2019-12-15 20:03

Dacă ne ținem de Master Plan, în 2036 vom avea 11 noi autostrăzi

 |  21:01
Dacă ne ținem de Master Plan, în 2036 vom avea 11 noi autostrăzi

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri mult-aşteptatul Master Plan General de Transport al României. El stabileşte pe hârtie care sunt principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport, rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal. Documentul este însă unul foarte important pentru infrastructura din România, pentru că de aprobarea sa depinde atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea acestui sector, însă decizia a fost amânată de mai multe ori. Potrivit masterplan-ului, până în 2036, o să circulăm teoretic pe 11 noi autostrăzi. De asemenea, în 2017 şi 2018, vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău - Borş (+Oradea) şi la ruta Nădăşelu - Suplacu de Barcău, iar în 2020 ar trebui să fie gata şi rutele Sibiu - Braşov, Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni şi Craiova - Piteşti.

"Autostrăzile care sunt prevăzute ca fiind prioritare în Master Planul pe Transporturi sunt Sibiu - Piteşti, Comarnic - Braşov şi Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni. În prezent, în ţara noastră se poate circula pe aproximativ 700 de kilometri de autostradă. Anul acesta se estimează că vor mai fi inauguraţi 66 de km de autostradă, din tronsoanele Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva. Comisia Europeană şi-a dat avizul pe actul ce stabileşte priorităţile pentru fiecare domeniu de transport în parte", au declarat, pentru ziarul PUTEREA, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor.

De aprobarea acestui document depind fondurile europene alocate pentru infrastructură şi pentru dezvoltarea acestui sector. "Documentul (Master Planul General de Transport - n.r.) prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030", a anunţat Guvernul.

Sibiu-Pitești și Comarnic-Brașov, autostrăzi prioritare

În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, cel mai rapid  vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău - Borş (+Oradea), până în 2017, şi la zona Nădăşelu - Suplacu de Barcău, până în 2018. În total, acestea ar urma să aibă aproximativ 168 de kilometri şi ar costa 1,306 miliarde de euro, iar pentru ultimul tronson se estimează că licitaţiile pentru atribuirea construcţiei vor fi finalizate până la sfârşitul lui 2016. Ca priorități sunt Sibiu-Pitești, o autostradă care costă estimativ 1,67 miliarde de euro şi care ar trebui realizată până în 2022. În plus, în plan apare din nou Comarnic-Braşov, dar și Târgu Neamț-Ungheni, Nădăşelu-Suplacu de Barcău, Sibiu-Brașov. Toate acestea trebuie realizate până în 2020.

Sunt trecute priorităţi şi la capitolul drumurilor expres. De menţionat aici sunt modernizarea centurii de sud a Bucureştiului, la patru benzi, adică modernizarea actualei centuri a capitalei, de la autostrada spre Piteşti la cea spre Constanţa. Sunt în proiect şi alte drumuri expres, cum ar fi Ploiești-Buzău, Bacău-Focșani, Buzău Focşani, Constanța Brăila cu un pod peste Dunăre în vecinătatea celei de-a doua localități.

Autostrada Sibiu - Piteşti ar urma să fie gata în 2022, va avea o lungime de 116,6 km şi va costa în total 1,673 miliarde de euro. Termenul avansat pentru finalizarea acestei şosele a fost, mai întâi, anul 2021.

Potrivit autorităţilor, în 2022, vom putea circula pe încă două şosele de mare viteză, Comarnic - Braşov şi Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni. Autostrada Comarnic - Braşov ar urma să aibă o lungime totală de 58 de kilometri, şi va costa, în total, 997,75 milioane de euro. La sfârşitul anului trecut, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea că lucrările la acest drum vor începe în octombrie 2016. 

2020, anul proiectelor finalizate

Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, a treia pe lista ministerului în Master Planul General de Transport, a fost inclusă în bugetul României la finele anului trecut, iar autorităţile estimau că lucrările vor începe cel târziu în 2016. Master estimează faptul că această şosea de mare viteză va avea, în total, 135 de kilometri care trebuie terminaţi până în 2020 şi va costa 1,129 miliarde de euro.

Alt proiect de autostradă trecut în Master Planul General de Transport este Sibiu-Braşov, cu termen de finalizare în anul 2020. Aceasta are 120 de kilometri lungime, necesitând o investiţie de 816,44 milioane de euro. Autostrada Craiova-Piteşti trebuie să fie gata tot în 2020, având aproximativ 125 de kilometri şi fiind estimată la 900 de milioane de euro. Inelul Bucureşti (A0), cu începerea lucrărilor în 2018 şi terminarea lor în 2022, va avea 102 kilometri lungime şi costuri de 1,335 miliarde de euro.

Lucrările la autostrada Târgu Mureş - Târgu Neamţ ar trebui să înceapă în acest an, iar termenul-limită este 2026. Numărul total de kilometri ar fi de 183, iar cheltuielile ar urma să ajungă la aproape 3 miliarde de euro. Mai târziu, în 2012, ar trebui să fie demarate lucrările la drumurile rapide între Ploieşti şi Comarnic (51 de kilometri, 306 milioane de euro costuri), dar şi între Braşov şi Bacău, lung de 160 de kilometri, la un preţ total care este estimat la 1,845 miliarde de euro. 

În zona infrastructurii rutiere au fost incluse în Master Planul General de Transport şi proiectele prioritare pentru drumurile expres, termenul de finalizare cel mai îndepărtat fiind 2036. Priorităţile listate în document se referă la modernizarea actualei centuri a Capitalei, de la autostrada spre Piteşti până la cea spre Constanţa,, iar alte şosele de acest fel care sunt prioritizate sunt Ploieşti - Buzău, Bacău - Focşani, Buzău - Focşani, Constanţa - Brăila.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-09-15



Parerea ta...

MAFIE PESTE TOT ?
15 Sep 2016

CURTE DE CONTURI a schimbat macazul ? "Iar suspiciunile in acest sens au inceput sa apara dupa primirea mai multor plangeri privind faptul ca, in cazul anumitor ministere(MINISTERUL TRANSPORTURILOR) si institutii subordonate acestora, cei de la Curtea de Conturi cam vin cu temele deja facute. Situatie care este valabila si pentru „gazde”, CFR CALATORI, care ii asteapta pe cei din echipele de control cu maldare de documente, gata stivuite, sa mearga controlul mai repede. Practic, se poate vorbi de niste actiuni teleghidate de control, in care se cauta doar anumite aspecte, ferindu-se sa mai sape si dupa marile furaciuni sau deturnari de fonduri. Asa ca, spre fericirea celor controlati, rapoartele se umplu cu tot felul de „gainarii” cum ar fi consumul nejustificat de combustibil pentru autoturismele de serviciu, in timp ce „tunurile” date la achizitia unor produse si servicii de milioane de euro, unele care nu erau necesare, nu se mai regasesc in actele finale. Drept urmare, cei gasiti vinovati se vor alege doar cu niste urecheli adminsitrative si amenzi date la greu – ca, vorba aia, tot de la buget se platesc si astea, in timp ce numarul rapoartelor „bomba” inaintate catre Directia Nationala Anticoruptie se va diminua constant. Si chiar daca multi trag inca sperante ca acest scenariu negru nu se va adeveri chiar pe intregul, totusi, deja asistam la inceputul spulberarii unui mit, cel al unei Curti de Conturi care serveste la fileu „mingi” pentru DNA. Ceea ce, mai ales in actuala conjunctura, chiar ca ar reprezenta o adevarata lovitura receptionata in plex de catre procurorii anticoruptie"
ADRIAN
18 Sep 2016

Nu se scrie nicaieri despre portiunea Targu Mures - Campia Turzii, nu apare niciunde......
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray