2020-07-14 07:31

Cum aduci grădinița ACASĂ?

 |  12:26
Cum aduci grădinița ACASĂ?

Primele săptămâni de „vacanță” în izolare i-a obligat practic pe părinți să preia, peste noapte, rolul de educatori și să își adapteze programul - mai ales cei care lucrează de acasă, în multe cazuri. Astfel încât să-i implice pe copii în activități educative potrivite vârstei lor. Așa cum aveau parte cei care mergeau la grădiniță - de exemplu, până de curând.

Prin urmare, structura pe care o îndeplinește programul de la grădiniță nu trebuie ignorată. Există câteva aspecte de care se poate ține cont pentru a se adapta, pe cât posibil, programul de „stat acasă”, astfel încât să fie asigurată copiilor o atmosferă în care să-și continue dezvoltarea.

Oana Moraru, consilier în educație și și creatoarea platformei “Vocea Părinților”, a oferit câteva idei pentru postul de radio Itsy Bitsy, care să îi ghideze pe cei care au noul rol de părinți-educatori. “Când învață acasă, preșcolarii au nevoie să repete o serie de activități întocmai în fiecare zi. Copilul de grădiniță are nevoie de un regim de lucru, de 2-3 ore pe zi, care să vină că o rutină prestabilită, repetabilă, anticipabila. Cu alte cuvinte, preșcolarii au nevoie să repete o serie de activități întocmai în fiecare zi, cu semnale sonore între ele sau tranziții musicale”, spune Oana Moraru.

Ce poate cuprinde programul de activități și jocuri

Jocurile, alese de părinți sau recomandate de educatoare, trebuie să se adreseze unor arii distincte de dezvoltare, mai adaugă consilierul în educație. Care indică și ce poate cuprinde programul de activități și jocuri.

1. Activitate pentru dezvoltarea motricității fine (5-25 minute): pictură, modelaj, colaj, desen după model, în etape de execuție.

2. Activitate pentru dezvoltarea atenției și a rezilienței (15 min) - o memorare a unei poezii (una pe săptămâna), memorarea unui șir ritmic de bătăi din palme și picioare, un joc de memorare vizuală sau auditivă;

3. Activitate pentru dezvoltarea logicii matematice - joc matematic și o fișa de lucru/zi - 20 min;

4. Joc pentru dezvoltarea motricității grosiere (30 min);

5. Joc pentru dezvoltarea limbajului (30 min) - o lectură după imagini, o povestire după o serie de imagini, construcții de propoziții, etc.;

6. Vizionarea unui documentar din lumea plantelor și a animalelor – discuții pe marginea relațiilor cauza-efect, a habitatelor, etc.;

Între fiecare din activitățile de mai sus, copilul ar urmă să aibă o pauză binemeritată de 15-20 de minute de joc liber, la alegere, după care să revină la măsuță de activități atunci când aude semnalul sonor stabilit de la început (poate fi un clopoțel sau o alarmă haioasă pe telefon). Oana Moraru subliniază că, pentru unii părinți, programul propus mai sus poate părea foarte distractiv și ușor de implementat. Pe când alți părinți s-ar putea să se simtă depășiți de situație și de tot ce presupune pregătirea și organizarea activităților cu cel mic.

Cceea ce contează cel mai mult în această perioadă este găsirea unui ritm și a unui program adecvate și, de asemenea, găsirea unor idei de activități în care să se implice cu bucurie întreaga familie.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-04-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz