2019-08-24 23:31

Sezon de 1,4 miliarde de lei pe Litoral

 |  21:01
Sezon de 1,4 miliarde de lei pe Litoral

Valul de atentate din Europa au determinat turiştii români -și nu numai- să se orienteze, mai mult ca niciodată, spre destinaţii de vacanţă interne. Aşa se face că litoralul românesc şi Delta Dunării sunt „redescoperite”. Creşteri masive se produc mai ales la capitolul încasărilor, dar şi în ceea ce priveşte numărul efectiv de turişti. Peste 4 milioane de turişti ar urma să cheltuiască, în acest an, în sezonul estival, peste 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare şi masă, potrivit unei analize Keysfin. Analiştii companiei consideră că vara acestui an va fi cea mai profitabilă din ultimii zece ani pentru turismul românesc. Foarte probabil, estimarea numărului turiștilor este fie eronată, fie conține și turiștii de weekend - aceleași persoane, majoritatea bucureșteni, ce își petrec toate sfârșiturile de săptămână pe Litoral, pe întreaga durată a sezonului estival; cu alte cuvinte, aceștia au fost socotiți ca turiști „noi” în fiecare weekend, când, în realitatea, erau aceleași persoane revenite „la locul faptei”.

Analiza realizată de Keysfin arată că, pe fondul situaţiei internaţionale, mulţi dintre turiștii români, dar şi străini, s-au reorientat către litoralul românesc şi Delta Dunării. Experţii companiei spun că renovarea hotelurilor din Mamaia, Neptun, Olimp, Venus, Saturn și adoptarea unui management similar cu cel din Grecia, Turcia și Bulgaria au făcut ca firmele de turism să înregistreze rezultate excelente în acest an. De asemenea, un cuvânt greu de spus l-a avut climatul de insecuritate extern, atentatele din Turcia, Franța și Germania influențând decizia turiștilor români.

A ajutat scăderea TVA

“Creșterea concurenței în domeniul serviciilor de cazare și masă, dezvoltarea unei oferte competitive pentru turiști crează perspectivele unor afaceri net superioare anilor trecuți”, au mai spus analiștii de la Keysfin. Analiştii companiei estimează afaceri de aproximativ 1,4 miliarde lei în acest an, pe fondul dezvoltării unei palete extinse de servicii și ca urmare a efectului reducerii TVA.

„Dacă în 2010, erau înregistraţi oficial 3,04 milioane de turişti români, numărul acestora a crescut susţinut în următorii ani, la 3,23 milioane în 2011, 3,57 milioane în 2012, 3,27 milioane în 2013, 3,37 milioane în 2014 respectiv 3,8 milioane de turiști în 2015”, arată analiza.

Potrivit datelor Keysfin, în 2015 au fost pe litoral 191.093 de turiști străini, iar în Deltă au fost înregistrați 33.815.Comparativ, în 2010, litoralul românesc a atras 133.900 turiști străini, iar în 2014 au fost 162.914.  ”Numărul turiștilor străini este în creștere, de la an la an, însă sub potențial. Dezvoltarea unor oferte de servicii turistice și de distracție competitive, cu focus pe plajele de calitate, oferta de cluburi și gastronomia românească, dar mai ales pe climatul de siguranță din România, poate și trebuie să determine o creștere a afluenței turiștilor străini în țara noastră în următorii ani”, mai spun analiștii KeysFin.

Sentimentul de siguranță de pe litoralul românesc a determinat, de asemenea, și mulți turiști străini să vină pe litoral și în Deltă, companiile de turism dezvoltând pachete turistice la prețuri atractive. „Perspectivele sezonului 2016 sunt extrem de pozitive. Semnalele din piață indică faptul că gradul de cazare în stațiunile de pe litoralul românesc a atins 100% în ultimele trei săptămâni, luna august este la capacitate maximă, iar perspectivele lunii septembrie sunt, de asemenea, îmbucurătoare, vremea urmând să fie propice extinderii sezonului”, spun experții de la Keysfin.

Cine profită de aceste creșteri

Datele privind numărul turiștilor iau în calcul numai cifrele oficiale, raportate de operatorii din turism autorităților, precizează ei. „Este cunoscut faptul că, pe lângă aceștia, mai există o piață alternativă de turism, așa-numitele cazări la particulari, acolo unde numărul locurilor de cazare este cel puțin egal cu cel din structurile fiscalizate. Dacă luăm în calcul și faptul că multe dintre datele trimise de operatori autorităților nu sunt cele mai fidele, avem perspectiva unui an 2016 cu un număr record de turiști”, au mai spus aceștia.

Cei mai importanți jucători din sectorul turismului litoral sunt Blaxy Premium Resors Hotel SA în domeniul hotelier, Georgio Fast SRL în sectorul restaurantelor, Undergroud Group SRL în domeniul barurilor, Tabăra Năvodari SA și Stihll SRL în segmentul taberelor, campingurilor și parcurilor de rulote și Dublet SRL, în alte servicii de cazare, spun experții de la Keysfin, care au analizat datele raportate de companii la Ministerul Finanțelor.

“Cele mai mari afaceri în sectorul de cazare de pe litoral, în 2015, au fost realizate de Blaxy Premium Resors Hotel SA, de 18,41 milioane de lei, firmă urmată de Vega Turism SA, de 18,4 milioane de lei și de Voila AS SRL, de 14,5 milioane de lei”, potrivit Keysfin.

În topul celor mai importante firme de cazare din turismul de pe litoral se mai situează, în ordinea cifrei de afaceri realizată anul trecut, firmele Mamaia Resorts Hotels SRL (10,3 milioane lei), Xenoti SRL (9,7 milioane lei), Elegant Impex SRL (7,5 milioane lei), Complex Savoy SA (7,5 milioane lei), Baron Service SRL (7,4 milioane lei), L&Sirom SRL (7,23 milioane lei) și Aurora Mamaia SRL (7,2 milioane lei).

Pe segmentul de restaurante și alte servicii de masă, Georgio Fast SRL este lider, cu afaceri în 2015 de 27,7 milioane de lei, firmă urmată de Crisrob Dede SRL (21,9 milioane lei) și de companiile Hagi Sport SRL (10,4 milioane lei), Lascu Bros SRL (14,6 milioane lei), Underground Club SRL (13,8 milioane lei), Briza Mării Negre SRL (12,2 milioane lei) și Ionuț Restaurante SRL (12,1 milioane lei).

Informaţiile au fost culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din Romania.

Burcea îl trimite pe Borc... „la cimentul lui, acolo”

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, consideră că cifra privind încasările se justifică, dar nu şi numărul turiştilor. Şeful ANAT precizează totodată că litoralul românesc are potențial, dar cu toate acestea nu va reuşi să atragă cu mult mai mulţi turişti, din cauză că autorităţile nu ştiu şi nu se străduiesc să îl promoveze. „Estimăm circa 1,2 milioane de turişti pe litoral, din care străini foarte puţini, nu mai mult de 40.000. O creştere a încasărilor nu putem estima, dar acei 1,4 miliarde lei, adică 350 de milioane de euro, de la 1,2 milioane de turişti, se susţin. În ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti în 2016, aceasta e dată de faptul că turiştii s-au speriat de atentate. În al doilea rând, produsul ‘litoral’ a crescut de la an la an. Apoi, am avut temperaturi ridicate. În plus, găsim produse pentru toate buzunarele”, a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, pentru ziarul PUTEREA.

Acesta acuză însă autorităţile că nu alocă mai multe fonduri pentru promovarea pe plan extern a României, din punct de vedere turistic.

„Potenţial avem, dar nu vom atrage şi mai mulţi turişti străini. Românii vin oricum pe litoral. Atâta timp cât nu avem un minister care să aibă în numele său şi cuvântul ‘turism’. Iar ministrul (Costin Borc, n.r.) nu a făcut nimic în acest sens, deși i-am cerut. Ei au alocat numai 2 milioane de euro pentru promovare, dar banii aceştia nu le ajung celor de la ANT nici să participe la târgurile de turism din afara ţării. Cât timp nu vor aloca mai multe fonduri pentru promovare nu vom vedea rezultate. Nu sunt interesaţi, nu cunosc domeniul. Este nevoie de oameni care să crească turismul, nu există dezvoltare, nu există viziune. Domnul Borc  să se ducă la cimentul lui acolo (actualul vicepremier şi ministru al Economiei, Costin Borc, a fost director general al producătorului de ciment Lafarge România înainte de a face parte din Guvern, n.r.)”, a mai spus Alin Burcea.

În opinia sa, dacă pe litoralul românesc ar exista şi mai multe piscine, atunci turiştii ar putea veni în vacanţă inclusiv şi în luna mai, până în septembrie-octombrie. Preşedintele ANAT vrea astfel să-i propună Guvernului un program gen „Prima piscină”, prin care statul să suporte o parte din investiţiile necesare construcţiei unei piscine în cadrul unui hotel sau pensiune.

„Litoralul a fost mult mai bine promovat”

La rândul său, consultantul în turism Traian Bădulescu spune că românii au reînceput, in ultimii ani, să capete încredere în litoralul românesc şi în produsul turistic românesc în general.

„Sunt mai mulţi factori care au influenţat această decizie. În primul rând, pe litoralul românesc au fost efectuate multe investiţii. Avem hoteluri renovate şi hoteluri noi, iar în regim all inclusive avem în acest an 23 de hoteluri. Pe de altă parte, litoralul a fost mult mai bine promovat de către agenţiile de turism specializate, în colaborare cu hotelierii. Nu în ultimul rând, în contextul evenimentelor internaționale, România este percepută ca o ţară sigură de către români, dar si de către străini. Sper doar ca pe viitor să se mărească sezonalitatea şi să primim mai mulţi turişti străini. Pe lângă litoral, de asemenea, Delta Dunării este o destinaţie unică, foarte atractivă. Daca pe litoral circa 5% sunt turişti străini, în Deltă numărul acestora se apropie de jumătate, e drept, raportat la o capacitate de cazare mult mai mică”, a declarat Bădulescu, pentru ziarul PUTEREA.

Creșteri de încasări de la an la an

„Dacă în 2010, business-ul total din zona Dobrogei, incluzând aici litoralul și Tulcea (Delta Dunării) era cifrat la 713,3 milioane de lei, în anii următori a crescut de la 662,7 milioane lei în 2011, 805,1 milioane lei în 2012, 832,6 milioane lei în 2013, 948 milioane lei în 2014 respectiv 1,14 miliarde lei în 2015” (sursa: analiză Keysfin).


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-08-01



Parerea ta...

RONI
01 Aug 2016

jigodiile astea din turism in frunte cu acest burcea un umflat mafiot isi bat joc de turisti :tva a scazut dar preturile au crescut .au crescut preturile in restaurante,la mall ,la autoserviri.cei mai nenorocitii sunt cei din brasov dupa ce ca sunt de o impolitete crasa au si niste preturi de pici pe spate.la bran hotie pe fata,in brasov hotie pe fata,in poiana nu mai vorbesc.la mare este patria hotilor din turism.bai burcea neica nimeni seful mafiei ,tu cu gura aia a ta mare de ce nu iesi sa explici de ce cresteti preturile cand tva a scazut ?
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray