2020-08-10 12:12

CFR Călători favorizează operatorii feroviari privaţi

 |  21:00

Ministerul Transporturilor foloseşte bugetul de stat pentru favorizarea firmelor de transport feroviar de călători private, cărora le acordă subvenţie pe călător mai mare decât companiei CFR Călători. Aceasta în condiţiile în care, odată cu aprobarea contractului de prestări servicii publice  pentru perioada 2012-2015, CFR Călători a fost condamnată să închidă 23 de secţii de circulaţie şi să trimită în şomaj peste 1.000 de oameni.

Sindicatele din sistemul feroviar au sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la prevederile HG 74/2012, privind contractul de prestări servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015. “Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, (FSTFR) precizează că noul contract permite operatorilor de transport feroviar de călători privaţi concurenţă neloială pe bani publici, dându-le acces gratuit, necondiţionat şi fără reciprocitate la baza de date financiare şi de marketing ale CFR Călători. Operatorul de transport feroviar de călători de stat se află într-o situaţie discriminatorie în raport cu operatorii de transport feroviar de călători privaţi, respectiv Regiotrans, Regional, Servtrans şi Transferoviar Călători. Conform noului contract de prestări servicii, Ministerul Transporturilor poate să nu acorde compensaţia mai mult de două luni consecutiv operatorului de stat, în timp ce faţă de operatorii privaţi nu este permis acest lucru”, ne-a explicat Maxim Rodrigo, preşedintele FSTFR.  

Potrivit acestuia, societăţile private care au primit dreptul de a opera pe anumite rute feroviare în ultimii patru ani beneficiază de subvenţii duble faţă de CFR Călători, care primeşte doar 43% subvenţie din total venituri. „Ministerul Transporturilor face favoruri mari din bugetul de stat firmelor private, cărora le acordă subvenţie pe călător mai mare decât propriilor companii, pe motiv că indicatorul la care se raportează este tren/kilometru. Acest fapt face ca CFR să fie condamnată să meargă în pierdere şi inevitabil să recurgă la noi restructurări şi închideri nejustificate şi la noi anulări ale trenurilor de călători”, a spus Rodrigo.

Subvenţie pentru baronii din CFR

Potrivit analizelor sindicatelor din sistemul feroviar, veniturile estimate ale CFR Călători sunt de 2,1 miliarde de lei, dintre care 937 milioane de lei reprezintă compensaţia acordată de stat. Procentual, această cifră înseamnă 43% din veniturile estimate de CFR Călători. “Compania Regiotrans se aşteaptă la venituri de 24,7 milioane de lei, dintre care compensaţia acordată de stat este de 21 milioane de lei, adică 85,23%. Servtrans are buget de 3,5 milioane de lei, dintre care 3 milioane este compensaţia, iar Transferoviar are buget de 51,2 milioane de lei, din care subvenţia este de 43, 4 milioane de lei. Solicităm Consiliului Concurenţei să efectueze investigaţii privind aplicarea prevederilor art. 9 şi art. 46 alin. (3) din Legea concurenţei şi a prevederilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funţionarea UE”, a mai spus liderul de sindicat.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 639557-01-21



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz