2020-01-23 22:08

Povestea din spatele "ţepei" Genius Travel

 |  21:01
Povestea din spatele "ţepei" Genius Travel

Luna aceasta, turismul a fost bulversat de cel mai mare scandal din ultimii trei ani. O agenţie de turism înfiinţată chiar înaintea apariţiei crizei economice globale, Genius Travel, şi-a anunţat deodată clienţii prin email, circa 150 de turişti, că nu vor mai putea pleca în vacanţele pe care deja le-au plătit, pentru că firma va intra în insolvenţă. Patronii firmei nu s-au văitat nimănui că ar avea probleme şi nici nu au cerut cuiva ajutorul. Firma şi-a depus deja oficial cererea de intrare în insolvenţă.

"Solicitarea de intrare în insolvență a fost depusă la cererea debitorului, Genius Travel SRL, dosarul fiind înregistrat la Tribunalul București chiar azi (joi, 25 sugust, n.r.). Termenul pentru judecarea cauzei este 13 septembrie”, au declarat pentru ziarul PUTEREA reprezentanţii Tribunalului București.

Potrivit unor informaţii obţinute de ziarul PUTEREA, agenția Genius Travel ar fi intrat în colaps financiar din cauza unor decizii eronate ale managementului firmei. Patronii Genius Travel au investit acum aproape doi ani aproximativ 150.000 de euro într-un hotel din Delta Dunării. Au preluat managementul hotelului şi au făcut nişte achiziţii pe care apoi le-au revândut la un preţ sub cel de achiziţie. A lansat totodată câteva chartere care s-au dovedit neprofitabile și au rămas fără cash flow. Genius Travel a fost înfiinţată în 2008 de Bogdan Ştefan, care acum are 20% din acţiunile agenţiei, în timp ce Ionuţ Costea controlează 80% din acţiuni.

"Nu se aşteptau ca lucrurile să ia o asemenea amploare. Au primit ameninţări şi ei, patronii, şi familiile lor şi s-au speriat. Aşa că s-au ascuns. au crezut că vor găsi o rezolvare. Acum au trecut la fapte şi bagă firma în insolvenţă", au declarat surse din sector pentru ziarul PUTEREA.

Agenţiei i s-a retras licența de funcționare şi a fost şi dată afară din patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), ca urmare a prejudiciilor create. Firma s-a prezentat la ANT şi la ANAT cu o listă conţinând datele turiștilor păgubiți, pe care Genius Travel i-a lăsat fără vacanțe, precum și cu sumele pe care agenția nu le-a mai putut acoperi. Este vorba de 147 de turiști, pe care i-a păgubit cu aproximativ 136.000 de euro.

Genius Travel și-a anunțat clienții în urmă cu aproape două săptămâni, printr-un email, să nu mai plece în vacanțe, pentru că intră în faliment, iar o zi mai târziu le-a trimis un alt mesaj, în care susținea că problemele s-au rezolvat. Peste încă două zile, însă, firma a trimis un alt email în care susținea din nou că intră în insolvență și nu mai poate plăti vacanțele turiștilor. Există și turiști care au plecat totuși în concediu în afara țării și au constatat la fața locului că nu sunt primiți în hotel.

O parte dintre clienți au rămas și fără vacanțe, și fără banii plătiți pe ele, iar asigurarea agenției detailiste de numai 10.000 de dolari acoperă doar vacanțele a câteva familii. Astfel, majoritatea turiștilor riscă să-și poată recupera banii în câțiva ani sau deloc.

Agenţia de turism vinde vacanţe în Delta Dunării dar şi în Bulgaria, Turcia, Grecia. Anul trecut agenţia de turism a avut pierderi de 514.000 lei şi o cifră de afaceri de 2,3 milioane lei, potrivit datelor raportate Ministerului de Finanţe. Agenţia avea la sfârşitul anului trecut 29 de angajaţi şi datorii de 2,4 milioane lei.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-08-26



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray