Tunelul feroviar Brenner este cel mai lung proiect european în derulare. În final, construcția va avea o lungime de 55 de kilometri, traversând Pasul Brenner din Alpii de Est și legând orașul Innsbruck din Austria, de Fortezza, în Italia. Lucrările adiacente de conectare fac ca proiectul să fie mult mai lung. Ambițiosul complex feroviar subteran va înlocui actuala cale ferată Brenner, cea mai utilizată secțiune a axei Berlin-Palermo a rețelei transeuropene de transport.
Gigantica construcție urmărește creșterea vitezei trenurilor la 250 km/h, de la o medie de numai 70 km/h.
La finalizarea proiectului, prevăzută pentru 2025, viteza sporită a traficului feroviar va contribui, de asemenea, la reducerea traficului rutier pe autostrada existentă, celebră pentru blocajele din trafic.
Traversarea subacvatică a râului Eisack include construirea celor două tuburi principale ale viitorului tunel de bază Brenner, cu o lungime de 4,3 km și, de asemenea, construcția a două tuneluri feroviare, precum și modificări și îmbunătățiri ale infrastructurii existente, dar și refacerea mediului înconjurător în toate zonele de construcție, odată ce lucrările au fost finalizate.