăzi coborâm vârsta către clasele primare) care habar nu au care e diferenţa între instinct şi inteligenţă, în schimb ştiu precis cât costă o notă de trecere la treaptă sau admitere”. Astfel că am ajuns să foiască în jurul nostru „nimicologii cu titluri şi decoraţii” şi nu ar trebui să mire dacă trăim deja ziua “în care cuvântul patrie sau republică nu va mai putea fi scris decât încadrat în ghilimelele ridicolului. Aşa cum, în conştiinţa poporului, a ajuns să fie scris frumosul idol şi ideal democraţie”. Nu credem că este o exagerare atâta timp cât avem parlamentari care nu pot defini tipul de republică pe care o reprezintă legislatura lor. Dar să mai şi definească curentul politic pe care partidul lor îl promovează prin program şi strategii sau prin simpla denumire din siglă.
“CâT AM FOST PROFESOR
16 Sep 2014

secundar” – povestea Ion D. Sîrbu, „de la catedră am ţinut lecţiile mele la nivelul celor de nota 7-8, deci cu mediocrii clasei, izolându-i de proştii periculoşi sau incurabili, dar şi de premianţi, de cele mai multe ori superiori şi îngâmfaţi”. De reţinut că „până vom ajunge să realizăm cei 6-7 oameni mari (sau cele 22 de genii la care visa Noica), trebuie să ne îngrijoreze degradarea, prostirea şi căderea spre mai jos a masei celor utili-mediocri, care duc lumea înainte şi care ar fi putut fi salvaţi şi săltaţi”. Ar trebui însă să îngrijoreze şi degradrea umană a celor care se ocupă clipă de clipă de educaţia copiilor noştri. Când salariul mizerabil nu acoperă facturile restante, nu mai există dorinţă de a vorbi despre Balzac la literatură universală sau despre cotiledonate la biologie. Sărăcia perpetuată a distrus structura morală şi intelectuală a dascălilor. Fără voia lor. Începutul se cunoaşte, a fost acela al pedagogiei socialiste, care trebuia să fabrice „omul nou”, „care este” iar pe val.
„ADEVăRURILE” CARE IES
16 Sep 2014

dintr-un Inspectorat Şcolar sunt mai monstruoase decât dinozaurii epocilor trecute. Mergeţi să le vedeţi chipurile, “să-i cântăriţi ca oameni. Ei au acum în mână sufletele întregului tineret, de ei depinde viitorul nostru, prin ei pierim ca spirit şi cultură”. Acesta poate fi un răspuns concret asupra bulibăşelilor organizatorice şi didactice de la bacalaureat şi variate teste naţionale, admiteri etc. Nu ştie stânga ce vrea dreapta. Chipurile profesorilor optzecişti l-au înfiorat şi pe scriitorul-profet Ion D. Sîrbu (la rândul său profesor): „De la o şedinţă a unui cerc didactic de specialitate ies în grupuri circa 20-30 de profesori de… matematică. Mă înfior. Cu excepţia câtorva tineri (ce par a suferi de ulcer perforat), majoritatea acestor «trupuri didactice» au nişte feţe de brute josnice. Monştri. Căpcăuni. Harpagoni, călăi, burtă-verde şi pristandale. Această categorie de dascăli are o putere enormă, câştigă cât vrea (meditaţiile particulare obligatorii cu elevii clasei sunt şi azi o realitate), poate fi greu controlată sau inspectată.
NU şTIU CUM AR ARăTA
16 Sep 2014

un colectiv de antrenori de box sau de măcelari de abator, dar pe feţele acestor tartori ai învăţământului liceal citesc întreaga cruzime şi subomenescul acestor aşa-zise ştiinţe pozitive: dacă nu le completează cu morală, literatură, filozofie, devin pur şi simplu nişte jandarmi ai inteligenţei, nişte plutonieri ai spiritului şi libertăţii”. Nu cunoaştem câtă literatură cunosc profesorii de matematică, dar cunoaştem reţetele de murături şi sosuri comentate de profesoarele de limba română prin cancelarii plictisite. Sărăcia împinge la subterfugii culinare. După 25 ani de libertate disimulată, încă mai „stăm prost cu maşina de selectat valori. Absolvenţii noştri ştiu atât de multe că nu ştiu mai nimic despre Mult, şi nimic despre Nimic. Mereu începem, rar continuăm, nimic nu ducem pînă la capăt: dar delirul şi sminteala cunosc o continuă carieră şi ascendentă”. Şi aceasta în timp ce „prostia se adună, formează un câmp de forţă al ei, putând să provoace molime, cutremure, inundaţii. Aduce după sine frică, foame şi frig”. P.S. MARET interviul acordat Ziarului Cotidianul si extrem de real!
NU SI-A DAT DEMISIA?!
17 Sep 2014

Pe Money channel, erau intrebati invitatii, despre cauzele intarzierii, a vinei CUIVA, in problemea needitarii pana la inceputul anului scolar; vorbeau Cristian Gusan si Anton Hadar; din ceea ce discutau a reiesit, urmatoarele: 1. Tembelul asta de ministru'nascut de-o VULPE, a tinut in sertarul ministerial aproape 5 luni de zile Ordinul in privinta conditiilor de editare a manualelor scolare, parvenit persoanelor interesate PREA TARZIU; 2.au fost multe contestatii in privinta licitatiilor, si s-a prelungit termenul de UNDA VERDE la manuale... 3. Pricopie, este singurul ministru nesimtit si ticalos care, pe langa faptul ca tine la 'secret' ordinele ministeriale de interes public, CERE cu nerusinare, potentialilor editori castigatori atat fomra SCRISA, cat si cea DIGITALA! De ce?! Sa ne raspunda si noua... In rest - UN BOU MINISTERIAL, nascut cu nume de Remus, scolit de-o VULPE, neavand decenta minima, pentru gafa comisa, sa-si dea DEMISIA!
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray