2019-10-20 12:42

UPDATE.Consiliul CONCURENȚEI lovește dur cartelul din TURISM. Vezi ce AMENZI uriașe au fost aplicate și care sunt agențiile sancționate

 |  14:47
UPDATE.Consiliul CONCURENȚEI lovește dur cartelul din TURISM. Vezi ce AMENZI uriașe au fost aplicate și care sunt agențiile sancționate

Consiliul Concurenţei a sancţionat 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu amenzi în valoare circa 11,5 milioane de lei (aproximativ 2,45 milioane euro), pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism, a anunţat, luni, instituţia.

Conform autorităţii de concurenţă, în perioada iunie 2013 - septembrie 2016, un număr de 13 agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor sau a pachetelor turistice comercializate.  "Astfel, agenţiile de turism nu au redus, sub un anumit nivel, preţul de vânzare către clienţi pentru produsele turistice şi/ sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex.: bilete de avion în zborurile tip charter - atât ca produs turistic individual, cât şi ca o componentă dintr-un pachet de servicii turistice). De asemenea, acestea au limitat sau au eliminat campaniile promoţionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuităţi clienţilor şi şi-au împărţit numărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare", susţin reprezentanţii Consiliul Concurenţei, într-un comunicat remis Agerpres.  Din totalul amenzilor de 11,5 milioane de lei, cea mai mare sancţiune a fost aplicată Touring Europabus România, în valoare de 5,397 milioane lei, urmată de Prestige Tours International (2,139 milioane lei), Paralela 45 Turism (1,723 milioane lei), Eximtur (685.116 lei), Happy Tour (519.597 lei), Aerotravel (400.754 lei), Prompt Service Travel Company (186.084 lei), Nova Travel (124.616 lei), Fibula Air Travel (88.310 lei), Tez Tour (55.930 lei) şi Rezeda World Travel (28.780 lei).  La polul opus, cu sancţiuni pecuniare mai reduse, s-au situat agenţiile de turism Air Fla (9.618 lei) şi Corali Holidays (6.644 lei).  Consiliul Concurenţei precizează că agenţia Christian '76 Tour S.R.L. a aplicat la programul de clemenţă, oferind dovezi privind existenţa faptelor anticoncurenţiale, şi a primit imunitate la amendă. În plus, companiile Aerotravel, Eximtur, Fibula Air Travel, Nova Travel, Paralela 45 Turism, Prompt Service Travel Company, Rezeda World Travel, Tez Tour, Touring Europabus România au recunoscut participarea la practică anticoncurenţială şi au beneficiat de reducerea cu 20% din nivelul de bază al amenzii. "Investigaţia va continua analiza privind posibilul comportament anticoncurenţial al Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române Tarom S.A., respectiv facilitarea săvârşirii faptei anticoncurenţiale", notează autoritatea de concurenţă.  În cadrul aceleiaşi investigaţii, Consiliul Concurenţei a sancţionat ANAT cu 53.304,02 lei (11.439,12 euro) deoarece, în perioada septembrie 2012 - aprilie 2016, a interzis membrilor săi care operau ca revânzători pentru produse turistice şi/sau pachete de servicii turistice, să acorde clienţilor reduceri sub forma cedărilor unei părţi din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice. ANAT şi-a recunoscut fapta anticoncurenţială şi a beneficiat de o reducere a amenzii de 20%, iar Consiliul a impus Autorităţii obligaţia de a organiza şi derula acţiuni de instruire pentru agenţiile membre şi angajaţii acestora, pentru a cunoaşte reglementările din domeniul concurenţei şi, astfel, să poată identifica posibile practici anticoncurenţiale.

Anonima buclucașă care a demascat „mafia din turism”

Trebuie precizat că, în 2016, Consiliul Concurenței a anunțat că a declanșat „prima investigație în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă inregistrată pe Platforma avertizorilor de concurență".

Dar, ceea ce se știe mai puțin este faptul că investigația s-a declanșat în urmă unei înregistrări video din perioada 13-15 septembrie 2013, de la Predeal, unde Alin Burcea îi îndemna pe cei de la agențiile de turism să se organizeze după regulile mafiei, spunându-le totodată că ideal ar fi să devină un cartel. „După părerea mea, asta cu cedarea comisionului dacă nu o rezolvăm prin semnarea unui protocol de touroperator, hai să fim realiști, șansele sunt zero. Dar știți cum e aici. Ca la MAFIE. Mă mânca-v-ar tata, hai să facem o regulă: MAFIA. Dacă tot cedăm, hai să stabilim să cedăm "x". Nu mă înjurați de mamă! Gândiți-vă! Păi dacă fraierul tot face turul la agenții să găsească în p…a mă-sii, dacă tot e cedat, să găsești ăla...Dacă prețul de vânzare e 590 de euro, și noi stabilim 2% (n.r. - comision) și putem să stabilim, și se duce vorba - 2%. Dacă el găsește 2 % cedat peste tot, se închide cercul", susținea Alin Burcea. Ulterior, discuția ajunge în punctul în care unul dintre cei prezenți la întâlnirea de la Predeal spune că „Hai să facem un cartel!". Răspunsul vine imediat de la Alin Burcea: „Asta ar fi ideal!".


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-01-14



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray