2019-11-22 23:12

Toate firmele din România vor avea un „sediu electronic”

 |  21:01
Toate firmele din România vor avea un „sediu electronic”

O schimbare majoră pentru toate companiile din România se „coace” în Parlament. Este vorba de o iniţiativă legislativă a senatorului PNL Teodor Atanasiu, care propune înfiinţarea sediului electronic pentru operatorii economici, acesta urmând a lua forma unei adrese de e-mail identică cu Codul Unic de Înregistrare sau Codul de Identificare Fiscală. Respectiva adresă de e-mail ar urma să fie primită de fiecare companie la momentul înregistrării ei fiscale.

Conform expunerii de motive depuse de senatorul liberal, iniţiativa legislativă îşi propune să faciliteze derularea comunicării şi eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citaţii şi alte asemenea acte administrative, în paralel cu eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin menţiunile efectuate de factorul poştal sau agentul procedural.

Iniţiativa legislativă a fost depusă în Parlamentul României, în luna iunie 2015, fiind avizată favorabil de Consiliul Legislativ şi de comisiile Juridică şi Economică din Senatul României, urmând a intra pe ordinea de zi a plenului Senatului în perioada următoare.

Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic şi să echivaleze cu „sediul electronic“ al acestuia. „În consecinţă, orice document, citaţie, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleaşi efecte ca informările tipărite şi transmise prin agent procedural sau servicii poştale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privaţi transmise prin intermediul sediului electronic“, se precizează într-un comunicat transmis de PNL, citat de Mediafax.

Potrivit proiectului de lege, Oficiul Registrului Comertului (ONRC) va asigura gratuit serviciul de găzduire a adreselor de căsuţă poştală electronică, precum şi serviciul de arhivare electronică. În acest sens, în termen de 30 de zile de la data publicării legii, Oficiul Registrului Comerţului împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale vor trebui să înceapă procedurile în vederea asigurării mijloacelor tehnice şi de securitate necesare acestui serviciu.

„Suntem încă dependenţi de hârţoage!”

„În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenţi de hârţoage. Ne plângem de birocraţie, de timp pierdut, dar suntem obligaţi să aşteptăm până găseşte factorul poştal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obişnuinţă în viaţa de zi cu zi şi, cu toate acestea, instituţii ale statului precum ANAF sau instanţele judecătoreşti continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poştei sau curierului, fapt care dă naştere la amânări, vicii de procedură şi costuri generate de tipărirea inutilă. Sper ca această iniţiativă legislativă să fie aprobată în plenul Parlamentului şi să ne ajute să economisim timp şi bani“, a explicat Teodor Atanasiu  motivele depunerii iniţiativei legislative.

Iniţiativa urmează să intre în următoarea perioadă pe ordinea de zi a plenului Senatului, prima Cameră sesizată, Camera Deputaţilor fiind forul legislativ decizional.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-10-12



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray