2020-03-29 04:16

Între snacks-uri și conserve: Hai cu românii, la CUMPĂRĂTURI!

 |  16:32
Între snacks-uri și conserve: Hai cu românii, la CUMPĂRĂTURI!

Acum, pe final de februarie, românii au ras tot la capitolul alimente, mai ales de teama coronavirusului. De haine, “casnice” și altele nu prea se mai ating (că sunt făcute în China?!?)…Dar nici anul trecut românii nu au cumpărat cine știe ce la capitolul mâncare, ori cel casnic.

Pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creștere modestă de 2,2%, potrivit datelor din Panelul de Consumatori GfK. Sub influența majorării prețurilor la alimente în medie cu 5,6% (conform Eurostat), românii au cumpărat aceleași volume, însă au ales segmente inferioare de preț. Prin comparație cu anii precedenți, în 2018, ritmul de creștere a pieței a fost dublu, în timp ce în 2017 piața a înregistrat un avans de peste 7%.

Comportamentul de cumpărare pentru acasă

În ceea ce privește comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin. Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinație casnică, canalele moderne de retail au continuat și în 2019 să câștige teren în fața formatelor tradiționale și au ajuns la 64% cotă de piață. Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din această creștere ca urmare a faptului că românii au cumpărat mai des din aceste formate. Și magazinele de proximitate și-au continuat ascensiunea în cadrul cumpărăturilor pentru acasă și au câștigat noi cumpărători. În schimb, hypermaketurile, supermarketurile, dar și magazinele deținute de retailerii tradiționali au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice.

Îi place să facă cumpărături, că e sau nu coronavirus!

Cu excepția alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri pe parcursul anului 2019. Românii și-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii și curățeniei locuinței, dar și pentru lactate (în special pentru iaurt, kefir, specialități de brânzeturi sau cremă de brânză). Și pentru băuturi, românii au cheltuit mai mult în 2019 față de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare și apa îmbuteliată. Un ritm similar de creștere au avut și produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului. Nu la fel de accelerat a crescut însă segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă și excepții de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, precum snacksurile și conservele.

Potrivit datelor, românului din ce în ce mai dinamic la snacks-uri și conserve îi place să facă cumpărături, că e sau nu coronavirus! Românii încă mai găsesc plăcere în actul de cumpărare și tocmai de aceea ce face mediul de business mai deschis și oportunitățile mai ușor de concretizat. Evoluția consumerismului potrivindu-se perfect românului. Analiștii încearcă să explice această aplecare a românului spre cumpărături prin perioada de “popreală“ de pe vremea comunismului.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-28



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine