2019-12-09 14:59

Drumuri inundate, linii ferate fără curent: România, paralizată de o rupere de nori Mihalt Georgescu

 |  21:01
Drumuri inundate, linii ferate fără curent: România, paralizată de o rupere de nori Mihalt Georgescu

Circulaţia feroviară şi rutieră a fost dată peste cap ieri-dimineaţă în aproape jumătate din România de o simplă rupere de nori. Atât drumurile naţionale, dar şi autostrăzile şi calea ferată au fost paralizate fie din cauza inundării drumurilor, cât şi de întreruperea curentului electric în cazul trenurilor.

Traficul a fost bulversat pe mai multe drumuri naţionale, duminică dimineaţă, din cauza ploii torenţiale şi a vântului puternic, vizibilitatea fiind redusă pe artere rutiere şi feroviare din Călăraşi, Ialomiţa, Brăila, Buzău, Prahova, Timiş, Caraş-Severin, Teleorman, dar şi în Capitală, conform Centrul Infotrafic.

Autrostrad 2 Bucureşti - Constanţa, a fost inundată pe zeci de kilometri, ceea ce a făcut ca şoferii surprinşi să fie nevoiţi să oprească în trafic din cauza riscului acvaplanării. Vremea va continua să fie extrem de instabilă şi în următoarele zile, ceea ce face ca autorităţile rutiere să avertizeze conducătorii auto că trebuie să-şi sporească prudenţa pe toată durata deplasării, dar mai ales la ieşirile din tronsoanele împădurite şi sate, la intrările şi ieşirile de pe poduri sau la încrucişările cu autovehiculele cu gabarit mare. Rafalele de vânt laterale modifică ţinuta de drum a maşinilor, cu atât mai mult cu cât viteza cu care se circulă este mai mare. Totodată, trebuie evitate oprirea sau staţionarea în dreptul copacilor de pe marginea drumurilor, pe care vântul puternic îi poate rupe.

Calea ferată blocată la Periş, Ilfov

Şaispezece trenuri spre şi dinspre Bucureşti au avut întârzieri în medie de 66 de minute, din cauza lipsei de tensiune la centrul de dirijare a traficului din staţia Periş, cauzată de furtuna de duminică dimineaţă, mai multe ore traficul între Buftea şi Periş fiind dirijat de personalul feroviar. Circulaţia trenurilor pe segmentul Periş-Buftea a fost reluată în condiţii normale în jurul orei 9.30, după remedierea deranjamentului tehnic înregistrat.

Liniile de alimentare, rupte în Timiş

De asemenea, pe raza Regionalei CF Timişoara, tot din cauza furtunii, tensiunea a fost întreruptă în linia de contact între staţiile Cruşovăţ şi Domaşnea Cornea. Trenurile IR 1696 Timişoara Nord - Bucureşti Nord şi IR 1695 Bucureşti Nord - Timişoara Nord, în care erau aproximativ 300 de pasageri, au staţionat până la intervenţia cu locomotiva Diesel. Ulterior, circulaţia a fost reluată normal, cele două trenuri având întârzieri de aproximativ 280 minute (IR 1696) şi, respectiv, 120 de minute (IR 1695), a spus Oana Brânzan.

Întrucât există în continuare posibilitatea apariţiei de modificări sau perturbări în circulaţia trenurilor, din cauza vremii nefavorabile, pasagerii sunt sfătuiţi ca, înainte de călătorie, să se informeze despre eventualele întârzieri care se pot înregistra în graficul de circulaţie.

Sute de călători prizonieri în trenuri

Peste 300 de persoane au rămas blocate, duminică dimineaţă, peste patru ore, în două trenuri, în judeţul Caraş-Severin, după ce mai mulţi copaci au căzut peste linia ferată şi peste cablurile de înaltă tensiune, în urma unei furtuni, printre pasageri aflându-se şi un copil dependent de insulină. Potrivit reprezentanţilor CFR, peste 300 de persoane au rămas blocate în două trenuri de călători în judeţul Caraş-Severin, într-o zonă de defileu cu vegetaţie abundentă, după ce mai mulţi copaci au căzut peste linia ferată şi peste cablurile de înaltă tensiune, în urma unei furtuni. Mai mulţi angajaţi de la Infrastructură au intervenit în zonă pentru eliberarea liniei ferate. Circulaţia a fost reluată către destinaţiile finale cu întârzieri de aproximativ de 280 de minute pentru trenul IR 1696 şi 120 de minute pentru garnitura IR 1695, mai precizează CFR.

De asenemea, 30 de localităţi din judeţul Caraş-Severin au rămas fără energie electrică, iar acoperişurile a două case au fost afectate, în urma furtunii.

Cod galben cel puţin până luni

Hidrologii au emis o avertizare cod galben pentru râuri din 23 de judeţe, între care şi Caraş-Severin, unde începând de sâmbătă seară şi până luni dimineaţă se pot produce inundaţii, din cauza scurgerilor pe versanţi şi a viiturilor rapide. Bucureştiul şi judeţele Buzău şi Prahova au fost, duminică dimineaţă, timp de aproximativ o oră, sub avertizare cod portocaliu de ploi şi vijelii. În aceste zone au fost averse şi descărcări electrice, iar vântul a depăşit la rafală 75-80 de kilometri pe oră, potrivit Administraţiei Naţionale de Meteorologie. De asemenea, au fost avertizate cu cod galben de ploi şi vijelii judeţele Călăraşi, Braşov, Giurgiu, Ilfov, Dâmboviţa, Prahova, Ialomiţa, Brăila, Bacău, Vrancea, Vaslui şi Galaţi.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-08-24



Parerea ta...

JAF LA CFR CALATORI?
24 Aug 2014

IN TIMP CE PENTRU CEI APROXIMATIV 14 000 DE ANGAJATI S-AU IMPUS CATE 8(OPT)ZILE DE CONTRACT SUSPENDAT DE FIECARE IN ANUL 2013, IN TIMP CE DREPTURILE BANESTI CASTIGATE DE ANGAJATI IN INSTANTA SUNT ESALONATE PE ANI DE ZILE , IN TIMP CE BANII SOCIETATII SUNT CHELTUITI PE ACHIZITII INUTILE "IN TOTALITATE LEGALE" LA PRETURI ASTRONOMICE SI SUPLIMENTATE DUPA BUNUL PLAC , IN TIMP CE CARMEN MARIA POPESCU, ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU,DANA GALBEN RACHILA, MIU ILEANA, CRISTINA MANTESCU, ETC. IN MOD CIUDAT SI INEXPLICABIL SE MAI AFLA IN FUNCTII... "Bonusuri ILEGALE de peste un milion de euro la MINISTERUL TRANSPORTURILOR . Şi director şi administrator. O situaţie inedită a fost descoperită de auditorii de conturi la companiile feroviare – CFR Călători, CFR Marfă şi CFR SA. La aceste societăţi, directorii au beneficiat, pe lângă remuneraţia de director general, şi de indemnizaţie de membru în Consiliul de Administraţie. Totodată, inspectorii de conturi au constatat că membrii Consiliilor de Administraţie au primit ilegal şi indemnizaţii suplimentare pentru activitatea desfăşurată în cadrul comitetelor constituite în cadrul societăţilor respective. Ingineriile financiare regizate la CFR Călători de către managerul “Smart” Valentin Dorobanţu, au fost descoperite şi de către Curtea de Conturi a României. “Contractul de mandat a lui Valentin Dorobanţu a fost încheiat pe 26.04.2013, ( adică în timpul mandatului lui Relu Fenechiu), remuneraţia a fost stabilită în cuantum de 7.000 de euro net”, iar “contractele de mandat, prin care a fost stabilită remuneraţia netă a membrilor CA la nivelul sumei de 2.000 de euro şi suplimentar 250 de euro net pentru calitatea de membru în comitetele consultative organizate la nivelul CA, au fost încheiate în data de 24.04.2013″. Ulterior, “prin acte adiţionale la contractul de mandat anterior intrării în vigoare a OUG 51/2013, indemnizaţia lunară a mem
ROBERT
24 Aug 2014

Tupeu si nesimtire la maxim ? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai…
TITI
24 Aug 2014

Abonatii la contracte de milioane de euro incheiate de CFR Calatori pentru salubrizare , bineinteles doar cu firmele de casa ale directoarei de achizitii? Sa amintim doar cateva dintre ele :Romprest, 11 Frangers SRL ,Euro Construct SA,Ghenuta SRL,ESC Servicii Curăţenie,Locomotiva srl,etc. Toate atribuite "in totalitate legal" prin negociere si nu prin licitatii publice.
PRESA
27 Aug 2014

Tupeu si nesimtire la maxim ? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai…
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray