2019-11-21 01:01

Calea ferată are nevoie de investiţii de 17,4 miliarde lei

 |  21:01
Calea ferată are nevoie de investiţii de 17,4 miliarde lei

Compania Naţională de Căi Ferate CFR estimează că infrastructura feroviară ar avea nevoie în acest an de investiţii de 17,4 miliarde lei (3,9 miliarde euro), de aproape patru ori peste finanţarea alocată de Guvern, de 4,6 miliarde lei, subfinanţarea urmând să afecteze compania şi în anii următori. Lungimea desfăşurată a liniilor de cale ferată este de 19.936 km.

Din suma totală necesară pentru principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică pe anul 2015, cea mai mare parte, de 10,408 miliarde lei, ar fi direcţionată în modernizări prin investiţii pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor (grav afectate de restricţiile de viteză), se arată într-un document elaborat de CFR SA privind activitatea companiei.

De asemenea, alte 5,719 miliarde lei ar fi necesare pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică pentru recuperarea restanţelor la 1.000 km linii directe şi curente, pentru refacerea liniilor şi instalaţiilor afectate de calamităţi, precum şi pentru reabilitarea podurilor şi tunelurilor.

În plus, reprezentanţii CFR SA arată în document că pentru întreţinerea liniilor şi a instalaţiilor şi pentru repaţiile capitale la linii, poduri şi instalaţii este nevoie de încă 1,331 miliarde lei.

„Sumele menţionate reprezintă banii necesari companiei pentru executarea lucrărilor de mentenanţă şi reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică. Aceste resurse financiare trebuie alocate de la bugetul de stat, CFR SA fiind compania care gestionează şi administraează infrastructura feroviară publică, al cărei proprietar este statul român”, spun reprezentanţii CFR SA. Alocaţia bugetară pentru infrastructura feroviară, aprobată la sfârşitul anului trecut pentru 2015, este de 4,609 miliarde lei. Comparativ, investiţiile CFR de anul trecut (2,317 miliarde lei) sunt la jumătate din suma alocată de Guvern în acest an. În 2016, CFR nu poate primi mai mult de 5,54 miliarde lei pentru proiectele şi investiţiile de anul viitor, mai arată documentul.

CFR SA a consemnat un profit de 73 de milioane lei (16,5 milioane euro) în primele cinci luni ale anului şi o cifră de afaceri de 383,8 milioane lei.

„A fost nevoie să forţăm atingerea acestui rezultat pozitiv într-un timp destul de scurt şi într-un climat economic nefavorabil, pentru a ne asigura un punct de plecare stabil în acţiunea complexă de modernizare a companiei pe care am planificat-o pentru următorii ani”, a declarat directorul general al CFR SA, Dan Costescu. CFR SA este compania care administrează infrastructura feroviară publică. Compania Naţională de Căi Ferate şi-a bugetat profit zero pentru anul în curs, la venituri şi cheltuieli totale egale de aproape 2,52 miliarde de lei, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2015 al companiei. Din totalul cheltuielilor, în zona de exploatare vor merge peste 2,3 miliarde lei, în timp ce cheltuielile cu personalul vor reprezenta aproape 853 de milioane de lei. Numărul de personal prognozat la finele anului este de 23.777 de persoane, iar câştigul mediu lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, de 2.488 lei.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-07-05



Parerea ta...

...MAI INTAI SA SCAPATI DE HOT
05 Iul 2015

Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca, sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau probe clare pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
STRATEG
05 Iul 2015

Acum 100 ani mergea trenul cu 100 km / ora . Traverse de lemn . Acum cu 40 si traverse din beton . Iarna crapa , vara se umfla . Oare in sudul Italiei sau Spaniei , ce fel de cale ferata are ?
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray