2020-04-07 13:52

O instituție IMPORTANTĂ din România a trecut pe Instagram. Despre ce e vorba

 |  12:58
O instituție IMPORTANTĂ din România a trecut pe Instagram. Despre ce e vorba

Cine și-ar fi închipuit, la începuturile dezvoltării tehnologiei, că mari companii și instituții se vor “bate” pe rețelele sociale? E normal: totul decurge rapid, eficient și mesajul atinge publicul țintă, dornic de aproape orice!

Multe companii și instituții din lumea întreagă au evidențiat în ultima vreme că e nevoie acum să comunice în timp real, contextual, transparent şi strâns legat de realitatea în care trăiesc oamenii. Și, deoarece transparenţa şi empowerment-ul stau la baza relaţiei dintre clienţi şi companii, “migrarea” spre rețelele sociale pare de la sine înțeleasă. Iată că și băncile sunt nevoite să accelereze schimbarea internă pentru a fi pregătite să servească clienților, viteză, conveniență, flexibilitate, agilitate, precum şi interacțiune în orice moment, după cum concluziona conferința ZF Bankers Summit’19.

De ce pe Insta

“Suntem #BancaCentrală a României și rostul nostru este să menținem prețurile stabile. Aici ne veți descoperi povestea!”. Astfel sună o parte a primei postări a Băncii Naționale a României pe Instagram sau Insta - cum spun și vedetele. Exact pe acest trend, BNR şi-a extins prezenţa în mediul online, lansându-și oficial, la final de 2019, contul de Instagram. Reprezentanții BNR au subliniat că iată, banca are un nou principal scop și anume atragerea unui nou segment de public. Iar pentru a realiza acest lucru a decis dezvoltarea portofoliului de instrumente digitale de comunicare. Contul de Instagram se diferenţiază de celelalte canale social media utilizate de BNR în acest moment (Twitter, LinkedIn, YouTube) prin promovarea conţinutului vizual, creşterea interactivităţii şi a nivelului de accesibilitate pentru publicul care nu este specializat în mod necesar în domeniul economic. Iniţiativa BNR de utilizare a acestei reţele sociale se corelează cu demersuri similare întreprinse de alte bănci centrale europene, dar şi cu cele mai recente tendinţe din mediul digital.

Totuși, de ce această trecere și pe Instagram? Potrivit analiștilor occidentali, pentru mărci, Instagram este încă un teritoriu relativ nou și necunoscut. Conform  Forrester, brandurile de pe Facebook și Twitter obțin o implicare regulată cu mai puțin de 0,1% din numărul total de adepți pe Facebook și Twitter, dar 4% dintre adepții lor pe Instagram. Mai mult, brandurile de pe Instagram pot ajunge foarte lejer în medie la peste 28% din utilizatorii săi.  

Tehnologiile pătrund natural în sectorul financiar

Sigur că totul reprezință o schimbare de imagine, la nivel de marketing. Iar acum marketing-ul înseamnă altceva decât ceea ce însemna în urmă cu cinci ani, spre exemplu. În primul rând înseamnă noi abilităţi, pentru a ţine pasul cu trendurile şi cu noile strategii. Astfel, prin dezvoltarea portofoliului de instrumente digitale de comunicare, Banca Naţională a României urmăreşte, pe lângă atragerea noilor segmente de public, creşterea nivelului general de informare cu privire la activitatea băncii centrale. Tot analiștii financiari din afară consideră că, la nivel mondial, trecerea băncilor pe rețele sociale reprezintă și o dorință de a trage un “val de simpatie”. Un sondaj realizat în 2016  pe 2000 de consumatori adulți din Marea Britanie a constatat că doar 1 din 5 au spus că au încredere în firmele financiare. În SUA, 4 dintre băncile de top se numără printre cele 10 “branduri” cel mai puțin îndrăgite de Millennials. Și așa mai departe.

Președintele Bundesbank Jens Weidmann declara nu demult că revoluția IT nu cunoaște granițe și, prin urmare, are repercusiuni simultan în mai multe zone de activitate. Mai ales că în ultimii ani, o serie de jucători „netradiţionali” au intrat în sfera serviciilor bancare, cum ar fi marile platforme online Google sau Facebook. Utilizarea interconectată a noilor tehnologii este deja o practică uzuală în multe domenii operaționale, cum ar fi industria de apărare, industria constructoare de mașini sau în domeniul medical. Prin urmare, este natural ca tehnologiile noi să pătrundă în sectorul financiar, după cum aprecia recent Mugur Isărescu, Guvernatorul Băncii Naționale a României.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-17



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine