2020-08-12 02:04

Bode: Reorganizarea TAROM trebuie făcută cât mai repede. La toamnă e prea târziu

 |  08:59
Bode: Reorganizarea TAROM trebuie făcută cât mai repede. La toamnă e prea târziu

Compania aeriană TAROM, aflată de mai mulți ani pe pierderi, are nevoie de o reorganizare din temelii, altfel soarta operatorului aerian deținut de stat este incertă. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat aseară, la postul B1TV, că există un plan de eficientizare, dar acesta trebuie aprobat cât mai repede, în caz contrar la toamnă va fi prea târziu.

"Am reuşit să dăm 80% din salarii, parte de la Ministerul Muncii pe ajutorul de şomaj şi parte din veniturile obţinute de companie. Am aprobat în Guvern un Memorandum pentru acordarea unui ajutor COVID pentru cele două companii româneşti - TAROM şi Blue Air. Suntem în discuţii cu cei de la Ministerul Finanţelor să obţinem acest ajutor pentru a trece această perioadă. Acest ajutor este un credit până la urmă, care trebuie returnat", a spus ministrul Transporturilor, la B1 TV.

În luna februarie a acestui an, România a notificat Comisiei Europene intenția de a acordă TAROM un împrumut pentru salvare în valoare de 36,7 milioane euro. Bruxelles a avizat favorabil acest ajutor, întrucât compania aeriană se confruntă cu un deficit acut de lichidități din cauza creșterii puternice în ultimii ani a costurilor sale de exploatare că urmare a îmbătrânirii flotei sale. 

"În absența ajutorului, TAROM nu va mai fi în măsură să își îndeplinească obligațiile de plată și să își mențînă activitatea", se menționa atunci în comunicarea CE.

Ministrul Bode a explicat aseară că ajutorul de salvare a TAROM, în valoare de 37 de milioane de euro, poate fi utilizat numai pentru plata combustibilului, certificatelor verzi şi ratelor la leasing, nu pentru salarii.

E nevoie de reducerea personalului

Potrivit lui Bode, administratorii companiei au, în acest moment, pe masă, un plan de restructurare care va duce, până la urmă, la eficientizarea companiei şi la reducerea numărului de angajaţi între 500, 600 sau 700.

"Cu cât se face mai repede această reorganizare a TAROM, cu atât mai bine, altfel, la toamnă, este prea târziu. Avem de ales: vrem să salvăm această companie sau vrem să mai acordăm un ajutor să mai ducem încă trei luni, şase luni, un an şi peste un an să discutăm iar despre acelaşi lucru. Ne dorim să salvăm o companie naţională cum este TAROM, cu toate păcatele pe care le are: flotă diversificată, cu o schemă de personal foarte, foarte numeroasă, cu aproape 25 de angajaţi mai mulţi per avion decât toate celelalte companii din aviaţie", a declarat Bode, la B1 TV.

Ministrul a mai explicat că un număr de 1144 de angajați din cei 1800 au intrat în șomaj tehnic. 

"O parte dintre angajaţi au fost trimişi în concedii. Cei de la Tehnic au avut, în această perioadă, posibilitatea să remedieze toate întârzierile pe care le aveau. Am reuşit să realizăm câteva zboruri charter cu avioanele Boeing la care am scos pur şi simplu scaunele şi le-am transformat în cargo şi am realizat câteva transporturi din China, de unde am reuşit să obţinem ceva venituri", a mai spus Bode, citat de Agerpres.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC). Din iunie 2010, compania este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATĂ).

cititi si:

Document Exploziv TAROM! Master Plan 2018-2022, ținut la sertar de șefii operatorului aerian

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-05-20



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz