2019-11-18 21:49

Aeroportul din Otopeni, locul 4 în Europa

 |  18:05
Aeroportul din Otopeni, locul 4 în Europa

Aeroportul Internațional “Henri Coandă” București a fost clasat de către Airports Council International-Europe pe locul patru în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în anul 2014, la categoria aeroporturilor care au avut între 5 și 10 milioane de pasageri. Pe primele trei locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Basel, Lanzarote (Insulele Canare) și Napoli, locul al cincilea fiind ocupat de Porto, potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

La categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri, clasamentul este format din Istanbul, Moscova Sheremetyevo, Londra Gatwick, Moscova Domodedovo și Barcelona. La categoria 10 - 25 de milioane de pasageri, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Istanbul Sabiha Gokcen, Atena, Bruxelles, Lisabona și Londra Stansted. În anul 2014, pe cele două aeroporturi ale Capitalei s-a înregistrat un număr record de 8.321.858 de pasageri și 102.048 de mișcări aeronave (aterizări și decolări). Pe Aeroportul Internațional “Henri Coandă” București operează în prezent 31 de companii aeriene, care transportă pasageri către 70 de destinații.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-02-05



Parerea ta...

JAF LA TRANSPORTURI ?
08 Feb 2015

“Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray