2020-03-28 17:41

Deputat: Orban minte! Autostrada spre Moldova nu este prinsă în bugetul 2021-2027

 |  16:16
Deputat: Orban minte! Autostrada spre Moldova nu este prinsă în bugetul 2021-2027

Autostrada A8 Tg. Mureș – Iași, botezată „Autostrada Unirii” și pentru care în Parlament a fost adoptat un proiect de lege privind construcția ei, nu va beneficia de fonduri europene în următorul program operațional 2021-2027, afirmă deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Parlament.

Deputatul a publicat un document pe care Guvernul l-a discutat cu partidele politice. Astfel, în acel draf sunt listate doar două mari proiecte de infrastructură care vor beneficia de fonduri europene nerambursabile.

„Premierul Orban tocmai a evitat abil într-o conferință de presă să recunoască că nu vom avea fonduri europene pentru construcția autostrăzii Tg. Mureș-Iași. Un reporter a întrebat corect (citez aproximativ) “având în vedere scăderea fondurilor europene pentru infrastructură rutieră în noul buget al UE, precum și alocarea unei mari părți către finalizarea proiectelor deja în curs, care sunt proiectele noi pentru care mai rămân bani?” Ludovic Orban a evitat să răspundă și a recitat un punctaj despre Masterplan-în-sus, Masterplan-în-jus”, afirmă Cătălin Drulă.

Deputatul USR a prezentat și extrasul cu informații care ar proveni dintr-un draft al programului operațional pe care Guvernul îl discută cu partidele pe tema viitorului buget al UE.

Conform documentului, singurele proiecte de infrastructură care ar urma să fie realizate cu fonduri europene nerambursabile sunt autostrada Ploiești - Buzău și modernizarea căii ferate Arad - Timișoara.

Deputat: Orban minte! Autostrada spre Moldova nu este prinsă în bugetul 2021-2027
zoom

„ATÂT. Alte proiecte, cum ar fi autostrada Tg. Mureș-Iași nu au finanțare și nu sunt prevăzute în proiectul de Program Operațional. Situația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor și, în al doilea rând, să se lupte cu cerul și pământul la Bruxelles ca să obținem un buget mai mare pentru dezvoltarea de infrastructură rutieră”, mai spune deputatul în Comisia de Transporturi.

El adaugă că e nevoie ca Guvernul să lupte pentru „obținerea de finanțare pentru autostrăzi și aici fondurile europene sunt absolut esențiale. Dacă alocările și limitările rămân ca în propunerea de astăzi de pe masa UE pentru România e o nenorocire.”

Cătălin Drulă mai atrage atenția că e nevoie și de reformarea instituțiilor care se ocupă de dezvoltarea autostrăzilor.

„Deja au trecut luni de zile de când avem acest guvern și nu se clintește nimic la CNAIR, CFR, CNAB. Dacă tot așa ca în ultimii 10 ani sperăm să facem infrastructură, ne mințim singuri”, spune deputatul.

Bani mai puțini pentru infrastrcutură în noul buget al UE

Potrivit HotNews, România ar putea primi în noul buget UE pentru infrastructură mai puțin de jumătate decât a avut alocat până acum. Conform informațiilor prezentate care ar proveni din draftul viitorului program operațional pe infrastructură pentru perioada 2021 - 2027, România ar urma să primească de la UE doar 4 miliarde de euro, din care doar 2,6 miliarde de euro să fie din Fondul de Coeziune și 1,4 mld euro din Fondul de Dezvoltare Regională. La această sumă, în cadrul Programului Operațional, contribuția din bugetul național au urma să fie 3,9 miliarde de euro.

În actualul exercițiu financiar al UE, Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020 beneficiază de o alocare financiară de circa 10,8 miliarde de euro, din care:

- 6,94 mld. Euro Fond de Coeziune

- 2,28 mld. Euro Fond European de Dezvoltare Regională

- 1,62 mld. Euro Cofinantare.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-24



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine