2019-12-09 20:10

Surse: luni va fi demisă toată conducerea TAROM. Ministerul Transporturilor face curățenie la compania aeriană de stat

 |  21:01
Surse: luni va fi demisă toată conducerea TAROM. Ministerul Transporturilor face curățenie la compania aeriană de stat

Ministerul Transporturilor a început -în sfârșit- să facă ordine în compania națională de transport aerian TAROM. De teamă ca cel rămas CEO să nu dea statul român în judecată, cum au făcut-o și ceilalți administratori demiși acum câțiva ani de fostul ministru Ramona Mănescu, actualul ministru de resort, Dan Costescu, a anunțat că-i reduce lui Christian Heinzmann atribuțiile. Belgianul va fi astfel suspendat, începând cu 22 martie, din funcţia de accountable manager al TAROM (adică manager de resurse umane și financiare), ca urmare a unor deficienţe de management. Heinzmann rămâne însă director general al TAROM, cel puțin până luni, când administratorii companiei se vor întâlni într-o nouă ședință. În urma acesteia, însă, se prefigurează o măsură radicală: demiterea întregii conduceri a companiei de stat.

„Ne așteptăm la o decizie mai radicală în ceea ce privește viitorul TAROM și mai ales privind managementul. Orice este posibil, inclusiv demiterea întregului board al TAROM! Problemele însă rămân. Și Heinzmann și Ministerul Transporturilor știu că, dacă el va fi dat afară, va da statul și compania în judecată, la fel cum a făcut-o și Dan Pascariu și Consiliul de Administrație pe care îl conducea. Deci aici ar fi problema, să se ia o decizie pentru a evita acest aspect. Asta deși sunt mai multe lucruri esențiale care i se reproșează lui Heinzmann, deci decizia nu e venită din neant. În trei ani și jumătate, nu a venit cu nicio propunere privind uniformizarea flotei, care se învechește pe zi ce trece. De asemenea, potrivit Planului de Management, Heinzmann își asumase că va reduce numărul de personal cu 10%, lucru care nu s-a întâmplat niciodată. Și nu a făcut niciodată o evaluare a personalului TAROM. Și, ce e mai grav, e că potrivit aceluiași plan de management, TAROM trebuia să intre pe profit încă de anul trecut. Și ar fi avut și condiții, pentru că, urmare a prăbușirii prețurilor la petrol la nivel internațional, au scăzut și cheltuielile cu kerosenul. Compania este și acum pe pierderi”, au declarat pentru PUTEREA surse din cadrul Ministerului Transporturilor.

Clauza managementului defectuos

Există o clauză în contractul de management care spune că, în cazul unui management defectuos, directorul general poate fi revocat imediat. O anchetă la TAROM a început în urmă cu peste două săptămâni, iar incidentul de miercuri de la Budapesta, când cabina de pasageri s-a umplut de fum, aeronava aterizând de urgenţă, cu un singur motor, a avut o influenţă în decizia luată.

În ceea ce privește rezultatele financiare dezastruoase ale TAROM, în 2015, compania a înregistrat pierderi de 41 milioane lei, în loc de 8 milioane lei, cât îşi asumase conducerea companiei prin planul de management.

„Aceste deficienţe constatate de Autoritatea Aeronautică pe regulamentele aeronautice aveau şi un corespondent în activitatea de management de zi cu zi. Când a început această analiză şi au fost prezentate practic deficienţele de management pe care Consiliul de Administraţie le-a constatat în sarcina actualului director general (Christian Heinzmann, n.r.), acesta a înţeles să părăsească sala şi nu a vrut să mai discute despre aceste aspecte, speculând cumva faptul că nu va mai fi cvorum, pentru a se putea lua o decizie. Eu îmi exprim dezaprobarea pentru lipsa de interes şi lipsa de responsabilitate a acestui domn, cu privire la activitatea companiei, este un lucru care  nu este permis în niciun domeniu, cu atât mai puţin în domeniul aviaţiei. Este drept că asta nu are nicio influenţă în acest moment asupra siguranţei circulaţiei şi ai zborului, ceilalţi directori se află pe poziţii şi îşi continuă activitatea. Dar această lipsă de responsabilitate, de asumare a ei, de a discuta despre nişte deficienţe de management constatate în mod clar de mai multe organe care le-au investigat, nu mi se pare în regulă”, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Acesta a dezvăluit că peste 25% din personalul tehnic al TAROM a fost în concediu medical, însumând 1.500 de zile. „Vorbesc aici de nerealizarea bugetului de venituri şi cheltuieli. În loc să aibă 8 milioane pierdere la sfârşitul anului trecut, aşa cum îşi asumaseră prin contracte şi prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil, în condiţiile în care, pe piaţa europeană, preţul kerosenului a scăzut anul trecut spectaculos, creându-le un avantaj, aşa cum a fost documentat, de peste 80 de milioane. Cu alte cuvinte, în acest moment, dacă nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine. Din cele 8 milioane, sunt de fapt 41 de milioane pierdere”, a precizat Costescu.

Bugetul pe 2016 nu a fost aprobat

Potrivit proiectului de buget de venituri şi cheltuieli, neaprobat încă de Guvern, TAROM estimează pierderi brute de 6,8 milioane lei în acest an. Premierul Dacian Cioloş a respins la începutul lunii martie bugetul de venituri şi cheltuieli al TAROM. Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Executivului, spunea atunci că se aşteaptă la nivelul Guvernului nişte „măsuri şi mai degrabă un plan, o strategie pe termen mediu şi lung de reabilitare a companiei, chiar dacă în actualul buget datele pe care le-a prezentat compania sunt mult ameliorate faţă de situaţia anului 2015”.

Costescu a vorbit și de alte aspecte care au fost constatate şi transmise şi de Corpul de control, dar şi de analiza Consiliului de Administraţie.

„Este vorba de probleme la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale. Este o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie de stat sau privată, din câte am analizat până în prezent, este vorba de 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Vă daţi seama, şi pentru partea de ore suplimentare ce înseamnă toată această indisciplină. La nivelul resurselor umane acest lucru nu poate continua. Din acest motiv am solicitat lămuriri Consiliului de Administraţie cu privire la paşii următori. Dânşii mi-au comunicat că se vor întâlni în regim de urgenţă şi au propus ca lunea viitoare, deci practic în trei zile să se întâlnească şi să ia o decizie finală asupra viitorului acestei companii. Pentru că aceste măsuri trebuie luate cât mai rapid, având în vedere că suntem deja în luna a treia şi până la sfârşitul anului va trebui să ieşim cu un rezultat financiar corespunzător”, a menţionat Costescu.

Acesta a subliniat că activitatea TAROM se desfăşoară în condiţii normale. „Poate vor fi ceva întârzieri, dar în niciun caz nu va fi afectată siguranţa zborului”, a punctat ministrul Transporturilor.

Contractul directorului belgian expiră în noiembrie

Heinzmann, cetăţean belgian cu o experienţă de peste 25 de ani în industria aviatică, şi-a început mandatul la TAROM pe 19 noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, astfel că mandatul său expiră în luna noiembrie a acestui an. TAROM are o flotă de 23 de aeronave și circa 2.000 de angajați.

„Sunt mai multe lucruri esențiale care i se reproșează lui Heinzmann. În trei ani și jumătate, nu a venit cu nicio propunere privind uniformizarea flotei, care se învechește pe zi ce trece. De asemenea, potrivit Planului de Management, Heinzmann își asumase că va reduce numărul de personal cu 10%, lucru care nu s-a întâmplat niciodată. Și nu a făcut niciodată o evaluare a personalului TAROM. Și, ce e mai grav, e că potrivit aceluiași plan de management, TAROM trebuia să intre pe profit încă de anul trecut. Și ar fi avut și condiții, pentru că, urmare a prăbușirii prețurilor la petrol la nivel internațional, au scăzut și cheltuielile cu kerosenul. Compania este și acum pe pierderi” – oficial din Ministerul Transporturilor


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-03-21



Parerea ta...

HAOS LA TRANSPORTURI ?
20 Mar 2016

Jaful de la CFR nu-l vede nimeni pentru ca acolo se cunoaste bine si de mult “legea parandaratului” toata lumea fiind multumita , in schimb belgianul Christian Heinzmann nu respecta legea de mai sus si atunci trebuie suspendat? Curat murdar coane Costescu M. Dan , dar pana cand? “Tandemul Szentes-Litra a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro. Practic, daca tinem cont ca o asemenea tableta costa en detail circa 200 de euro, iar o geanta maxim 30 de euro, se poate estima dimensiunea jafului pe care cei doi l-au regizat. Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care ieri CFR Calatori n-a avut bani de salarii pentru angajatii din centrala, dandu-se doar salariile celor de la subunitati. Mai mult, tandemul Szentes-Litra a lasat de inteles celor apropiati din jurul sau ca dupa tunul cu tabletele si gentile se vor retrage. Pai normal sa se retraga, dupa ce isi umfla buzunarele, insa, n-ar fi exlus sa mearga si catre beciul domnesc, ca tot e la moda aceasta destinatie! Dar poate pana atunci, Dan Costescu is
HAOS ???
20 Mar 2016

... isi aduce aminte ca inca mai este ministrul Transporturilor si poate va stopa ingineria regizata de cei, dar este cam greu de crezut atata timp cat si Costescu a regizat, prin anii 2000, o inginerie asemanatoare la AFER. Litră, favoritul penal a lui Szenteş Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit smele pretinse de acestia. Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie. Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes. Asta da performanta manageriala”
MAFIA IN FLOARE - COLABORARE
20 Mar 2016

Busca zis Walter este frate cu Directoarea Balabancea si incepe sa iasa afacerile Tarom cu Romprest .
CROCODILUL FLAMAND
20 Mar 2016

ASTA E RETZETA APLICATA DE 25DE ANI IN ROMANIA...COMPANIE DE STAT FALIMENTARA...CU DATORII DE MILIARDE LA BUGET...SALARII DE ZECID E MII DE EURO PE LUNA LA TOTI SECURISTII-SINECURISTII-JEFUITORI SI 666ISARESCU666 VINE SA-I PREMIEZE PE ROMANI CU O NOU TRANSA DE IMPRUMUTURI...SE PRIVATIZEAZA PROFITURILE SI SE NATIONALIZEAZA PIERDERILE...ROMANIA ESTE LA FEL CA VACA PLINA DE LAPTE DAR CU VITEII MORTI DE FOAME...TRANSATI SI FACUTI FRIPTURA CIOBANUL-TERORIST SATANA SUPREMA 666ISARESCU666 PATRONEAZA DE 25DE ANI TERORISMUL ECONOMIC IMPOTRIVA ROMANIEI....FALIMENTAREA BANCILOR...INDUSTRIEI...PROPRIETATILE FALSIFICATE SI FURATE...BANII CARATI LA MONACO VIENA SI DUBAI >>>BINEINTELES POLITICIENII,SERVICIILE SECRETE SI JUSTITIA COMPLICI TOTI LA TERORISMUL ECONOMIC CONDUS DE MAFIA CU EPOLETI...FOSTUL DIE-SIE SUBORDONAT LUI BINLADEN-666ISARESCU666...CE MAI CONTEAZA CATEVA AVIOANE...DEJA S-A FURAT TOTUL DE MULT...SA TRAITI BINE....STUPID PEOPLE...REPUBLICA CIORDISTAN-RRROMA-NISTAN CU CAPITALA LA STREHAIA
SURSA
20 Mar 2016

Are vila barosana cucoana spre calea ferata , visavis de ultima pista . Beton furat de la pista reparata , inpreuna cu toata mafia de la aeroport . Iese rahatul prea mare , daca ia toate vilele din jurul strazilor Fermei 1, 2, 3 , ...Aurul si bani sint transportati pe la poarta ultima , la vama separata a lui Tiriac . Tot ce este cu bani si lingouri , pe acolo sa trecut 90 / 100 .
ANONIM
21 Mar 2016

Si CA-ul ramane tot ala ? Administratorii sun performanti ? Diaconul misionar celib ( prea apropiat , exagerat de apropiat , nepermis de apropiat de EDY ! ) Bolos e bun ?
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray