2020-08-04 21:03

Hoţia RCA în „regie proprie”. O evaziune fiscală de 57 de milioane de euro

 |  21:01
Hoţia RCA în „regie proprie”. O evaziune fiscală de 57 de milioane de euro

Peste 88.000 de păgubiți RCA au fost despăgubiți prin așa-numitul sistem „regie proprie”, arată Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) într-o sesizare transmisă autorităţilor.

În timp ce statul român a pierdut taxe și impozite în valoare de peste 57 de milioane de euro în ultimul an, prin acest mod de acordare a despăgubirii, care nu se întoarce în economia reală, societățile de asigurări care practică acest sistem au înregistrat „salvări de la plata daunei” în valoare de peste  68,7 milioane de euro/an, se arată într-un comunicat ASSAI.

Mai multe societăți de asigurări cu o cotă de piață importantă pe segmentul RCA au decis să achite doar aproximativ 35% din valoarea reală a costurilor de reparație sub denumirea de „regie proprie”. În realitate, este sistemul care presupune plata subevaluată a daunelor, achitată direct către păgubitul RCA.

„În acest fel, jucătorii importanți din segmentul RCA își «optimizează costurile de despăgubire», subevaluând suma de despăgubire și rezerva de daună. Cu o sumă de bani derizorie acordată sub titlul de „despăgubire“, păgubiții RCA ajung să își efectueze reparațiile auto în service-uri auto clandestine și neautorizate RAR și cu piese foarte ieftine din dezmembrări sau neomologate. În această situație, păgubiții RCA nu beneficiază de documente fiscale, de garanția pieselor și a manoperei. Mult mai grav, prin modul neconform în care au fost reparate, acele autovehicule devin un adevărat pericol pe drumurile publice”, a declarat Cristian Muntean, președinte ASSAI.

Fenomenul despăgubirilor RCA prin subevaluarea daunelor a fost sesizat prima dată de ASSAI către ASF în data de 08 iulie 2013. Șase luni mai târziu, prin adresa nr. SC 6/20.01.2014, ASF a confirmat faptul că această practică este ilegală și a fost identificată în urma unui control la societatea de asigurări Astra Asigurări.

În lipsa unei supravegheri autentice a pieței de asigurări, acest sistem continuă și astăzi, societatea de asigurări Carpatica Asig practicând același sistem de plată a despăgubirii în „regie proprie” pentru daunele RCA, susţine ASSAI.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-09-16

Documente:



Parerea ta...

ROBERT
16 Sep 2014

Hotii de la Astra si Carpatica fac asta! Nu va asigurati la ei ca nu va mai vedeti banii! RCA-ul este o mare hotie in Romania. Noi suntem obligati sa ne asiguram, dar ei nu sunt obligati sa ne despagubeasca.
GHITA
16 Sep 2014

HOTIA ASTA CU RCA-UL E SUSTINTA DE ASF. NU DEGEABA II SPUNEA TRAIAN BASESCU CA ESTE O CLOACA . ASF TREBUIE DESFIINTATA! SPAGILE DATE DE FIRMELE DE ASIGURARI INTRETIN ACEST SISTEM MAFIOT AL ASIGURARILOR.
SORINA
17 Sep 2014

pentru ce ne mai obliga statul sa cumparam polite rca? bine ca ne mai anunta cineva cum suntem furati cu japca de mafiotii astia din asigurari. imi expira rca-ul peste 2 saptamani, dar nu am sa il reinnoiesc. pt ce sa mai platesc?
MONICA
17 Sep 2014

Sorina, problema nu e ca suntem obligati sa platim RCA si faptul ca firmele de asigurari nu isi indeplinesc obligatiile, iar cei ce ar trebui sa supravegheze functionarea corecta a pietei de asigurari dorm din plin!!!
M
17 Sep 2014

"Revolta" noastra, a asiguratilor nu ar trebui sa fie neplata RCA-ului, mai bine i-am sufoca pe toti cu reclamatii si nemultumiri si sa lasam neputinta la o parte. Cu greu, cu birocratie multa, timp pierdut etc, mai bine am intreprinde toate demersurile scrise in documentele atasate articolului si ii descurajam pe astia sa mai practice "plata in regie proprie"
ANGELA
17 Sep 2014

Cum este posibil ca ei sa imi bage pe gat plata a un sfert din reparatia masinii mele? Mi-e greu sa cred ca doar 20% din cazuri isi primesc intradevar suma integrala a reparatiilor...
GHEORGHE
17 Sep 2014

Nu e deloc greu de crezut, cand stai cu masina 3 luni blocata esti dispus sa pleci cu ea din service cu gauri in podea, ca in familia flinstone, desenele alea, numai sa pleci o dataa, sa ai masina din nou
DANIEL
17 Sep 2014

Angela, sunt oameni care sunt dependenti de masina respectiva, care nu isi pot intreprinde activitatea fara acea masina (ex. soferi, navetisti, deplasari ptr afaceri etc). Ce-ai face daca ai fi in locul lor? Ai astepta jumatate de an pana iti repara masina sau ai accepta orice numai sa ai masina relativ "functionala" din nou?
MALVI
17 Sep 2014

Asiguratorii profita de marea majoritate a asiguratilor pentru ca nu au suma necesara sa plateasca plata integrala a reparatiei si apoi sa faca cerere de restituire a banilor, haideti sa fim seriosi oameni buni...cu criza asta, cine are la indemana de pe-o zi pe alta cateva zeci de milioane? Timpurile sunt grele, iar societatile de asigurari sunt ca niste lupi care stau la panda sa ne cheleasca de bani
ZSOLTF
17 Sep 2014

Daca toti romanii pagubiti de societatile de asigurare s-ar aduna , cred ca multimea formata ar fi cu mult mai numeroasa decat cea din '89
MARIAN
17 Sep 2014

Ba asta e o evaziune fiscala de proportii! 57 milioane de euro pierduti numai anul trecut, nu-mi vine sa cred..pai de banii astia cumparam manuale la toata europa pentru clasa intai si a doua!
BOGDAN
17 Sep 2014

Unde ati mai auzit in europa de "reparatie in regie proprie"?? nici pe vremea lu ceasca cand iti faceai masina ca noua doar cu o sarma daca voiai nu se intamnpla asa ceva! este o mare bataie de joc! Asiguratorii isi bat joc si de noi, clientii, si de service-uri!!!
IONESCU
17 Sep 2014

Cate lucruri se puteau face cu banii pierduti de stat ? Si ne mai plangem ca nu sunt bani la bugetul statului si ne imprumutam ca prostii cand banii stau bine mersi in tara in buzunarele firmelor de asigurari si ale service-urilor fantoma
FLORIN
17 Sep 2014

Carpatica face cele mai mari abuzuri la adresa clientilor sai. Am asteptat 3 luni sa imi pot lua masina din service si chiar si dupa aceste 3 luni, dupa reclamatie si zeci de drumuri pana la biroul lor, tot nu am primit banii integral, am platit si din buzunar, ce sa fac..
ANGELA
17 Sep 2014

Eugen, Gheorghe - tocmai pentru ca isi bat joc de tine si te intarzie si stai cu masina blocata ar trebui sa te ambitionezi sa ii sanctionezi, nu tu personal ca nu ai cum, dar prin toate uneltele pe care le avem noi ca cetateni la indemana! Daca ii lasam sa isi faca de cap uite unde s-a ajuns...68 milioane euro pe an in plus in buzunarul nostru, 60 milioane euro pe an in minus la bugetul statului, 88 mii de masini care pun in pericol nu numai siguranta in trafic, viata unor oameni in cel mai rau caz. Nu se poate sa lasam lucrurile asa
GHEORGHE
17 Sep 2014

In teorie, este ideal. Este exact ceea ce trebuie sa facem. Practic, cand esti pus fata in fata cu situatia esti singur si iei alegi rezolvarea cea mai rapida ptr tine in contextul respectiv. Nimeni nu se gandeste la cifrele astea mari si la impactul real pe care aceasta "manevra" a societatilor de asigurari o au asupra industriei de reparatii auto in romania
ANGELA
17 Sep 2014

Din acet motiv ma bucur ca exista oameni care totusi ne apara interesele si s-au saturat sa fim inselati de asiguratori. Si poate pentru toti cei care citesc articolele legate de acest fenomen va fi un moment de iluminare, nu se vor mai gandi doar la ei in acea zi si se vor gandi in perspectiva si vor stopa aceste demersuri inselatoare alea asiguratorilor! Eu una stiu ca de acum incolo nu voi mai inghiti smecheriile lor si ii voi sfatui pe toti cei din jurul meu sa faca acelasi lucru. Informatia inseamna tot, daca stii ce trebuie sa faci, sunt sanse mult mai mici de a fi tepuit
MARIA
17 Sep 2014

Nr service-urilor clandestine e mai mare decat jumatate din cele autorizate RAR! Pai cum sa nu avem evaziune fiscala? Cum sa nu fie statul inselat?
AURICA
17 Sep 2014

Aceasta stare jalnica de lucruri arata de fapt cat de putin protejat este un roman, asigurat RCA in Romania.Toate aceste cifre incrimineaza inca o data piata asigurarilor si pe cei ce o ''supravegheaza'' (ASF). O noua institutie menita sa asigure o despagubire corecta, evaluata de experti cu adevarat pregatiti a inceput de mult sa devina o necesitate (CEETAR). Abia cand o astfel de institutie va deveni functionala, vom putea vorbi de romani cu adevarat protejati in acest sectoe de activitate.
ASIGURAT
17 Sep 2014

Din pacate, institutiilor statului, ca : ASF, ANAF etc., pare ca nu le pasa de aceasta evaziune fiscala clara, de zeci de milioane de euro !! Tot noi, asiguratii, trebuie sa ne mobilizam sa facem cunoscuta aceasta manevra a mafiei asiguratorilor !! Din pacate, ASF nefiind o institutie care sa-si exercite dreptul de controlul si sanctionare, s-a ajuns ca, in acest moment, niciun asigurator de pe piata sa nu mai fie corect: sa nu mai plateasca despagubirile la termenul scadent, sa plateasca cu diferente, sa-ti impuna furnizori de piese AM de foarte proasta calitate etc. ! Nici nu mai avem de ales in acest moment, intre asiguratori seriosi, mai putin seriosi, neseriosi. Tragic !
EU
17 Sep 2014

asa ne trebuie, iei I-si umple buzunarul iar noi raminem cu masinile ne reparate sau reparate prost. dupa aceea ne intrebam de ce sint atitea accidente pe strada?
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz