2020-04-09 22:33

Cine are interesul să Pîrjol-ească Organizația de Management al Destinației

 |  13:03
Cine are interesul să Pîrjol-ească Organizația de Management al Destinației

Târgul de Turism al României, care s-a încheiat recent la Romexpo printr-un fiasco anticipat, a avut parte și de câteva evenimente supriză, în special pentru oficialii Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, mai exact pentru secretarul de stat Răzvan Pîrjol.

Ca să facă jocurile unui anumit grup de interese și, totodată, să dea impresia că este jupânul turismului, Răzvan Pîrjol a organizat un eveniment denumit pompos lansarea Raportului privind operaționalizarea unei rețele de OMD-uri în România, care însă a luat o întorsătură neașteptată pentru acesta.

 

 Surprize, surprize…

 

„Evenimentul de lansare, va fi urmat de un seminar de lucru susținut de experți la nivel internațional în domeniul OMD-urilor, care va avea drept scop prezentarea în detaliu a raportului și a manualului de operare a OMD-urilor”, se menționa în invitația adresată de Răzvan Pîrjol asociațiilor profesionale și patronale din turism. Numai că, acțiunea secretarului de stat Răzvan Pîrjol privind OMD-urile a fost precedată de o surpriză neplăcută pentru el. La târg, el a fost pus în fața faptului împlinit, atunci când s-a trezit la standul primului OMD înființat anul trecut într-un oraș condus de un primar liberal - Organizația de Management al Destinației Turistice Mangalia -, fiindu-i prezentate chiar și ofertele acestei organizații și o mulțime de pliante în acest sens (vezi FOTO). Trebuie precizat că, în ședința din 5 august 2019, Judecătoria Mangalia a admis cererea de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor a Organizației de Management al Destinației Turistice Mangalia, consființind astfel, în premieră, înființarea primului OMD din România. Conform legislației în vigoare, Organizația de Management al Destinației va funcționa ca asociație de utilitate publică și va include autoritățile locale și reprezentanții angajatorilor plătitori de taxă pentru promovare turistică. Autoritățile și mediul privat, reprezentat prin partonate, vor avea drepturi egale. Organizația de Management al Destinației va fi entitate cu personalitate juridică, înființată prin asocierea autorității publice locale din componența destinației, cu membri din cadrul destinației, ai confederațiilor/federațiilor patronale reprezentative, cu activităti în domeniul turismului, și ai organizațiilor patronale și angajatorilor din cadrul destinației, plătitori de taxă pentru promovare turistică, ce realizează întreaga politică de dezvoltare turistică a destinației, inclusiv politica de marketing a destinației, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. De asemenea, pot avea calitate de membru asociat în OMD, dar cu rol consultativ, și alte entități relevante, cum ar fi: asociații de promovare, administratori ai ariilor protejate, reprezentanți din mediul academic, din instituțiile de cercetare-dezvoltare, școli de formare profesională în turism, camere de comerț și industrie și alte asemenea entități care functionează potrivit legii pe teritoriul destinației turistice.

 

Lansare cu scandal, dar cu final anticipat

 

Prin organizarea evenimentului denumit lansarea Raportului privind operaționalizarea unei rețele de OMD –uri în România, secretarul de stat Răzvan Pîrjol a urmărit să blocheze în continuarea Legea Turismului aflată în Parlamenent. Mai concret, el a urmărit să modifice modul de funcționare al OMD-urilor, deși fusese avertizat, împreună cu ministrul Economiei, Virgil Popescu, că este ilegal acest lucru. Și anume că se dorește ca anumite ONG-uri să aibă acces la taxele de promovare ale angajatorilor din stațiunile turistice. Dar, pentru a da o tentă de legalitate demersului său privind schimbarea modului de funcționare al OMD-urilor, Răzvan Pîrjol a comandat un studiu finanțat din bani europeni la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Numai că, acest studiu privind OMD-urile, prezentat la Romexpo, nu prea are acoperire legală, mai ales că nu a fost pus în dezbatere publică, fapt pentru care patronatele și mai multe asociații profesionale s-au opus dezbaterii acestuia. De ce? Pentru că, potrivit informațiilor noastre, se urmărește ca banii OMD-urilor să ajungă la anumite ONG-uri ale grupului de interese din jurul lui Răzvan Pîrjol. Ca urmare a acestor probleme, lansarea proiectului realizat cu sprijinul OCDE a fost un fiasco.

 

Avertismentul

 

Cea mai mare problemă a demersului inițiat de Răzvan Pîrjol la Romexpo, adică lansarea Raportului privind operaționalizarea unei rețele de OMD-uri în România, va fi la momentul când se va recepționa acest proiect realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Practic, rămâne de văzut cine va semna pentru bun de plată, mai ales că acest caz este unul identic cel al proiectului cu frunza al Elenei Udrea. Rămâne de văzut cine va da bun de plată pe acest proiect și în ce condiții! De asemenea, nu trebuie omis faptul că mai există la Ministerul Economiei, un studiu plătit de către Autoritatea Națională pentru Turism privind principiile și modul de funcționare al OMD-urilor. 


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-25

Mai multe imagini:
Cine are interesul să Pîrjol-ească Organizația de Management al Destinației
zoom




Parerea ta...

O PARERE
25 Feb 2020

Nici cand nu va merge turismul in tara. La nivel guvernamental unii trag hais si altii cea. Apoi a avea OMD insemna sa fii la un nivel superior ca infrastructura si calitatea serviciilor or noi suntem abia la genunchiul broastei. Copiem ceea ce au alte tari mai evoluate economic si in turism, dar la noi inca cu greu se pot aplica. Ar trebui sa ne punem la punct statiunile si apoi sa visam la OMD.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine