2020-07-14 13:26

Metroul spre Drumul Taberei și noul „promitac” din Palatul CFR

 |  14:06
Metroul spre Drumul Taberei și noul „promitac” din Palatul CFR

Din 2011 și până azi, s-au perindat la conducerea Ministerului Transporturilor nu mai puțin de 17 miniștri, din care doi au fost interimari pentru 45 de zile.

Practic, un ministru a domnit în Palatul CFR de lângă Gara de Nord, în medie, cam o jumătate de an. În octombrie 2011, fostul ministrul Transporturilor de la aceea vreme, Anca Boagiu, anunța că au început lucrările la noua magistrală de metrou M 6, Râul Doamnei - Eroilor, mai cunoscută ca metroul din Drumul Taberei, având ca termen de finalizare anul 2015. Această magistrală are 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou. Valoarea totală a investiției este de 3,4 miliarde de lei. Dar termenul de finalizarea, adică anul 2015, s-a tot amânat, miniștrii Transporturilor s-au tot schimbat, chiar ceva mai des decât directorul general al Metrorex, și nici până azi această linie de metrou nu a fost dată în folosință. În schimb, și în 2011 și acum, director tehnic și de investiții la Metrorex este Constantin Mustățea, omul susținut și garantat de eternul lider sindical Ioan Rădoi. Cel de-al 17-lea ministru al Transporturilor, deputatul PNL de Sălaj, Lucian Bode, a fost ultima victimă a promisiunilor date de conducerea Metrorex, privind darea în folosință a metroului către Drumul Taberei pe 30 iunie 2020. 

22.01.2020 - „Eu am în fiecare săptămână – astăzi o să avem a doua întâlnire pe această săptămână – şedinţă de comandament, pentru a discuta cu cei de la Metrorex, cu antreprenorii, pe cele trei contracte, astfel încât ceea ce ne-am asumat, iunie 2020, să poată fi realizat, şi anume să dăm în folosinţă Magistrala 5, extrem de importantă pentru bucureşteni. I-am cerut sub semnătură noului manager (al Metrorex, n.r.) doamnei Miclăuş, i-am zis: ‘Această semnătură e echivalentă cu demisia dumneavoastră, dacă nu se întâmplă’ (darea în folosinţă a M5 în iunie 2020, n.r.). Eu sper să se întâmple”, a adăugat Lucian Bode.16.04.2020-"M-am asigurat, împreună cu premierul Ludovic Orban, în vizita de astăzi (joi, n.r.) de pe şantier că apelul meu lansat către antreprenori a fost înţeles şi lucrările avansează conform graficului. Termenul de 30 iunie rămâne un termen asumat de către antreprenor pentru punerea în circulaţie cu călători a acestei magistrale de metrou! Este o investiţie mult aşteptată de către bucureşteni, care trebuie finalizată conform angajamentelor. Investiţiile continuă pentru că doar aşa putem reporni motoarele economiei, încetinite de criza provocată de pandemia Covid-19", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

22.06.2020 - „Vreau să îmi cer scuze public, în numele celor 17 miniștri și 8 directori generali, care au condus Ministerul Transporturilor și Metrorex din 2011 până în prezent. Scuzele le adresez, evident, locuitorilor din Drumul Taberei și bineînțeles bucureștenilor, în general. La începutul mandatului am cunoscut o categorie de angajați ai Ministerului Transportului, Infrastructurii și Comunicațiilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic promitaci. Termenul nu-l găsiți în DEX. Promit orice, își asumă orice, rezolvă orice. Când văd că se apropie termenele și văd că tot ce au promis nu se concretizează, aceștia se transformă în explitaci. Nici acest termen n-o să-l găsiți în DEX. Explică de ce nu s-a putut, cum au făcut tot ce a depins de ei și așa mai departe. Eu cred că a venit momentul ca aceste categorii să nu mai ocupe funcții de decizie în Ministerul Transporturilor”, a spus ministrul Bode.

Tot în aceeași zi, vine și premierul Ludovic Orban cu alte explicații privind întârzirea lucrărilor de la metroul către Drumul Taberei: „Cine se frige cu ciorbă suflă și-n iaurt. Când va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulație va fi pus în circulație. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil. (...) Sunt 2 probleme tehnice, care pot fi realizate. Din păcate nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală, care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic, se poate realiza în decurs de o lună jumate, maxim două”.

Din noiembrie 2011 și până azi, au trecut mai bine de opt ani și șapte luni, adică vreo 3.150 de zile. Ținând cont de faptul că această magistrală de metrou are 7 km, reiese că, zilnic, s-a săpat și lucrat pentru darea ei în folosință, în medie, cam 45 de centimetri pe zi! Nici măcar o jumătate de metru pe zi! Incredibil, dar adevărat! Până și contele de Monte Cristo a reușit să sape un tunel la închisoare Château d'If, de unde a evadat, mai repede decât firma italiană angajată de conducerea Metrorex și fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu.

Așadar, după mai bine de opt ani și jumătate, metroul tot nu circulă spre Drumul Taberei, dar directorul general al Metrorex Mariana Miclăuș n-a demisionat, Constantin Mustățea este tot director tehnic și de investiții, iar Lucian Bode este încă un ministru pe lista „promitacilor” miniștri ai Transporturilor. Bucureștenilor nu le rămâne decât să se resemneze și să mediteze la aceea ce spunea Paulo Coelho: „Cei care promit ceva şi nu se ţin de cuvânt, se simt în final fără putere şi frustraţi. Acelaşi lucru e valabil pentru cei care deodată cred orbeşte în promisiuni”.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-07-06



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz