2019-09-20 00:08

Trenurile private au profit pe liniile abandonate de CFR

 |  14:17
Trenurile private au profit pe liniile abandonate de CFR

Pierderile de la stat pot însemna profit la privat. Pe liniile de pe care Căile Ferate Române au retras trenurile pentru că erau neprofitabile circulă acum operatori privaţi, care scot bani buni. Între Bucureşti şi Olteniţa, de exemplu, o companie particulară are de şase ori mai mulţi pasageri decât CFR. Dovadă că statul are probleme mari, privaţii reuşesc să facă profit şi pe rutele pe care le împart cu Căile Ferate Române.

Ruta Bucureşti-Olteniţa a fost lăsată liberă de CFR Călători, care a retras toate trenurile din cauza furturilor de fier şi a blatiştilor. Un operator privat a închiriat linia pentru 60.000 de euro pe an şi are succes, scrie Digi24.ro.

„E mai avantajos, mai sigur. Nu se mai merge cu naşul. Nu mai e ca cel dinainte. Înainte mergeau cu un leu şi îl luai şi pe naş la bătaie dacă era nevoie să-ţi dea o cafea”, spune un călător.

Ca să poată concura cu microbuzele şi să atragă navetiştii, compania particulară a investit aproape 150.000 de euro în repararea liniei.

„Viteza maximă de circulaţie era undeva la 30 de km la oră, la ora actuală viteză de circulaţie este de 50 de km la oră”, spune Constantin Oprea, director general al unei companii private.

Călătoria de două ore şi jumătate s-a scurtat acum cu o oră. Şi nu este singurul avantaj oferit călătorilor la acelaşi preţ cu cel pe care îl cerea CFR.

S-au făcut investiţii şi pe partea de securitate. Au fost instalate camere de supraveghere şi a fost angajat personal de pază. Acum pe această linie circulă în fiecare zi aproape 3.500 de călători.

Sunt condiţiile mai bune și nu mai sunt întârzieri.

Nu este singura rută abandonată de CFR Călători pe care circulă trenuri private. Trenurile aceleiaşi companii fac şi legătura între Bârlad şi Galaţi, Nehoiaşu şi Buzău şi Slănic şi Ploieşti Sud. În total, compania plăteşte statului o chirie de 220.000 euro/ an, iar până acum a investit în reparaţia liniilor 600.000 euro.

Companiile particulare au profit şi pe liniile unde circulă în paralel cu Căile Ferate Române. Biletul de la Cluj-Napoca la Oradea la un tren privat costă 21,5 lei. Va ajunge la destinaţie în exact trei ore şi nouă minute.

„E la fel preţul ca şi la CFR, dar ajunge mai repede. cu o jumătate de oră ajungem mai repede acasă”, spune o pasageră.

Ca să facă profit acolo unde statul a dat greş, companiile private au luat afacerea în serios.

„Reducerea cheltuielilor de personal, reducerea furturilor eliminarea călătoriei frauduloase”, spune Constantin Oprea, director general al unei companii private.

Trei firme private fac acum concurenţă trenurilor de stat: Regiotrans, Interregional Călători şi Transferoviar Călători. Pe lângă încasările din bilete, primesc şi subvenţii de la stat, care doar anul acesta se ridică la aproape 73 de milioane de euro.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-07-04



Parerea ta...

DIANA
04 Iul 2014

OF, VALENTINE, VALENTINE, CA DE NU AVEAI AERELE ALEA DE MARE NABAB , NU ERAM ACU SUB TOVARASU SECARA SI SUB SECERA SI CIOCANUL LUI. PREA LE-AI FACUT DE OAIE SI TI-AR TREBUI NISTE SUTURI UNDEVA, FIINDCA SUNTEM VAI DE CAPUL NOSTRU.ASA E VIATA" TOUJOUR PARSIVA"
ANONIMUL
05 Iul 2014

Constat ca toti cei care au postat cunosc foarte bine fenomenul transporturilor pe calea ferata. Prin titlul articolului nu se spune nicio noutate. Poate acum cu venirea "gastii" de la Cluj-Napoca in frunte cu dl. ministru Rus sa se face ceva in al 12-lea ceas. Dau in scris ca nu se va face nimic in favoarea acestei a doua (fosta) armata a Romaniei cum era pe vremuri supranumita CFR. Prin grija ministrului marinar al transporturilor la acea vreme cred ca s-a pecetluit soarta CFR-ului si a intregului minister. Nu avem flota navala, nu avem la 24 de ani distanta de la 'revolutie" autoastrazi, le petecim pe cele gandite de "fostul dictator", iar CFR pe zi ce trece devina mai mica la numar de km. si din ce in ce mai mare la timpi de parcurs. Se umfla in pene actuala conducere a CFR ca vezi Doamne trenul pentru litoral face 2 ore. 2 ore facem si pe vremuri nu e nicio noutate. Ne mintim zi de zi. Cei "cu experienta" inca n-au "impachetat". Nu mai mintiti, iar in privinat profitului intrebati si actualii "mahari" ai CFR Calatori, cu certitudine nu sunt straini de cele amintite mai sus.
ROBERT
10 Iul 2014

Achizitii “in totalitate legale” la CFR Calatori, marca inregistrata, CARMEN MARIA POPESCU : Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”
RADU
13 Iul 2014

DNA SI DIICOT , VERIFICATI TOATE DAR ABSOLUT TOATE CONTRACTELE DE ACHIZITII "IN TOTALITATE LEGALE" DE LA CFR CALATORI IN PERIOADA 2013 SI 2014 "MARCA INREGISTRATA" CARMEN POPESCU? SURPRIZELE VOR FI DE PROPORTII?
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray