2019-12-11 09:57

E bine să fii inspector de daune în asigurări?

 |  15:57
E bine să fii inspector de daune în asigurări?

Acest material dedicat culiselor zonei de asigurări va deranja multe persoane care au lucrat sau lucrează în acest domeniu. Am decis să fac cunoscute aceste informații pentru că niciun jurnalist din România nu a fost interesat să îl aprofundeze și consider că aceste informații sunt utile în primul rând, păgubiților RCA și asiguraților CASCO.

Prezentul articol nu este îndreptat împotriva acestei bresle, ci are rolul de informare a asiguraților și păgubiților atunci când au o dauna și au, în mod inevitabil, contact cu acești angajați ai firmelor de asigurări. De asemenea, vreau să spun din capul locului că am întâlnit și inspectori de daune bine pregătiți și cinstiți, dar nu mai mult de 7 persoane care să întrunească ambele calități, din cele câteva sute de persoane cu care am luat contact în ultimii 11 ani.

Majoritatea dintre noi, atunci când avem o daună, avem o atitudine complet greșită în relația cu angajații firmelor de asigurări. În mod ciudat, îi considerăm pe angajații acestor firme ca fiind niște persoane de încredere, profesioniste, corecte și cu o etică ireproșabilă, care au rolul să ne protejeze pe noi. Afișăm gesturi de amabilitate exagerată care frizează de multe ori ridicolul și obediența în fața inspectorului de daune, pe care îl considerăm un fel de doctor sau preot care a jurat cu mâna pe Biblie să aibă grijă de noi, cei aflați în necaz. În majoritatea cazurilor acest angajat are cu totul alte interese, iar datele culese de la pagubiții RCA sau asigurații CASCO sunt folosite în majoritatea cazurilor exact împotriva celor care se agață în acele momente de acest inspector de daune precum un înecat de un ciot de lemn care îi poate salva viața.

Scriu toate acestea pentru că la sprijinul meu au apelat, atunci când au întâmpinat probleme cu plata despăgubirilor, persoane din toate clasele sociale și de vârstă: de la simplul puștan aiurit de 18 ani care conducea mașina tatălui său când a avut loc accidentul, până la miniștri ai acestei țări.

Toți, fără excepție, au avut comportament de mielușei în fața inspectorilor de daune, manifestând o atitudine de o obediență ridicolă în fața acestor funcționari ai firmelor de asigurări. În acest fel mi s-au spulberat multe mituri legate de oameni pe care, după acest episod, am început să îi văd mult mai slabi în realitate decât păreau la televizor sau la tribuna Parlamentului României.

Materialul care tratează subiectul inspectorilor de daună va fi împărțit în câteva episoade.

Vă invit așadar, să îl citiți. Lectură placută!

Episodul 1 - Începuturile

Am să încep cu două istorioare de acum vreo 11 - 12 ani, când lucram la firma Audatex.

Firma aceasta comercializează și în prezent un soft dedicat evaluării daunelor auto.

Firma la care lucram avea o colaborare strânsă cu o foarte cunoscută firmă de asigurări, ce se bucura de un foarte bun renume la acea vreme.

Prima povestioară a avut loc prin anul 2005 și a condus la luarea deciziei de implementare a aplicației mai sus amintite în cadrul acelei firme de asigurări. Acea societate de asigurări a organizat un training într-o stațiune de pe Valea Prahovei, la ale cărui cursuri au fost invitați toți inspectorii de daune ai lor. La acel training au participat și câteva persoane din board-ul de conducere al firmei de asigurări. Acele persoane din conducerea firmei de asigurări s-au declarat, ulterior întâlnirii, absolut șocate și revoltate de limuzinele scumpe etalate de către inspectorii de daune, ale căror salarii nu depășeau 500 de euro/lună la acea vreme.

Era evident că acei angajați nu aveau cum să își permită achiziția acelor limuzine din banii încasați de la firma de asigurări. Șocant era faptul că întreaga parcare a hotelului era dominată de opulența acestor mașini ale unor angajați al căror salariu nu le-ar fi permis nici măcar întreținerea acelor mașini.

Persoanele din conducerea firmei de asigurări aveau fără îndoială, cele mai ieftine mașini dintre toți participanții la acel training. După acest episod, conducerea firmei de asigurări și-a dat seama că este absolut necesar a fi implementat sistemul de evaluare a daunelor oferit de către firma la care eu lucram, tocmai pentru a preveni plata supraevaluată a despăgubirilor și scurgerea sumelor de bani în alte buzunare, decât ale acționarilor firmei de asigurări.

A doua istorioară a avut loc în Constanța, la sfârșitul anului 2006, cam tot pe vremea asta.

Trebuia să implementez acest sistem în unitățile reparatoare partenere ale acelei firme de asigurări, pentru a exista un control în privința daunelor ce trebuiau achitate de către firma de asigurări, daune ce erau evaluate prin acel program.

Zâmbesc și acum, când îmi aduc aminte cum eram prezentat tuturor persoanelor din firma de asigurări: “domnu’ Muntean de la București”. Nu conta de fapt, unde lucram. Singurul element relevant era că eram “de la București”. Așa îmi aranjaseră și cu locul de parcare din fața firmei de asigurări. Acea firmă de asigurări era situate, la acea vreme, în zona zero a Constanței, unde era aproape imposibil să găsești un loc de parcare.

“Trageți mă’ mașina, să o parcheze domnu’ de la București!”, s-a răstit directorul firmei de asigurări din Constanța la un angajat imprudent care îndrăznise să parcheze mașina firmei în locul destinat mie.

Am făcut o prezentare a aplicației în fata inspectorilor de daune și a vreo 15 patroni de service-uri invitați în sala de sedințe a firmei de asigurări.

Toți cei prezenți, deși erau înghesuiți în acea sală, erau foarte relaxați. Dubios de relaxați – mă gândeam eu atunci.

Seara, mă aflam la hotelul unde eram cazat în Constanța și îmi sună telefonul.

Era un număr de telefon necunoscut. La telefon era unul dintre patronii de service-uri (reprezentanță auto) cu care schimbasem câteva cuvinte după prezentarea aplicației și făcuserăm atunci schimb de cărți de vizită.

M-a întrebat foarte politicos dacă ne putem vedea să luăm masa și să discutăm despre programul extraordinar prezentat în urmă cu câteva ore, fiind foarte interesat să îl implementeze.

Am convenit să trimită o mașină la hotel ca să mă ducă la locul cu pricina.

Eu eram foarte entuziasmat că persoana aceea era foarte receptivă la acel program și că dorea să aprofundăm subiectul în vederea implementării lui.

Mașina trimisă de către dânsul mă ia de la hotel și mă duce la o vilă impunătoare din afara Constanței, în Năvodari dacă nu mă înșel, în locul unde locuia dânsul.

Acolo, gazda zâmbitoare și foarte amabilă mă primește și mă invită în living.

Afară, cineva pregătea grătarul și o altă persoană pregătea carnea ce urma a fi pusă pe grătar.

În tot acest timp, patronul reprezentanței auto îmi punea diverse întrebări, atât despre aplicație, cât și altele destul de personale. Cam prea personale, pentru o persoană pe care o cunoscuse cu câteva ore în urmă. Una dintre întrebări era: cât câștig la Audatex? Nu mă crezuse că aveam un salariu atât de mare la acea vreme.

Între timp, carnea s-a fript și în casă au intrat cu platourile cu grătare niște persoane cu fețe foarte cunoscute. Spre surprinderea mea, am realizat după câteva momente că aceste persoane erau chiar inspectorii de daună ai firmei de asigurări, care nu păreau tocmai la prima vizită în acea vilă.

În acel moment mi-am dat seama că fusesem invitat și chestionat cu un scop precis.

Nu a lipsit mult ca două întrebări cheie din acea seară să mi se pună: “Cum putem păcăli Audatexul?” și “Cât ne costă ca să ne înveți?”.

Îmi amintesc și acum fețele inspectorilor de daune și a patronului de service, care erau extrem de atente și dezamăgite de răspunsurile oferite de către mine, precum și liniștea profundă, tensionată și de un penibil nemaiîntâlnit de mine până atunci, care se așternea după răspunsurile trase la indigo oferite de către mine: “Nu este posibil!”.

Aceleași întrebări, reformulate, mi-au fost puse de înca vreo 3-4 ori. Petrecerea programată în acea seară s-a spart imediat. Toate persoanele participante simțeau gustul neplăcut al dezamăgirii. S-a dus naibii și entuziasmul și poleiala de amabilitate a gazdei, care, în tot acest timp, consumase cantități impresionante de alcool.

Nu am rămas în relații apropiate nici cu acei inspectori de daune și nici cu patronul reprezentanței auto.

Un lucru esențial trebuie să menționez: singurul neinvitat la acea chermeză, și care nu avea niciun fel de înțelegere cu service-urile si cu inspectorii de daună, era proaspătul director de daune. Cel puțin, la acea vreme era singura persoană cinstită din departamentul daune al acelei firme de asigurări din Constanța.

Am considerat necesar să vă evoc aceste istorioare de acum 11 ani pentru a înțelege cum funcționau lucrurile atunci. S-a schimbat ceva în toți acești ani?

Veti afla în episodul 2.

Sursa foto: stirileprotv.ro


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2017-11-15



Parerea ta...

CUCUVEAUA ROZ-BOMBON
15 Noi 2017

ha ha...vezi cazurile cu ASIROM...si faimosul inspector RADu ADRiaN expert in fraude de sute de milioane(nu de lei)impreuna cu asazisele "service-uri agreate de ei"
CUCUVEAUA ROZ-BOMBON
15 Noi 2017

si cardasia dintre RADU ADRIAN si securistii de la CONTRaiNFORMATIi MAPN merge foarte adanc...fraude uriase si accidente rutiere ARANJATE...plus complicitate cu celebrul caz SoRICICA-DIAMANDESCU cu masinila furate de la RENT-A-CAR din Europa de catre acesti porci cu epoleti condusi de o clica mafiota formata din fosti si actuali securisti
TOMA
15 Noi 2017

Perfect adevarat ce ati scris in acest articol. Cei mai mari spagari sunt inspectorii de daune. Toti au vile si masini de teren din salarii de 1800 lei. Bravo! Un articol f tare. Asteptam episodul 2.
NORDAUTO
15 Noi 2017

Se pare ca vreți sa fiți un al doilea Creanga . Nu e bine sa aruncați cu noroi in toți inspectorii de daune , poate nu sunt toți asa !!!
CUCUVEAUA ROZ-BOMBON
15 Noi 2017

simplu.....luati ca si element ZERO de plecare TOATE DOSARELE ASIROM SEMNATE DE RADU ADRIAN.....Si VETI AVEA O MARE SURPRIZA........MAI MULT DE JUMATATE SUNT FICTIVE....BANII S-AU FURAT.SI LA FEL CA RADU ADRIAN SUNT CAZURI SI LA OMNIASIG CU ALTI PORCI iDENTICI CA RADU ADRIAN
CUCUVEAUA ROZ-BOMBON
15 Noi 2017

SI UNUL DINTRE SERVICE-URILE "AGREATE" DE PORCUL RADU ADRIAN era al unor infractori de sectorul5 CoNDAMNATI PENTRU TRAFIC DE COCAINA..dar prieteni cu toarsu gradu VANGHELIE...sa traiti bine
DOCZE
15 Noi 2017

Vad ca toată lumea semnează cu pseudonime. De ce? Au fost părtași la ceva și le e frica? Oricum adevărul în România, doare. Suntem o societate bolnava. Insp de daune sunt mici copii în comparație cu judecătorii, procurorii, notarii, executorii judecătorești, polițiștii și asa mai departe. Și sa nu uitam cine au fost patronii, directorii, din firmele de asigurări. Multi sunt la mititica sau arest la domiciliu după ce au căzut la pace și au rămas cu banii. Deci asta a fost direcția data.cam atât.
LIVIU
15 Noi 2017

Mi-a mers la suflet acest articol. Observ niste inspectori de daune frustrati care scriu sub umbrela anonimatului diverse comentarii penibile. A pus in sfarsit cineva reflectorul pe voi si nu va place cum ati fost surprinsi. Poate un inspector de dauna sa recunoasca faptul ca nu a luat spaga? Sau e greu acest exercitiu de sinceritate?
UN ALT ROMAN
15 Noi 2017

Interesant si adevarat acest articol.
LEVST.
16 Noi 2017

Slujbe excelente, inspector de daune si inspector de pompe funebre, amandoua au de'a face- deobicei- cu mortii, sau cu cei ramasi in urma si nu prea stiu ce se mai poate face...Din pacate, doua slujbe cu cautare...
IONESCU MARIAN
16 Noi 2017

Mosieu Muntean ai uitat cati bani luai sa iesi cu portavocea in strada? De ce nu zici nimic de banii aia ? Hotii striga hotii de obicei nu asa era proverbul ala vechi romanesc ?
TOMI
17 Noi 2017

Foarte instructiv pentru noi, soferii, acest articol. Este clar ca de peste 20 de ani exista o omerta in asigurari si tot acest sistem a fost intretinut cu ajutorul institutiilor statului roman si cu o presa platita regeste sa isi tina gura.
UN ROMANAS
26 Noi 2017

Domnule Muntean, va multumim in primul rand pentru dezbaterea publica a acestui subiect. De acord cu dumneavoastra. Audatex permite intorducerea unei manopere pe lucrare dupa bunul plac al service-urilor ? Raspuns corect DA. Cum de unele service-uri , cu ajutorul dumneavoasta domnule Muntean , au manopera de 300-350 lei pentru auto produs in Romania cand la reprezentanta marcii tariful nu depaseste 150 lei ? Astefle de la un deviz de 2350 lei, pentru muritorul de rand, se transmforma in 7600 lei .... MAGIC ... nu ? Astept cu nerabdare episodul 2. Poate ne comunicati si cateva societati de care sa ne ferim sa nu mai facem asigurari , si implicit sa nu mai avem de-a face cu acesti indivizi.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray