2020-08-04 14:40

De ce au deraiat „vagoanele” turismului la Romexpo

 |  11:26
De ce au deraiat „vagoanele” turismului la Romexpo

Cea de a 43-a ediție a Târgului de Turism al României, care s-a încheiat ieri la Complexul expozițional Romexpo din București, a demonstrat încă o dată că turismul românesc se rostogolește vertiginos pe toboganul anonimatului și al dezinteresului.

De la o ediție la alta, se constată că numărul expozanților scade, în timp ce chiria standurilor crește. De 30 de ani, cu mici excepții, toți cei care vin la putere spun că turismul reprezintă o prioritate, și că poate deveni locomotiva economiei românești. Timpul a demonstrat că, atunci când turismul a contat cu adevărat pe eșicherul politic românesc, avea un minister și, mai ales, organiza un târg de turism de mare anvergură în pavilionul central de la Romexpo. Dar, întâmplător sau nu, după înscăunarea lui Mihai Daraban, în 2014, ca președinte al Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Târgul de Turism a fost mutat din pavilionul central în pavilionele laterale, tip vagon, chiria percepută de Romxepo fiind inițial aceeași ca în pavilionul central, însă ulterior a crescut ca-n basme.

Vizitatorii erau ca într-un tren de călători, adică mergeau dintr-un vagon în altul, în timp ce expozanții, în funcție de cât îi ținea buzunarul, aveau un stând mai mare sau mai mic. La fel ca în tren: câțiva la clasa I, dar cei mai mulți la clasa a doua. Poate cei de la Romexpo s-au gândit să organizeze târgurile de turism în aceste „vagoane” ca urmare a faptului că printre expozanți s-a numărat și compania de transport feroviar de călători, deținută încă de statul român!? Însă, așa cum se întâmplă la CFR de vreo câțiva ani, adică trenurile au din ce în ce mai puține vagoane, cam așa au stat lucrurile și cu târgul de turism. De la trei pavilioane tip vagon acum câțiva ani, s-a ajuns la două „vagoane”, pentru că acum totul să se desfășoare într-un singur pavilion-vagon. Cum la tren există și posibilitatea să călătorești în picioare, n-ar fi exclus ca următoarele ediții ale târgului de turism să fie organizate la Romexpo într-un cort sau în câteva căruțe mai mari, cu coviltir, pe care să scrie doar numărul ediției și perioada! În schimb, așa cum la CFR tarifele au crescut, dar confortul și numărul de vagoane a scăzut, cam așa s-a întâmplat și cu târgul de turism de la Romexpo. Când Daraban a ajuns la șefia CCIR, chiria pentru stand în pavilionul central era de vreo 35 euro/mp, iar acum, la vagon, chiria pentru stand este dublă față de cât era în pavilionul central. Adică plătești mai mult pentru condiții mai proaste! De ce? Pentru că se poate, iar cei din turism n-au avut curajul sau interesul să-i spună stop-joc lui Daraban.

Ca atare, n-ar trebui să ne mai mirăm că numărul turiștilor străini care vin în România începe să scadă de la an la an, pentru că, în loc ca toți să tragă la aceeași căruță, fiecare caută să tragă în direcția sa. Or, pentru a întări turismul, trebuie ca turiștii străini să intre mai ușor în țară și să iasă mai greu.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-28



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz