2019-11-22 18:07

Ineditele rețete baltice de atragere a turiștilor străini

 |  16:47
Ineditele rețete baltice de atragere a turiștilor străini

Insipidul ministru al Turismului de la noi, inginerul silvic Bogdan Trif, a anunțat că, anul trecut, România a cheltuit pentru participarea la 20 de manifestări expoziționale internaționale suma de 7.799.336,95 de lei, ceea ce a însemnat circa 1.700.000 de euro. E mult, e puțin?

Greu de estimat atât timp cât România nu are o strategie clară și bine structurată pentru atragerea turiștilor străini, deși are cea mai lejeră legislație fiscală dintre toate statele Uniunii Europene. În timp ce politrucii parașutați la butoanele turismului ajung savanți, imediat după înscăunare, și emit tot felul de elucrubrații privind atragerea turiștilor străini în România, alte țări, mult mai mici, au făcut pași inediți, dar foarte siguri, în atragerea de turiști. Practic, cele trei țări baltice - Letonia, Lituania și Estonia - au predat fiecare o lecție deschisă, dar inedită, de atragere a turiștilor străini. În urmă cu câteva luni, într-o reclamă apare o femeie care stă, întinsă pe spate, pe un cearceaf care are imprimat pe el harta Europei. Femeia strânge cu degetele chiar locul în care se află Lituania. Imaginea este insoțită de textul „Vilnius, puctul G al Europei. Nimeni nu știe unde se află, dar când îl găsești e uimitor”.

Reclama a fost creația unor studenți și a devenit virală în această țară la începutul anului, iar, ulterior, oficialii din turism de la Vilnius au preluat-o pentru a o folosi drept campanie de promovare a orașului și, automat, a Lituaniei. De curând, Parlamentul Letoniei a aprobat un plan destinat reducerii cu 15% a accizei pentru băuturile alcoolice tari, având ca țintă principală atragerea turiștilor din Finlanda și Estonia, interesați de consumul de alcool. Decizia Parlamentului de la Riga vine la scurt timp după ce țara vecină, Estonia, a redus propria sa acciză la alcool, cu 25%. Trebuie precizat că, potrivit informațiilor oficiale, comerțul transfrontalier cu alcool valorează 45 milioane euro numai pentru Letonia, în contextul în care magazinele de băuturi alcoolice de la granița Letoniei cu Estonia se luptă între ele pentru a atrage cât mai mulți clienți. Potrivit Asociației berarilor din Estonia, anul trecut aceste magazine au vândut aproximativ 40,5 milioane litri de băuturi alcoolice. Decizia Letoniei, de a reduce cu 15% acciza pentru băuturile alcoolice tari, va însemna diminuarea cu 70 milioane de euro a veniturilor din taxe, însă, autoritătile de la Riga au subliniat că dacă nu ar fi fost luată nicio măsură pierderile s-ar fi ridicat la 92 milioane euro, întrucât o mare parte din comerțul cu alcool ar fi migrat în țara vecină, Estonia. De asemenea, Guvernul Estoniei se asteaptă la o diminuare cu 12 milioane de euro a veniturilor din taxe în acest an, însă, pe de altă parte, prognozează că reducerea accizelor va crește volumul vanzărilor de alcool, astfel încât să poată recupera trei milioane de euro pe an. Trei mici țări baltice care au predat lecții deschise dar inedite de atragere a turiștilor străini! La ei se poate, la noi…doar vorbe!


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-07-22



Parerea ta...

Doresc sa comentez



CITESTE SI...

Ceața turismului românesc Toată lumea își aduce aminte de turism doar atunci când pleacă în concediu. În rest, doar pe durata campaniilor electorale, politicienii indiferent de culoarea politică își mai amintesc că avem o țară frumoasă, cu un potențial turistic uriaș, care nu este însă suficient de bine valorificat
18 Noi 2019

PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray