2019-08-24 20:52

Datornicii nu mai pot fi hărţuiţi de recuperatori

 |  20:37
Datornicii nu mai pot fi hărţuiţi de recuperatori

Conform unui nou cod de conduită al recuperatorilor, datornicii nu mai pot fi agresaţi la orice oră la telefon sau acasă.

Cele 15 companii membre ale Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale, adică 80% din totalul firmelor cu acest obiect de activitate au adăugat normel noi în codul de conduită al asociaţiei, scrie Adevărul.ro.

Astfel, agentul recuperator poate să-l sune pe datornic doar de maximum două ori pe săptămână şi numai între orele 8.00 şi 21.00 în zilele lucrătoare sau între 9.00 şi 14.00 sâmbăta.

„Frecvenţa convorbirilor telefonice cu debitorul nu trebuie să reprezinte un factor perturbator pentru acesta şi nici să ia forma unei hărţuiri“, se precizează în document.

De asemenea, în cazul în care agentul îl vizitează acasă pe debitor, reprezentantul companiei de colectare „trebuie să fie îmbrăcat corespunzător activităţii prestate“, iar convorbirile referitoare la colectarea creanţelor „trebuie purtate într-un mod politicos“.

Prin codul de conduită se interzic următoarele:

- utilizarea forţei, ameninţărilor cu sancţiuni inexistente sau care nu pot fi consecinţă a actelor/faptelor debitorului sau a altor acţiuni care atentează la demnitatea debitorului;

- utilizarea unui limbaj vulgar sau a oricăror altor termeni care atentează la demnitatea debitorului, utilizarea unui ton nepoliticos;

- utilizarea oricăror altor metode, menite să hărţuiască debitorul;

- dezvăluirea informaţiilor despre debit şi despre evoluţia activităţilor de colectare a creanţelor unor terţi neautorizaţi, mai ales membrilor minori ai familiei debitorului;

- furnizarea cu intenţie de informaţii false privind debitul, precum a celor legate de caracterul, suma şi situaţia juridică a acestuia;

- furnizarea de informaţii neadevărate privind consecinţele nerambursării debitului, printre care arestul sau detenţia;

- acceptarea banilor din partea debitorilor de către agentul de colectare fără a emite o chitanţă aferentă.

Ce păţesc recuperatorii care nu respectă codul

În cazul în care un client (datornic, restanţier) se simte hărţuit de agentul recuperator, acesta se poate adresa companiei pe care o reprezintă recuperatorul, iar compania ar urma să remedieze situaţia.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-09-17



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray