2019-07-23 20:42

INTERVIU cu Daniel Boaje, director general McDonald’s România: "Avem planuri ambiţioase în România, vrem să ne extindem!"

 |  21:01
INTERVIU cu Daniel Boaje, director general McDonald’s România: "Avem planuri ambiţioase în România, vrem să ne extindem!"

Românii îngroaşă vânzările la fast-food, indiferent de anotimp sau de specificul mâncării vândute, însă preferă brandurile internaţonale sau locale deja consacrate. Acest lucru se poate vedea atât în rezultatele financiare raportate autorităţilor, dar şi cu ochiul liber, în cozile formate în aceste unităţi. Ziarul PUTEREA a stat de vorbă cu Daniel Boaje, directorul general al celui mai mare astfel de lanţ de restaurante din România, McDonald’s, despre succesul mâncării de tip fast-food în România, despre problemele cu care se confruntă compania în România, dar şi despre obiectivele de a se dezvolta pe plan local.

Daniel Boaje, directorul general al Premier Restaurants România (cum se numeşte acum compania care deţine restaurantele McDonald’s ) spune că societatea continuă să se extindă pe plan local, vrea să deschidă noi restaurante şi cafenele, o expansiune prudentă, în linie cu dezvoltarea din ultimii ani. În plus, compania are în plan şi să renoveze o parte din restaurantele existente. McDonald’s România a avut anul trecut afaceri de 120 de milioane de euro.

Lanţul de restaurante McDonald’s România a trecut la începutul anului printr-o schimbare de acţionariat, grupul american cedând operaţiunile locale în sistem de franciză. În urma tranzacţiei evaluate la 65 milioane dolari, noii acţionari ai McDonald’s România sunt grupul maltez Premier Capital (90%) şi Daniel Boaje (10%). Boaje a rămas directorul general al companiei, care acum poartă numele de Premier Restaurants România.

“Piaţa românească are potenţial”

Care sunt obiectivele Dumneavoastră pentru acest an, dar și pentru anii următori, în ceea ce privește dezvoltarea lanțului de restaurante?

DANIEL BOAJE: Planurile noastre pentru România sunt foarte ambițioase. Este o piață cu potențial și suntem mereu în căutare de noi posibilități de extindere. Pentru anul acesta plănuim să deschidem cel puțin un nou restaurant și să continuăm procesul de modernizare a restaurantelor existente, avem în plan 4-5 restaurante pentru remodelare. De asemenea, rețeaua de cafenele McCafe este o prioritate pentru noi și, după ce anul trecut am devenit cel mai mare lanț de cafenele, ne pregătim să extindem rețeaua și să ajungem la 25-26 de cafenele.

În plus, McDonald’s este lanțul de restaurante numărul 1 în România, suntem lideri în industria noastră și plănuim să rămânem principala destinație de burgeri.

Cum ați descrie clientul McDonald’s?

De 21 de ani McDonald’s a fost aproape de comunitate. Clienții noștri sunt mereu activi și vor experiențe noi, fie că vorbim de tineri adolescenți pentru care restaurantele noastre sunt de multe ori un punct perfect de întâlnire, tineri adulți care iau masa de prânz sau micul-dejun, sau de familii care ne vizitează alături de copii. Iar noi punem întotdeauna pe primul loc experiența clienților, fie că vorbim de reducerea timpului de plată cu cardul sau de oferirea unor idei noi de petrecere a timpului liber la McDonald’s.

Ce anume credeți că a contribuit la succesul mâncării de tip fast food în rândul românilor?

Afacerea noastră se bazează pe crezul „un pas = o secundă” și promitem întotdeauna lucrurile pe care le putem face. Rapiditatea cu care servim este importantă pentru noi, dar la fel de esențială este și calitatea produselor pe care le servim. În cazul nostru cred că despre asta e vorba și pentru asta primim aprecierile clienților noștri, servim mâncare gustoasă rapid. De exemplu, un Big Mac cu 100% carne de vită și salată proaspătă este preparat în aproximativ 50 de secunde de când a fost făcută comanda. În plus, servirea la drive nu depășește 90 de secunde. Tocmai din acest motiv ne-am asumat campania "Drive în 90 de secunde" (în care doar 1% dintre comenzi au fost peste 90 de secunde).

“Peste 30% din ingredientele folosite sunt locale”

Care ar fi cele mai mari provocări, probleme cu care va confruntați?

Dincolo de proiectele de dezvoltare a sistemului, cred că implementarea platformei inovatoare de servire a clienților, dar și continuarea procesului de inovare la nivel de tehnologie este o prioritate pentru noi. Suntem lideri în categoria noastră, iar aceasta este o provocare cu care ne confruntăm zi de zi, mereu cu zâmbetul pe buze, pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, mereu cu experiențe noi. De asemenea, la fel de provocator este să fim mereu la curent cu ce își doresc clienții noștri și să fim întodeauna cu un pas înaintea lor.

Mai mult, în prezent, peste 30% din ingredientele folosite sunt locale, aceasta fiind o cifră peste medie pentru toate țările din Europa, iar una dintre provocările pe termen lung este să creștem procentul produselor locale în restaurantele noastre.

Câte produse noi aveți în plan să lansați în acest an?

Ca în fiecare an, ne vom surprinde în curând clienții cu cel puțin patru noutăți în restaurantele McDonald’s. De asemenea, vom readuce în restaurante și produse care au avut în trecut succes în rândul clienților. Anul acesta am lansat deja burgerii Bacon Clubhouse, am readus în restaurante Săptămânile Românești și am continuat colaborarea cu Chef Nicolai Tand odată cu lansarea noii salate Somon Fumé. Încercăm să venim mereu cu ceva nou, fiindcă am observat interesul clienților față de produsele noi din restaurante.

Ce investiții pregătiți în acest an? Câte restaurante și cafenele vor fi deschise?

În 2015 am deschis cafenele McCafe în Buzău, Pitești, Craiova și București. Anul acesta plănuim să extindem rețeaua McCafe la 25-26 de cafenele. De asemenea, avem în derulare și câteva proiecte de dezvoltare (deschiderea restaurantului din centrul comercial Veranda Mall, remodelări etc.). Ne dorim să oferim experiența McDonald’s și McCafe unor clienți noi, dar și să îmbunătățim experiența celor deja existenți.

“180.000 de clienţi ne trec pragul zilnic”

Ce cantitate, câte tone de mâncare ați vândut în România în 2015, comparativ cu 2014? (cartofi, burgeri, plăcinte, cafele, înghețată, sucuri, etc)

În cei 21 de ani, am vândut 350 de milioane de porții de cartofi celor peste 180.000 de clienți care ne trec pragul zilnic în toată țara. În plus, numai în 2015 numărul de clienți care ne-au vizitat restaurantele a crescut cu 7%, am servit 65 de milioane de clienți.

Cu ce se deosebesc consumatorul și piața din România, față de alte piețe externe?

Consumatorul McDonald’s este asemănător în toate țările din Europa în care este prezentă compania. Deși vorbim de piețe și de contexte diferite, nu sunt diferențe mari la nivel de franciză. Credem în potențialul țării și în clienții noștri care ne răsplătesc la fiecare vizită. Consumatorii din România apreciază și îmbrățișează atât produsele locale, cât și produsele tradiționale din portofoliul McDonald’s. Ei sunt clienții noștri, clienții pe care ne place să-i surprindem și să-i integrăm cât putem de mult în lumea McDonald’s. Sunt oameni care ne împărtășesc valorile și care se întorc mereu la noi, pentru calitatea produselor și a serviciilor.

ți clienți au fost în restaurantele McDonald's din România în 2015 și estimativ de la înființare?

În iulie 2015 am înregistrat un record de vizite în restaurantele McDonald’s, ne-au trecut pragul peste 6 milioane de clienți în restaurantele din toată țara. Suntem cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din lume și știm că acest lucru se datorează în mare parte angajaților. În România, 4.000 de angajați lucrează zi de zi, umăr la umăr, ca să ofere o experiență unică celor 180.000 de clienți care trec zilnic pragul celor 67 de restaurante din țară. Ei sunt cei mai potriviți să transmită clienților valorile și cultura companiei.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-07-24



Parerea ta...

CROCODILUL FLAMAND
24 Iul 2016

NU MI-AS HRANI NICI MACAR PORCUL CU CE VINDETI LA MAC-DONALD.........CARNE CONGELATA DE ACUM40DE ANI....DIN DEPOZITELE EXPIRATE DE RAZBOI DE LA US ARMY>>>>AR TREBUI SA VA BAGE LA PUSCARIE PE TOTI....JIGODIILOR....SAU SA VA OBLIGE SA VA MANCATI PROPRIILE KAKATURI PANA CRAPATI
@CROCODILE...
24 Iul 2016

”mâncarea” lor e bună pe vreme de război! Dacă unii și-au uitat în sertarele birourilor haleala de la McDonald's și după 3-6 luni au găsit-o intactă, neputrezită, neviermuită...înseamnă că tot e ”bună” pe vreme de răzbel, decât biscuiții betonați care se înmuiau doar în ceai chior, fierbinte, no? :))))
”SĂ MURIȚI BINE!”
25 Iul 2016

CRĂPELNIȚA IDEALĂ, ”NUTRIȚIONAL” ȘI NU NUMAI, PT. PROSTĂLĂII ROMÎRLANI.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray