2019-07-19 18:00

Program accelerat de modernizare a Aeroportului OTOPENI - pasagerii cu pașapoarte BIOMETRICE nu vor mai sta la cozi

 |  12:48
Program accelerat de modernizare a Aeroportului OTOPENI - pasagerii cu pașapoarte BIOMETRICE nu vor mai sta la cozi

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) va instala şase porţi de control automat al paşapoartelor - Automatic Border Control (ABC) - care permit pasagerilor cu paşapoarte biometrice să treacă fără să mai stea faţă în faţă cu un poliţist de frontieră, iar până la jumătatea lunii iulie cele două zone de control de frontieră vor fi comasate, a declarat, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

„Împreună cu colegii de la Poliţia de Frontieră, vom instala o baterie de şase porţi de control automat al paşapoartelor, acele Automatic Border Control (ABC), care permit celor care au paşaport biometric să treacă fără să mai stea faţă în faţă cu un poliţist de frontieră. Este o facilitate pe care eu o caut de câte ori merg pe un aeroport din străinătate, pentru că, de regulă, acolo nu se mai stă la coadă", a spus Iordache.

Un alt proiect al Companiei de Aeroporturi este comasarea celor două zone de control de frontieră, astfel încât să se evite situaţiile actuale de aglomeraţie doar la unele ghişee.

„Avem în curs un alt proiect care, la fel, nu pare foarte important, dar care ne va scuti pe noi - şi mai ales pe pasageri - de nişte timpi suplimentari de aşteptare la controlul de frontieră. Mă refer la faptul că cele două zone de control de frontieră vor fi cumva comasate într-una singură foarte mare, astfel încât să evităm situaţiile actuale în care pasagerii vin şi se înghesuie foarte mulţi la un număr foarte mic de ghişee, în timp ce pe cealaltă latură sau pe celălalt punct de control sunt mai puţini pasageri sau nu sunt deloc şi, de asemenea, se flexibilizează şi alocarea resurselor colegilor de la poliţia de frontieră. Deci, vom avea o singură zonă, toţi pasagerii vor merge acolo, vor fi alocaţi dinamic în mod egal pe toate ghişeele, astfel încât timpul de aşteptare să fie mai mic şi să evităm şi aceste neplăceri cu scări rulante care funcţionează, care duc pasagerii într-un loc unde erau deja foarte mulţi şi apare riscul acesta să se întâmple accidente", a explicat Valentin Iordache.

Acesta a precizat că proiectul nu presupune modificări, ci se mută unele ghişee, însă sunt necesare lucrări importante la reţelele de curent.

În ceea ce priveşte extinderea aeroportului, este în faza finală proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri.

„Este pe linia finală, să spunem, HG pentru expropriere, astfel încât exproprierea să poată fi pusă în aplicare, noi să putem demara procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie a noii infrastructuri de terminal - şi nu numai terminal, ci şi platformă şi căi de rulare şi toate celelalte prevăzute în prima fază a proiectului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii de la Aeroportul Henri Coandă, dar, până atunci, săptămâna trecută s-a semnat contractul pentru modernizarea pistei 2 şi a unor căi de rulare aferente. Este în curs de adjudecare procedura de achiziţie pentru calea de rulare Delta care este o cale de rulare crucială pentru buna funcţionare a aeroportului. Fără ea se operează foarte greu şi capacitatea de operare pe pistă scade foarte mult şi, desigur, lansăm şi procedura de moderrnizare la pista nr. 1, astfel încât într-un interval de un an şi jumătate aproximativ - poate ceva mai mult - să avem două piste modernizate şi sistemul de căi de rulare modernizat", a subliniat Iordache.

Potrivit acestuia, în prezent este vorba despre o capacitate de 39 de mişcări/oră (aterizări şi decolări) pentru ambele piste.

Oficialul companiei a subliniat că sunt multe proiecte „pe care încercăm să le urnim".

„Cele mai multe dintre ele s-au deblocat în ultimele două luni - noul director general e foarte dinamic şi e foarte dedicat pentru a reuşi să deblocheze aceste proiecte care trenau de multă vreme. Sper să aibă şi succes. Sunt multe proiecte, inclusiv pentru grupurile sanitare, care sunt aşa cum sunt şi sunt blamate de toată lumea. Există un proiect de modernizare a tuturor acestora, dar, până atunci, cele existente vor trece printr-o revizie, astfel încât să nu mai apară probleme cu lavoare defecte, baterii nefuncţionale şi altele care pot fi reparate lejer şi rapid", a spus Valentin Iordache.

Referitor la proiectul conexiunii Aeroportului Internaţional Henri Coandă cu Gara de Nord, acesta a afirmat că au avut loc două întâlniri cu reprezentanţii CFR SA şi ai constructorului şi urmează să fie găsită cea mai bună soluţie pentru a nu fi afectată activitatea aeroportului.

Purtătorul de cuvânt al CNAB a vorbit şi despre o serie de reparaţii şi intervenţii care s-au făcut în ultimul timp la Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

„Am avut o acţiune de igienizare acum o lună în care s-au zugrăvit şi s-au asfaltat anumite zone, s-au zugrăvit zone din interior, s-au schimbat uşile de la parcare, s-a schimbat signalistica. De asemenea, parcarea de la Sosiri, etajul acela care era cel mai afectat, a fost reasfaltat şi se cunoaşte şi, bineînţeles, s-a făcut marcarea din nou. S-au înlocuit banchete, s-a înlocuit gresie, s-au cumpărat în sfârşit acele 150 de cărucioare - e adevărat că a durat puţin mai mult, dar s-au achiziţionat în regim de urgenţă, urmând să se achiziţioneze şi altele într-un regim de licitaţie normală, ceea ce presupune derularea unei proceduri un pic mai ample. Analizăm dacă vorbim de 200 sau 300 de cărucioare, astfel încât să existe un număr suficient", a detaliat el.

Iordache a adăugat că s-au făcut reparaţii în anumite zone unde au existat infiltraţii de apă - infiltraţii destul de masive.

„Desigur că nu s-au putut identifica toate zonele pe unde se produc aceste infiltraţii, dar cele mai multe dintre ele au fost eliminate. Sunt lucrări pe care le-am făcut pe reparaţii curente şi nu putem vorbi de cifre foarte mari. Este mai mult efortul care s-a făcut. Au fost contracte obişnuite de câteva zeci de mii de euro sau erau contractele care erau în curs de semnare. S-au semnat şi imediat s-a şi trecut la treabă. Era un disconfort în primul rând şi pentru noi şi pentru pasageri", a subliniat reprezentantul CNAB.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-06-30



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray