2019-07-21 11:55

INCOMPETENȚĂ SAU PROSTIE. PSD își bate joc de promovarea turistică a României în străinătate

 |  13:22
INCOMPETENȚĂ SAU PROSTIE. PSD își bate joc de promovarea turistică a României în străinătate

Din 2017 și până acum, PSD și-a bătut joc de promovarea turistică externă a României, desființând birourile de turism din străinătate, ceea ce nici Ceaușescu nu a făcut, deși în programul de guvernare se angaja să mărească numărul reprezentanțelor de promovare turistică din afară.

Practic, birourile de turism din străinătate au fost desfințate pompieristic, prin justificări alambicate, de fostul ministru PSD al Turismului, Mircea Dobre, trecut între timp la Pro România, iar actualul ministru al Turismului, Bogdan Trif, mimează și bâjbâie de un an de zile planul de reînființare aceste birouri. 

Program de guvernare aplicat și respectat, doar în…Monitorul Oficial

În Programul de guvernare al PSD pentru perioada 2017-2020 postat pe site-ul Guvernului și publicat în Monitorul Oficial se preciza la capitolul Turism că una dintre măsuri vizează faptul că „Guvernul susține promovarea României ca destinație turistică în concordanță cu obiectivele și prioritățile generale de dezvoltare ale țării noastre, ale Uniunii Europene și ale tendințelor mondiale în domeniu". În vederea atingerii acestui obiectiv, Guvernul PSD propunea următoarele acțiuni: „Crearea la nivel de minister a unui buget de promovare, inclusiv pentru deschiderea și eficientizarea activității birourilor de turism externe. Birourile de turism sunt factor de legătură între operatorii economici din turism și/sau tour-operatorii străini, precum și depozitării feedback-ului, a impresiilor și părerilor despre România, a mass-mediei, specialiștilor și publicului din tările arondate". Mai mult, În HG nr. 24/2017-privind organizarea și funcționarea Ministerului Turismului publicată în Monitorul Oficial nr. 49 din 17 ianuarie 2017 se menționa la art.3, alineatul 13, că în realizarea funcțiilor sale, Ministerul Turismului exercită următoarele atribuții specifice, în conformitate cu reglementările în vigoare: „aprobă, în condițiile legii, înființarea și atribuțiile reprezentanțelor de promovare turistică cu sediul în străinătate și ale reprezentanțelor și unităților teritoriale cu sediul în țară". Mai mult, la art. 7, alineatul 3, se preciza că „Numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul propriu al Ministerului Turismului este de 183 de posturi finanțate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor demnitarilor. Din numărul maxim de posturi, 15 posturi se utilizează pentru rețeaua de promovare turistică externă". Totodată, la alineatul 4 al aceluiași articol se stipula clar: „In cadrul Ministerului Turismului și cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat conform alin. (3) functionează reprezentanțe de promovare turistică cu sediul în străinătate și reprezentanțe și unități teritoriale cu sediul în țară, structuri fără personalitate juridică, a căror înființare și ale căror atribuții se stabilesc prin ordin al ministrului turismului. Activitatea reprezentanțelor de promovare turistică se poate desfăsura în spații închiriate în condițiile legii, cu suportarea cheltuielilor de către Ministerul Turismului". Deci, ministrul Turismului de la acea vreme, Mircea Dobre, anunța chiar că mărește numărul de reprezentanțe de promovare turistică cu sediul în străinătate până la 15. Mai mult, pe site-ul Ministerului Turismului scria foarte clar că aceast instituție „organizează și realizează activitatea de promovare turistică a României atât pe piața internă, cât și pe piețele internaționale, prin activități specifice reprezentanțelor de promovare turistică". Între timp, ministrul Mircea Dobre s-a răzgândit și a desființat birourile pe motivul unei recomandări a Curții de Conturi a României, fără să țină seama de împrejurările și cauzele care au condus la această situație. Ca atare, Mircea Dobre a modificat HG nr.24/2017 pentru a desființa biroururilor de turism din străinătate. „Desființarea reprezentanțelor de promovare turistică cu sediu. având în vedere concluziile și recomandările Curții de Conturi prin Raportul de audit al performanței, întocmit ca urmare a efectuării misiunii „Auditul performanței fondurilor alocate prin bugetul Autorității Naţionale pentru Turism pentru dezvoltarea și promovarea turistică a României pentru perioada 2013 - 2015", s-a constatat că există o disproporție între sumele alocate pentru funcționarea acestora (cele mai mari cheltuieli efectuate sunt cele aferente chiriilor, atât pentru sedii, cât și pentru locuințe, aproximativ 70% din sumele alocate) și eficacitatea activității acestora", se menționa clar și fără niciun dubiu în Nota de fundamentare promovată atunci de Mircea Dobre. Și, astfel, PSD prin ministrul Turismului de la acea vreme, Mircea Dobre, a desființat reprezentanțele de promovarea turistică ale României din străinătate..

Trif dă vina pe Dobre, dar tot n-avem birouri în străinătate

Din 2018, în locul constănțeanului Mircea Dobre, frâiele Ministerului Turismului au fost preluate de sibianul Bogdan Trif. Acesta anunță de aproape un an de zile că birourile de promovare externă a României vor fi redeschise, dar până acum au fost doar vorbe și nimic concret. Mai mult, prin septembrie 2018, Executivul condus de Viorica Dăncilă a adoptat, la propunerea ministrului Turismului, Bogdan Trif, o hotărâre de guvern privind modificarea HG 24/2017, privind funcționarea Ministerului Turismului, care prevede, printre altele, înființarea birourilor de promovare externă a României, Astfel, prin acest act normativ, urma să se inființeze 20 de reprezentanțe externe în cele mai importante piețe pentru turismul românesc. "Totodată, spre deosebire de vechea formulă, fiecare birou extern va avea câte doi angajați, atașați în turism. Noua măsură intensifică eforturile de promovare a României ca destinație turistică majoră pe plan internațional. Astfel, proiectul prevede un număr de 40 de atașați în turism care vor lucra în străinătate", a informat la acea vreme  Ministerul Turismului. În plus, se preciza că rolul reprezentanțelor externe va fi acela de a stimula fluxul turiștilor străini către România, de a facilita și de a crea noi colaborări pentru operatorii din turism, de a ține legătura cu turoperatorii străini, de a promova destinația în rândul specialiștilor și al turiștilor prin intermediul activităților derulate. Mai mult, Bogdan Trif preciza că vinovat de desființarea birourilor din străinătate este fostul ministru al Turismului Mircea Dobre. "Decizia fostului ministru de a închide pur și simplu birourile din cauza incapacității de a le gestiona în mod eficient a fost profund greșită și este reparată acum prin acest act normativ. De la preluarea mandatului, am luat mai multe măsuri pentru a accelera numirea atașaților în turism și de a limita, astfel, perioada în care România nu beneficiază de contact direct cu piețele prioritare pentru dezvoltarea turismului. Decizia de a întrerupe brusc activitatea de promovare externă a produs prejudicii turismului românesc pe care nu le mai puteam tolera", declara la acea vreme Bogdan Trif. Dar a trecut, un an de zile de la acea hotărârea privind cei 40 de atașați de turism care vor lucra în străinătate, dar nici până azi nu există măcar un atașat de turism cu acte în regulă.

Din 2017 și până acum, PSD a impus trei premieri și doi miniștri ai Turismului, care au uitat de programul de guvernare și au închis, în 2017, toate cele opt birouri de turism ale României din străinatate care funcționau la Viena, Paris, Londra, Moscova, Roma, New York, Berlin și Varșovia. Practic, prin desființarea birourilor de turism din străinătate, România a ieșit de pe piața internațională a promovării țării noastre ca destinație turistică, și, astfel, guvernele PSD au făcut o economie anuală de până la un million de euro prin închiderea acestor birouri. Despre dezinteresul PSD față de promovarea externă a țării noastre ca destinație turistică o demonstrează cifrele oficiale ale Ministerului Turismului. În 2018, România a participat la 28 de târguri în țară și străinătate care au costat 7.799.336, 95 de lei, ceea ce a însemnat circa 1.700.000 de euro, iar pentru anul acesta Ministerul Turismului și-a propus să participe la 20 de manifestări expoziționale internaționale.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-07-09



Parerea ta...

ANONIMUS
11 Iul 2019

Promovare se poate face si fars aceste birouri de turism ale Ro in strainatate. Bani cheltuiti degeaba si posturi date pe pile..Cu acesti bani se poate participa mai bine la targuri si expozitii. Ungaria si Bulgaria, Croatia nu au birouri si sunt inaintea noastra in turism.Dar au drmuri si servicii mai bune. Noi nu mai avem nici salariati in turism dar vrem birouri.
Doresc sa comentez



CITESTE SI...

Ineditele rețete baltice de atragere a turiștilor străini Insipidul ministru al Turismului de la noi, inginerul silvic Bogdan Trif, a anunțat că, anul trecut, România a cheltuit pentru participarea la 20 de manifestări expoziționale internaționale suma de 7.799.336,95 de lei, ceea ce a însemnat circa 1.700.000 de euro
15 Iul 2019

PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray