2019-09-23 01:40

EXCLUSIV. Valentin “Smart” Dorobanțu a închiriat locomotivele unui operator privat de marfă, în timp ce trenurile CFR Călători întârzie din cauza defectării locomotivelor

 |  20:06
EXCLUSIV. Valentin “Smart” Dorobanțu a închiriat locomotivele unui operator privat de marfă, în timp ce trenurile CFR Călători întârzie din cauza defectării locomotivelor

PUTEREA a semnalat recent că trenul IR nr.1695, operat de CFR Călători, a plecat duminică seara din București, la orele 21.20, și a ajuns la Timișoara abia în jurul orelor 14.00, deși în graficul din „Mersul trenurilor” trebuia să sosească la ora 06.55.

Adică, trenul a ajuns cu o intârzire de șapte ore, ca urmare a faptului că s-au defectat două locomotive pe traseu, după ce plecase cu o întârziere de 40 de minute din Gară de Nord, tot din cauza unor probleme la locomotivă. Însă, marea problemă a companiei CFR Călători este faptul că a revenit la conducerea ei - ca urmare a susținerii venite de la Liviu Dragnea, prin Codrin Ștefănescu -, controversatul director Valentin Dorobanțu, botezat de ceferiști „Smart", pentru șmecheriile pe care le-a regizat în zona transportului feroviar de călători, fapt pentru care a intrat și în vizorul procurorilor DNA, mai ales pentru „performanța" de a trage pe linie moartă compania de stat.

Însă, imediat după ce a revenit la butoanele CFR Călători, „Smart” Dorobanțu a „regizat” o inginerie prin care face jocul unui operator privat de transport feroviar, sabotând direct compania de stat.

 

Management de top la stat, pentru interese private

 

Printr-un acord cadru parafat de curând, CFR Călători se obligă să închirieze câteva zeci de locomotive operatorului feroviar privat de transport marfă Rail Cargo. Însă, surprinzător, Consiliul de Administrație al CFR Călători habar nu are de această înțelegere făcută de Valentin Dorobanțu. Și era imposibil ca reprezentanții din CA să fie de acord cu un asemenea contract, atâta timp cât CFR Călători se confruntă cu mari probleme de circulație din cauza defectării repetate a locomotivelor. Elocvent în acest sens este faptul că, săptămâna trecută, trenurile operate de CFR Călători pe relația București-Ploiești au avut întârzieri destul de mari, din cauza defectării unor locomotive. Însă, ceea ce se știe mai puțin este că două locomotive de la compania de stat, închiriate la Rail Cargo, operau chiar în zona Ploiești. Altfel spus, locomotivele de la CFR Călători se defectează și pentru că cele mai bune dintre ele sunt închiriate la operatorul privat. Ăsta da management corporatist de top, făcut de Valentin Dorobanțu la CFR Călători! Adică, miroase de la o poștă a sabotaj pe față sau, mai elegant, concurență neloială, prin faptul că Smart Dorobanțu face jocurile operatorilor privați în detrimentul CFR Călători.

 

Valentin Dorobanțu, „Smart”-ul favorit al băieților deștepți de la calea ferată

 

Trebuie precizat că Valentin Dorobanțu a fost demis, în 2014, pentru management dezastruos, de către fostul ministru al Transporturilor - Ramona Mănescu. Pe 14 februarie 2014, Mănescu și-a însușit constatările din Raportul întocmit de echipa de control a MT, privind ilegalitățile regizate de Valentin Dorobanțu la CFR Călători SA, și a sesizat DNA și IGPR. Înainte de a fi demis, Valentin Dorobantu a decis desființarea a circa 150 de trenuri de persoane, pe motiv că sunt nerentabile. Prin această manevră, managerul „Smart" urmărea să cedeze prestația feroviară a acestor trasee către operatorii privați și, astfel, compania CFR Călători a pierdut o mulțime de bani.

Un exemplu elocvent al faptului că managerul Valentin Dorobanțu a făcut jocurile operatorilor privați, în detrimentul CFR Călători, este și situația rutei Titan Sud-Oltenița. Valentin Dorobanțu a desființat pe 22 martie 2013 cele patru trenuri care circulau pe această rută, pe motiv că sunt nerentabile. Însă, în locul celor patru trenuri anulate ale CFR Călători au apărut zece trenuri ale unor societăți private, iar trei dintre ele au același număr, însă pleacă la ore diferite! Astfel, în loc să se subvenționeze patru trenuri ale CFR Călători, Ministerul Transporturilor acordă subvenție pentru zece trenuri private. Valentin Dorobanțu a justificat atunci reducerea numărului de trenuri pe baza unor analize de trafic și de încasări, din care rezulta că solicitarea de transport pe aceste rute este foarte scăzută. Însă, nu a spuns nimic de faptul că a redus numărul de vagoane la orele de vârf pe rute foarte aglomerate cum ar fi București- Ploiești, Brașov-Ploiești, București- Videle, Galați- Brăila sau Brașov-Suceava. Mai mult, a introdus în trafic vagoane foarte vechi, cu azbest, pentru a-i face pe călători să renunțe la trenurile CFR și să călătorească cu cele private.

 

 Operațiunea Smart „Panama”

 

Falimentarea CFR Călători de către Valentin Dorobanțu este o telenovelă care rulează de mai mulți ani la Ministerul Transporturilor, sub supravegherea DNA. Unul dintre episoadele acestei telenovele a fost filmat în Panama și a stârnit nedumerirea ceferiștilor și a băieților cu ochii roată, prin faptul că un offshore din Panama, cu un capital de 1.000 de dolari, a fost desemnat să livreze piese pentru reparația motoarelor locomotivelor de la CFR Călători, pentru 1,7 milioane dolari. Însă, culmea, aceste contracte au fost acordate „pe încredere" spre deosebire de singurul contract făcut cu licitație ca la carte, acela pentru achiziționarea apei minerale! Dorobanțu a ținut așadar să se respecte legea doar pentru apa minerală! Principala explicație pentru scumpirea biletelor de tren de la aceea vreme a fost „scumpirea pieselor", dar cei de la CFR au evitat să menționeze contractele cu firma fantomă înregistrată în Panama.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-06-14



Parerea ta...

ANDREI
14 Iun 2019

Si dupa tot ce scrie presa acest SMART INFATUAT mai sta DIRECTOR GENERAL ? Ministrul CUC nu aude? Pe Leon Bărbulescu l- a demis ptr ca venise acasa sa doarmă după ce o noapte întreagă asistase la un eveniment de deraiere și la pus pe Dorobantu fuga fuga să nu cumva să i- o ia altu înainte.Hai dragilor ca mai aveti putin, putin de tot.Domnu Badalau se aude?
CFR INFRASTRUCTURA
14 Iun 2019

STATI DOMNULOR UN PIC SI MAI INCET CU PLECATU LU DOROBANTU , CA S- A SUSPENDAT DE LA INFRASTRUCTURA SI DACA PLEACA DE LA VOI , VINE INAPOI LA NOI.SI TOT DIRECTOR. TINETI L DRACULUI ACOLO CĂ SI AICI TOT ASA FACE. NIMENI DIN INFRASTRUCTURA NU L SUPORTA, NICI COLEGII LUI DIRECTORI DIN ALTE DIRECTII.DATI L DOAMNE FERESTE SA SE DUCA DUPA CUCU CE L A ADUS.
CUCU
14 Iun 2019

Vere sa- i analizezi declaratia de avere că te ia cu rau de tren.Numai are loc in pătrățelele alea sa- și treaca averile ,case, bani și o grămadă de alte venituri din alte afaceri.Cum sa- l doară p- ăsta de oamenii cu trei lei in buzunar? Si mai e si arogant de zici ca e vodă prin loboda. Bre, nea Dorobantule n- ai stil ,n- ai sarm, n' ai zvac, dar esti cu nasu pă sus.Deci ceva, ceva ai.Adica vorba lu Dragnea, NIMIC.
TRADATORI DE TARA
15 Iun 2019

LA ORELE SI TRASEELE PRINCIPALE , AU FOST DATE LA MAFIOTI PARTICULARI . CU 2 VAGOANE , IN LOC DE 15 . SABOTEAZA CFR SI TARA
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray