2019-12-06 02:32

Lotul “Motorina CFR”, 30 de zile după gratii. Toţi şefii de la Depoul de Locomotive Timişoara, inclusiv liderul de sindicat, furau cot la cot

 |  21:01
Lotul “Motorina CFR”, 30 de zile după gratii. Toţi şefii de la Depoul de Locomotive Timişoara, inclusiv liderul de sindicat, furau cot la cot

Tribunalul Timiș a dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile, precum și măsura arestului la domiciliu, pentru liderii lotului “Motorina CFR”, după ce procurorii DIICOT Timișoara au cerut emiterea de mandate pe numele lor.

În fața judecătorilor au ajuns inculpații Borza Gheorghe Viorel, Boloș Ioan Irimie, Jigoria Cristian Aurel, Apostol Alina, Silaghi Florina, Martin Liviu, Nanu Ilarie Marian Claudiu.

"Instanța admite cererea DIICOT Timișoara, privind arestarea preventiva a inculpaților, și dispune arestarea preventivă a inculpaților (gestionar-șef Borza Gheorghe, contabila-șefă Silaghi Florina, liderul de sindicat Boloș Ioan Irimie și Martin Liviu, administratorul societății comerciale - n.r.) pentru o durată de 30 de zile, începând cu data de 15 aprilie până în data de 14 mai inclusiv", arată soluția Tribunalului, citată de Agerpres.

De asemenea, magistrații au mai dispus arest la domiciliu pe 30 de zile pentru directorul Depoului Timişoara, Cristian Jigoria, adjuncta sa, Apostol Alina, și agentul de la Poliția TF, Nanu Ilarie.

Prejudiciu de cel puţin 1 milion de euro

Polițiștii au efectuat, joi, 44 de percheziții domiciliare, într-un dosar al DIICOT, la persoane bănuite că ar fi sustras combustibil de la Depoul de Locomotive Timișoara, fiind acuzați de constituire de grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual și uz de fals.

Procurorul șef al DIICOT Timișoara, Alex Florența, declara joi, pentru Agerpres, că prejudiciul estimat în dosarul furtului de combustibil de la Depoul de Locomotive este de circa un milion de euro.

“Noi avem monitorizarea, în urmă, pe acest procedeu, cel puțin din 2010, până la zi. Prejudiciul de 1 milion de euro pe care-l avem este pur estimativ, mergând doar pe calcul pur matematic. Pe baza documentelor pe care le ridicăm acum, prejudiciul va fi, cu siguranță, infinit mai mare”, a precizat procurorul Alex Florența.

Schema hoţiei

"Valorificarea propriu-zisă a motorinei sustrase se făcea prin două modalități, pentru cantitățile mici se încărca în diferiți recipienți și plecau. Pentru cantitățile mai mari, în incinta depoului era amenajat un spațiu care aparține tot CFR, dar care fusese dat în folosință fără niciun contract în sine, unei societăți care-și amplasase o pompă în incinta spațiului respectiv. O conductă artizanală improvizată lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, în care depozitau cantitatea de combustibil pe care reușeau să-l sustragă și se vărsa prin această conductă în stația tip PECO din spațiul artizanal, unde noaptea veneau tot felul de tiruri de la societăți, încărcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu glumă", a exolicat procurorul.

Șeful DIICOT Timișoara spune că suspecții puneau în locomotive o cantitate de combustibil care le ajungea pentru efectuarea cursei, dar în actele întocmite treceau cantități mai mari.

"Acești parametri se măsoară cu un debimetru, un dispozitiv care îți dă cantitatea corectă. Cu acest debimetru și cu sprijinul laboranților din instituție, se jongla la cantitățile de motorină, astfel încât în locomotivele care plecau în curse se vărsa o cantitate concretă care le ajungea pentru efectuarea cursei, iar în actele întocmite se treceau cantități mai mari. Diferența de cantitate, în actele în fals întocmite, era jonglată, prin intermediul conducerii sucursalei, șefi de unitate, adjunctul șefului de unitate, gestionarul-șef, după anumiți parametri, calcule, astfel încât ei să se acopere în gestiune și să pară totul în regulă", a precizat șeful DIICOT Timișoara.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-04-17



Parerea ta...

DIANA
17 Apr 2016

Nu pot sa inteleg ce a avut in cap liderul de sindicat de s- a implicat in mizeria asta ptr ca avea salariu destul de mare , masina la scara cu cote de benzina , era scos din productie si negociator de contract colectiv. Cred ca cercul e mai mare si nu inteleg de ce organele de politie au asteptat sa se fure motorina de 1 milion de euro. Ceva nu e in regula.Oare la nivel de minister nu e nimeni implicat ? Pacat de tine bai Bolos, aveai de toate ce a fost in capul tau?
PESTELE DE LA CAP SE...
18 Apr 2016

DIICOT: „Cine fură mai mult“ - criteriul de promovare la CFR Calatori Timişoara , exact acelasi lucru se promoveaza si la centru adica la SNTFC CFR Calatori Bucuresti, cu cat esti mai furacios promovezi si te mentii in functie? Unii si mai ales unele s-au plictisit pe anumite functii la nivel central si le merge in continuare .Pana cand?!
GABI
18 Apr 2016

DL. SZENTES IOSIF , DIRECTOR GENERAL LA CFR CALATORI, MOTORINA LIPSA DE LA REGIONALA CFR CALATORI BUCURESTI CINE O PLATESTE ?
TILICA FRANARU
21 Apr 2016

SA NU NE MAI DAM PE DUPA VISIN.....TOTI CAPII CFR JEFUIESC IN NESTIRE. SA NE UITAM PUTIN SI LA FIRMELE CARE AU PRESTAT PENTRU REGIONALA TIMISOARA. - CINE ESTE PATRONUL PARCARII DIN FATA GARI? - CINE A VANDUT LEMNE DE FOC PE REGIONALA TIMISOARA? - CU CE FIRMA S-A RENOVAT PASAJUL DIN TIMISOARA EST ACUM CATIVA ANI? - CINE A TAIAT VAGOANE DE CALATORI SI MARFA PE REGIONALA? CINE, CUM DE UNDE, DE CE.....BUN SI CU MOTORINA, DAR NUMAI ATAT? DE UNDE MAMA DRACULUI AVERI SFIDATOARE DIN SALARIUL DE LA GARA? LA CATIVA ANI SCOATEM LA INAINTARE CATE UN JEGOS SI FACEM PRAF.....IN OCHII PROSTILOR
HOTII?
22 Apr 2016

«Băieţii deştepţi» de pe calea ferată primesc 303 mil. euro de la stat Peste 1,35 miliarde de lei (303 mil. euro), bani de la buget, au fost pregătiţi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pentru operatorii privaţi din transportul feroviar de călători în următorii cinci ani. Compania CFR Călători urmează să primească subvenţie în valoare de puţin peste 1,22 miliarde de lei în acest an. Ministerul Transporturilor a bătut în cuie contractul de servicii publice pentru perioada 2016 - 2020 al CFR Călători şi a celor patru operatori privaţi. Dacă CFR Călători primeşte aproximativ 60% din necesarul subvenţiei pentru transportul feroviar de călători, operatorii privaţi încasează, în acest an, aproximativ 60 milioane de euro. După expirarea contractelor de servicii publice valabile în perioada 2012-2015, specialiştii Ministerului Transporturilor s-au gândit că ar fi mai bine să crească perioada de contractare la cinci ani. Mai mult, oficialii Ministerului Transporturilor nici nu au publicat, în timpul cerut de regulament, anunţul de încheiere a contractelor de servicii publice în monitorul oficial european, document care reglemengtează piaţa de servicii de transport cu autobuzul şi pe calea ferate. „De la începutul anului 2015, Ministerul Transporturilor, trebuia să notifice anunţul de intenţie de contractare a serviciilor publice pentru perioada 2016 – 2020 în transportul feroviar public de călători. Nu numai că nu s-a publicat în avans anunţul, dar contractele se semnează retroactiv. Oficialii Ministerului Transporturilor au crescut perioada de contractare la 5 ani fără nicio justificare. Serviciile privind transportul public cu tramvaiul se contractează pe 10 ani pentru a se amortiza investiţiile, în 5 ani nu se amortizează niciun tren” Cu subvenţia încasată de la Ministerul Transporturilor, operatorii privaţi trăiesc foarte bine, gestionează cifre de afaceri de zeci de m
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray