2019-10-14 01:50

Le CRITICĂ, dar are nevoie de ele. Ministerul Finanțelor se ÎMPRUMUTĂ din nou de la bănci

|  16:33

Ministerul Finanţelor a împrumutat luni de la bănci 334,1 milioane de lei la o dobândă de 4,5% pe an, printr-o emisiune de titluri de stat cu o maturitate reziduală de 86 de luni, transmite Agerpres.

Conform datelor publicate de Banca Naţională a României, volumul total al cererii a fost de 506,6 milioane de lei, iar valoarea nominală a emisiunii a fost de 300 milioane de lei. Marţi este programată o licitaţie suplimentară, prin care statul vrea să atragă încă 45 de milioane de lei la randamentul stabilit luni. MFP a planificat, în februarie 2019, împrumuturi de la băncile comerciale de 1,9 miliarde de lei, din care 400 milioane de lei printr-o emisiune de certificate de trezorerie cu discont şi 1,5 miliarde de lei prin redeschiderea unor emisiuni de obligaţiuni de stat, la care se poate adăuga suma de 225 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitaţiilor de obligaţiuni. Faţă de luna ianuarie, împrumuturile programate de MFP sunt mai mici cu un miliard de lei. Sumele vor fi destinate refinanţării datoriei publice şi finanţării deficitului bugetului de stat.

Operațiunea este al doilea imprumut după ce la finele lunii ianuarie ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, a anunțat că statul nu se va mai împrumuta la bănci și că are sumele necesare funcționării statului pentru șase luni. Ministrul Finanţelor Publice (MFP), Eugen Orlando Teodorovici, a dat dispoziţie să se oprească operaţiunile de împrumut din piaţă, pentru că MFP ar avea toate sumele necesare în trezorerie pentru finanţare pe minimum şase luni. Decizia vine după ce o serie de trei licitaţii de titluri de stat  în care MFP nu a reuşit să atragă de la bănci decât cel  mult o treime din sumele cerute cu împrumut.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-02-12

Parerea ta...

11 Feb 2019

Unde sunt lingaii mafiei psd sa vada cum sunt inpovarate generatiile viitoare cu datorii la banci. Tinerii sa plece in lume , nu sa plateasca datoriile CIUMEI ROSII BOLSEVICE. HOTII SI BANDITII PSD-ALDE PÂRJOLESC TOT IN JURUL LOR PENTRU CAPATUIALA. DISTRUG ROMANIA APOI FUG IN MADAGASCAR SAU '' COSTA- BICA''.
11 Feb 2019

Doresc sa comentez

PUBLICITATE