2019-12-06 04:46

100.000 de camioane, gata să blocheze joi traficul în toată țara

 |  21:01
100.000 de camioane, gata să blocheze joi traficul în toată țara

Transportatorii ar putea amâna mega-protestul de joi doar dacă în proiectul de Ordonanță referitor la asigurarea obligatorie de răspundere civilă se va regăsi un tarif de referință, au anunțat marți, reprezentanții transportatorilor.

"Dacă această Ordonanță de Urgență va avea cuprins tariful de referință cum îl vom discuta și îl vom agrea cu domnii vicepremieri și împreună cu Consiliul Concurenței nu cred că va mai avea loc protestul. (...) Nu vom renunța la protest, îl vom amâna dacă mâine va apărea acest tarif de referință așa cum l-am creionat și l-am trimis și la Guvern astăzi (marți - n.r.)", a spus președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Vasile Ștefănescu, potrivit Agerpres.

El a precizat că în jur de 100.000 de mașini vor fi în toată țara la protest.

"Ne pregătim în continuare pentru protestul din data de 15 septembrie. Nu putem da niciun pas înapoi până nu vedem mâine (miercuri - n.r.) Ordonanța de Urgență. Suntem pregătiți în peste 20 de orașe din țară unde am depus cereri de protest, inclusiv în București. În București ne-a fost aprobat un număr de 5.000 de autovehicule, cu toate că noi am cerut 20.000 la acele două puncte, Guvern și Parlament. Ni s-a aprobat numai la Guvernul României. În toată țara vor fi 100.000 de mașini", a precizat reprezentantul COTAR.

Miercuri, la Guvern, discuția ultimei șanse

La rândul său, Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport a precizat că miercuri va avea loc o discuție cu reprezentanții Guvernului.

"Am sperat că Ordonanța de Urgență va cuprinde acest nou principiu și această modificare, amendamente pe care le-am făcut legate de tariful de referință. Astăzi (marți - n.r.), la întâlnirea pe care am avut-o dimineață cu domnul vicepremier Dâncu și cu domnul Borc, în urma discuțiilor s-a concluzionat că mâine (miercuri - n.r.) la ora 8:00 să ne întâlnim la Guvern cu Consiliul Concurenței pentru a discuta forma pe care trebuie să o ia în Ordonanța de Urgență articolul privind tariful de referință. Totodată, punctul principal pe care l-am solicitat astăzi la care Guvernul nu are soluție este legat de înghețarea tarifelor la nivelul celor prezentate în raportul Milliman", a declarat președintele Federației Operatorilor Români de Transport.

Asigurarea RCA ar putea avea o limită minimă de despăgubire de 5 milioane euro pentru vătămări corporale și decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor păgubite, conform unui proiect de Ordonanță de urgență privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP) la sfârșitul săptămânii trecute.

"În prezentul proiect de act normativ sunt reglementate limitele minime de răspundere acoperite prin asigurarea RCA conform reglementărilor Uniunii Europene. Pentru prejudicii materiale produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor păgubite, limita de despăgubire se stabilește, pentru accidente, la un nivel de 1.000.000 euro. Pentru vătămări corporale și decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor păgubite, limita de despăgubire se stabilește, pentru accidente, la un nivel de 5.000.000 euro", se arată în document.

Firmele de asigurări resping plafonarea tarifelor

Pe de altă parte, companiile de asigurări resping în continuare plafonarea tarifelor la polițele RCA, pe motiv că acest lucru nu este posibil, în condițiile în care nici plafonarea daunelor nu este posibilă, și acuză transportatorii de dezinformare și manipulare, potrivit unui comunicat al Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare Reasigurare din România (UNSAR).

“Principala solicitare a transportatorilor o reprezintă înghețarea prețului polițelor RCA, iar argumentele folosite recurg la dezinformări și calcule simpliste, care exced orice logică economică. Un singur exemplu: reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România susțin că valoarea medie a daunei pentru un tir este de 5.000 de lei, în timp ce prețul poliței RCA depășește 20.000 de lei. Datele oficiale contrazic aceste afirmații: în rândul camioanelor (vehicule de tip cap-tractor) se înregistrează cea mai ridicată valoare a daunei medii, de aproape 18.500 lei, o valoare de aproximativ trei ori mai mare decât dauna medie la nivelul pieței, care este de circa 6.700 lei”, se arată în comunicatul UNSAR.

În plus, asigurătorii susțin că valoarea daunei prezentate de UNTRR este de 3,5 ori mai mică decât cifra reală, în timp ce doar 1% dintre camioanele de peste 16 tone au plătit în cel de-al doilea trimestru al anului 2016 sumele menționate de reprezentantul asociației de transportatori, iar această valoare peste medie este rezultatul daunalității foarte mari înregistrate de aceștia în trecut.

Totodată, reprezentanții UNSAR spun că atâta timp cât plafonarea daunelor este imposibilă, nu se poate vorbi nici de plafonarea prețurilor primelor RCA. În plus, asigurătorii susțin că înghețarea prețurilor polițelor RCA ar încălca directivele europene.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-09-13



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray