2019-12-12 12:52

Piaţa de curierat va creşte cu 15%, la 300 milioane euro

 |  10:55
Piaţa de curierat va creşte cu 15%, la 300 milioane euro

Alina Oprea

Piaţa locală de curierat va înregistra în acest an o creştere de cel puţin 15%, la peste 300 de milioane de euro, bazată pe succesul comerţului online, spun proprietarii companiei FAN Courier, unul dintre cei mai mari jucători din domeniu. Potrivit acestora, una din cele mai mari provocări în anul care urmează o reprezintă infrastructura, precum şi fapul că exită o reticenţă din partea clienţilor în ceea ce priveşte cumpărăturile online de mâncare sau din noi domenii.

“Piaţa s-a schimbat odată cu online-ul, iar acesta este tot mai prezent în tot mai multe business-uri. Intrarea unor segmente noi pe piaţa comerţului online – cum este cazul food – va schimba piaţa de curierat în anii care urmează. Clienţii s-au schimbat foarte mult faţă de acum cinci ani. Ne aşteptăm ca piaţa să crească la cel puţin 300 de milioane de euro în 2014, iar pentru 2015 suntem şi mai încrezători, mai ales datorită extinderii tot mai puternice a comerţului modern”, au precizat reprezentanţii FAN Courier, într-o conferinţă de presă.

De asemenea, FAN Courier şi-a propus să investească 8 milioane de euro în 2015, jumătate din sumă fiind destinată extinderii şi modernizării parcului auto, iar 1-1,5 mlioane euro pentru înfiinţarea unui centru de tranzit la Braşov, a declarat directorul general al companiei, Felix Pătrăşcanu. Restul banilor pentru investiţii vor fi cheltuiţi pe echipamente IT şi perfecţionarea salariaţilor, care numără 3.650, cu 650 mai mulţi faţă de începutul anului.

“În cazul unei firme de curierat, parcul auto se uzează într-un ritm mai ridicat decât la alte tipuri de societăţi. În acest context şi pentru a evita crşterea cheltuielilor de întreţinere, parcul auto este reînnoit în permanenţă. De asemenea, creşterea volumul de business a avut ca efect şi extinderea numărului de vehicule. În 2015, bugetul pentru parcul auto va fi similar celui din acest an, patru milioane de euro”, a spus Pătrăşcanu.

El a adăugat că societatea va deschide la Braşov un centru de tranzit, similar celui din Capitală, care va prelua o parte din traficul de expediţii. Potrivit datelor companiei, FAN Courier a investit în acest an peste 4 milioane de euro în parcul auto, fiind cumpărate 140 de autovehicule (17 tiruri, 15 camioane de 20 tone, 15 remorci de 18 tone, 50 autoutilitare mici, 25 autoutilitare de 3,5 tone şi altele). Pe lângă investiţiile în parcul auto, peste 1 milion de euro a fost investit în IT (achiziţii de PDA-uri, imprimante mobile, aplicaţii software etc).

Pătrăşcanu a afirmat că FAN Courier a încheiat primele 10 luni cu afaceri de 276,3 milioane de lei (60,13 milioane de euro) şi până la finele anului se va ajunge la 322,5 milioane de lei (72,5 milioane de euro), cu 16% mai mult faţă de 2013.

Compania are afaceri de 62,5 milioane de euro în 2013 şi mai mult de 30.000 de clienţi, o flotă auto de peste 2.300 de vehicule şi expediază zilnic 80.000 de colete şi scrisori. FAN Courier a fost înfiinţată în 1998 şi este deţinută Felix Pătrăşcanu şi fraţii Adrian şi Neculai Mihai.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-12-11



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray