2019-09-21 05:53

Cele mai influente conturi de Facebook din România

 |  21:01
Cele mai influente conturi de Facebook din România

Sfârșitul anului 2014 și începutul lui 2015 a adus un nou comportament pentru consumatorul de internet din România, acesta a devenit mult mai implicat în zona social-virtuală. Astfel, s-au dezvoltat liderii de opinie, de obicei bloggeri și oameni de televiziune, obișnuiți cu modul de comunicare online.

În acest moment, apare o diferențiere între liderii de opinie care folosesc social media pentru a comunica idei, a aduce diferite subiecte în atenția publicului, care urmăresc în primul rând engagement-ul pe care îl obțin pentru un articol sau un comentariu și paginile vedetelor care urmăresc numărul de like-uri, cu postări limitate la fotografii și clipuri amuzante sau scurte mesaje despre diferite apariții tv.

Liderii de opinie în mediul online

Principalii lideri de opinie din mediul online românesc vin din zona televiziunilor. Astfel, cu o notorietate ridicată a fost mult mai ușor să se poziționeze ca voci puternice și în zona de online.

Acești lideri de opinie au înțeles că influența unei persoane în mediul online apare atunci când implicarea din partea fanilor crește, iar influența ține, doar într-o mică măsură, de numărul de followers de pe Facebook sau Twitter.

O altă categorie de oameni de televiziune care incearcă să se impună în mediul online sunt cei din industria de divertisment, care au investit mult în creșterea numărului de fani, astfel Teo Trandafir are 1.626.962 de followers, iar Cătălin Măruță 1.541.795, dar nu putem spune despre aceștia că sunt influenți. Motivul pentru care au investit în conturile de Facebook este pentru a atrage trafic pe site-urile proprii, nu-și doresc o apropiere de fani.

Ce înseamnă influență, în mediul online românesc?

Influența este dată de puterea cu care un lider de opine poate impune sau susține o temă de discuție. Această influență a fost fructificată din plin în timpul alegerilor prezidențiale din 2014. Fiecare dintre liderii de opinie amintiți a susținut una dintre tabere (excepție face Cabral Ibacka), iar acest lucru le-a fidelizat fanii, dar a și arătat forța de propagare a unui mesaj.

Mesajele postate de aceștia pe Facebook sau Twitter sunt deja preluate de mass-media, astfel spread-ul este mult mai mare. Un text publicat pe Facebook poate ajunge foarte repede la peste 300.000 de vizualizări în câteva ore. Această posibilitate de viralizare a mesajelor este facilitată și de politica Facebook care avantajează textele originale care generează interacțiune (like, comment, share).

În concluzie, liderii de opinie din mediul online devin din ce în ce mai vocali, ajutați și de trendul în creștere prin care românii devin mai activi pe rețelele de socializare. Deși sursa inițială a legitimității liderilor de opinie amintiți mai sus a fost aparatul media clasic, mai ales mediul tv, este evident că în viitorul apropiat vom asista la apariția unor lideri de opinie care-și construiesc pârghii de influență exclusiv prin intermediul instrumentelor social-media. Chiar dacă nu există o rețetă a succesului în ceea ce privește reușita unei astfel de acțiuni, se poate observa că stimularea unui act de comunicare cât mai autentic are capacitatea de a construi o comunitate cu adevărat relevantă.

Autor: Cristi Roșu


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-09-29

Mai multe imagini:
Cele mai influente conturi de Facebook din România
zoom




Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray