2020-07-11 02:32

EXCLUSIV! Șeful CFR SA închide ochii unei datorii de 150.000.000 de euro

 |  08:54
EXCLUSIV! Șeful CFR SA închide ochii unei datorii de 150.000.000 de euro

Potrivit legislației în vigoare, fiecare operator feroviar de transport călători și marfă trebuie să achite către CFR SA o taxă pentru utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), pentru parcurgerea (utilizarea) fiecărui kilometru de cale ferată.

Numai că, anul trecut, CFR SA, avându-l ca director general pe Marius Chiper, n-a încasat această taxă de la principalii operatori privați de transport feroviar marfă și călători, dar nici de la cele două companii de stat - CFR Marfă și CFR Călători. Suma totală pe care CFR SA trebuia să o încaseze de la cei mai mari nouă operatori feroviari privați de marfă și călători și de la cele două companii de stat se ridică la circa 150.000.000 de euro.

CFR Călători are de achitat 35.000.000 de euro către CFR SA

Potrivit documentelor oficiale furnizate de către CFR SA, valoarea taxei pentru utilizarea infrastructurii feroviare (TUI) pe care operatorii privați de transport public de călători o achită pentru parcurgerea (utilizarea) unui kilometru de cale ferată este în medie de 8,97 lei, aceasta variind între 8,65 lei – 9,95 lei. De asemenea, valoarea taxei pentru utilizarea infrastructurii feroviare (TUI) pe care operatorii privați de transport de marfă o achită pentru parcurgerea (utilizarea) unui kilometru de cale ferată este în medie de 13,63 lei, aceasta variind între 12,35 lei – 14,40 lei.

Astfel, din datele furnizate de către CFR SA, SNTFC CFR Călători SA, condusă până săptămâna trecută de directorul general Valentin “Smart” Dorobanțu, trebuia să achite pentru TUI, în 2019, suma de 164.800.989,83 lei.lei, adică 35.000.000 de euro, reprezentând parcurgerea a 18.372.462,6 km. Asta a însemnat că, zilnic, trenurile de la CFR Călători au circulat 50.335,5 km fără să plătească taxa de utilizare a infrastructurii rutiere.

Transferoviar are de achitat CFR SA peste 4.200.000 de euro 

Sumele datorate CFR SA, în 2019, de principalii cinci operatori privați de transport feroviar de călători au fost următoarele:

 -SC Interregional Călători SRL – 574.627,99 lei;

 -Regio Călători SRL-1.257.548,99 lei;

 -SC Transferoviar Călători SRL – 19.897.473,84 lei;

 -Astra Trans Carpatic SRL – 446.416,71 lei;

 -SC Softrans SRL – 862.747,06 lei.

Astfel, reiese că firma controlată de omul de afaceri clujean Călin Mitică - Transferoviar Călători SRL, are de achitat TUI către CFR SA în valoare de 19.897.473,84, adică circa 4.230.000 de euro, ceea ce înseamnă că trenurile acestuia au circulat gratis, anul trecut, vreo 2.218.224 km pe calea ferată românească. Practic, cei cinci operatori privați au de achitat către CFR SA suma totală de 23.038.814,59 de lei, la care se adaugă banii neachitați de CFR Călători, adică 164.800.989,83 lei, ceea ce înseamnă că, în total, suma neplătită pentru TUI se ridică la 187. 839.804,42 lei, reprezentând circa 40.000.000 de euro.

CFR Marfă, datorie de 105.000.000 de euro către CFR SA

Din documentele oficiale transmise de CFR SA, către PUTEREA, a mai reieșit că SNTFM CFR Marfă SA, condusă până către sfârșitul anului trecut de Marinică Voicu, avea de achitat pentru TUI suma de 494.011.705,65 lei, adică circa 105.000.000 de euro. Practic, trenurile de la CFR Marfă au parcurs, fără să plătească, anul trecut 36.244.439 km, adică, în medie, vreo 99.300 de kilometri în fiecare zi.

Trenurile Grup Feroviar Român SA au circulat gratis 1.675 km, în fiecare zi

Tot din datele de la CFR SA, mai rezultă că principalii patru operatori feroviari privați de transport marfă - Grup Feroviar Român SA, Cargo Trans Vagon SA, Transferoviar Grup SA și Vest Trans Rail SRL, datorează pentru TUI suma totală de 12.552.693,5 lei, adică circa 2.700.000 de euro. Asta înseamnă că cei patru operatori au circulat gratis vreo 920.969 km, adică circa 2.523 km/zi. Sumele datorate de cei patru operatori privați de transport feroviar de marfă pentru TUI către CFR SA sunt următoarele:

- SC Grup Feroviar Român SA – 8.335.160,43 lei;

- SC Cargo Trans Vagon SA – 1.560.121,79 lei;

- SC Transferoviar Grup SA-1.183.098,03 lei;

- SC Vest Trans Rail SRL-1.474.313,31 lei.

Din aceste date, reiese că Grup Feroviar Român (GFR) are de achitat către CFR SA pentru TUI suma de 8.335.160,43 de lei, adică circa 1.735.000 de euro. Practic, vagoanele GFR au circulat fără să plătească, în 2019, pe o distanță totală de 611.539 km, ceea ce ar însemna vreo 1.675 km pe zi. Astfel, din datele furnizate de CFR SA, compania condusă de Marius Chiper, reiese că trebuia încasată anul trecut, de la cei mai mari cinci operatori de transport feroviar de marfă, suma totală de 506.564.399,21 de lei, adică aproape 108.000.000 de euro.

La această sumă, se mai adaugă taxa neachitată de cei mai mari șase operatori de transport feroviar de călători în valoare totală de 187.839.804,42 lei, reprezentând circa 40.000.000 de euro. Astfel, CFR SA a pierdut anul trecut, prin neîncasarea acestei taxe, circa 148.000.000 de euro.

Dublul rol al lui Dan Costescu

Mai exact, 150 milioane de euro n-au intrat în conturile companiei conduse de directorul general Marius Chiper și, unde, de curând, a fost numit președinte al Consiliului de Administrație fostul ministru al Transporturilor din era Cioloș, Dan Costescu. Acesta este de săptămâna trecută și directorul general al CFR Călători. Cum va rezolva Dan Costescu datoria pentru TUI a CFR Călători din postura de administrator șef la CFR SA?


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-29



Parerea ta...

GUNOIUL CARE PUTE
29 Ian 2020

CFR a ajuns o groapa mizerabila de gunoi . Datoriile lor sunt explozibile plus au distrus viata a milioanelor de romani .
UN CFR- IST
29 Ian 2020

Se pare ca toti sefii firmelor astea si directorii generali de la cfr au facut o hora mare de intelegere intre ei, au considerat ca sunt regi pe pamant si sub " lasa ca merge si asa" isi baga bani in buzunar si pe noi salariatii ne da afara. Dar ministrii care au fost, acesta care e acum, nu cere situatii, nu intreaba? Noua ne da 150 lei prima de paste si 150 lei prima de craciun ptr ca nu sunt bani, si directorii generali isi iau prime la final de an ca au avut merite deosebite.
MIHAI CIRSMARI
30 Ian 2020

Alo!!!!! DNA
ACARUL
04 Feb 2020

Poate intra cineva la arat prin toate conducerile CFR-urilor si la cei care au plecat deja din sistemul feroviar de stat din functii inalte la privat. Acolo se pot gasi cu siguranta sumele "pierdute" pe vagoane, locomotive, contracte, achizitii, comisioane, deturnari de fonduri, spaga la partide, etc. Recuperarea lor legala se poate face, se poate dovedi, se poate face cu executare silita pentru ei si neamurile apropiate. Nu stiu cat mai ajuta acum, raul a fost deja facut.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz