2020-07-14 14:25

Un nou pasaj pentru decongestionarea traficului într-unul din cele mai aglomerate noduri rutiere din România

 |  08:51
Un nou pasaj pentru decongestionarea traficului într-unul din cele mai aglomerate noduri rutiere din România

Membri Executivului au discutat ieri, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată Bucureşti-Constanţa, în zona Drajna, pentru eliminarea blocajelor din zona respectivă.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat, la începutul şedinţei de Guvern, că doreşte introducerea pe ordinea de zi a unui proiect privind realizarea unui pasaj în zona Drajna din judeţul Călăraşi.

“Vă rog să aprobaţi suplimentarea ordinii de zi cu un proiect de hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Pasaj denivelat superior pe DN21 km105, judeţul Călăraşi. Vorbim de celebrul pasaj Drajna”, a declarat ministrul Transporturilor, citat de news.ro.

El a menţionat că astfel se face un pas important în eliminarea blocajelor rutiere din zona respectivă.

“După ani de aşteptări astăzi facem un pas important înainte în eliminarea blocajelor înregistrate într-unul din cele mai aglomerate noduri rutiere din România.  Noi vom amenaja un pasaj rutier de-a lungul DN21 peste calea ferată Bucureşti - Constanţa şi peste intersecţia DN3A. În fundamentarea necesităţii implementării acestui obiectiv, am ţinut cont de media zilnică anuală înregistrată în prezent, respectiv 11.300 de vehicule pe zi, cu menţiunea că în desfăşurarea traficului configuraţia actuală a infrastructurii se înregistrează un timp de aşteptare de 30-45-60 de minute mai cu seamă în sezonul estival.”, a explicat Lucian Bode.

Premierul Ludovic Orban a spus că este veste bună şi că ultima dată a stat o oră şi jumătate la barieră de la Drajna.

O investitie de 27 milioane de euro

DN 21, încadrat ca drum european E584, asigură legătura rutieră între municipiile Brăila și Călărași, realizând conectivitatea zonei Brăila – Galați și a municipiilor Slobozia şi Călăraşi cu reţeaua rutieră europeană centrală TEN-T. Pe tronsonul cuprins între Slobozia și nodul autostrăzii A2 cu DN 21, la km 105+500, DN21 traversează la nivel Magistrala de cale ferată București – Constanța (linie dublă electrificată, cu viteză maximă 120 km/h – 160 km/h), iar la km 105+550 intersectează DN 3A, fiind necesare multiple staţionări la barieră, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ.

Valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 133,43 milioane de lei (echivalentul a peste 27 milioane de euro), iar durata de execuție a obiectivului va fi de un an și jumătate. Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km. Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de 22,74 ha și vor fi afectate 22 construcții și anexe.

Pasajul va fi alcătuit dintr-o grindă continuă pe cinci deschideri (24,00 + 30,00 + 30,00 + 30,00 + 24,00 m) și două grinzi continue pe trei deschideri (24,00 + 30,00 + 24,00 m). Lungimea totală a pasajului va fi de 303,40 m, inclusiv zidurile întoarse ale culeelor, conform proiectului analizat de clubferoviar.ro

Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 16,80 m, cuprinzând patru benzi de circulație și cu o zonă mediană de 2,00 m. Calea podului va fi încadrată de parapete direcționale de siguranță pentru protecție foarte ridicată. Pe zona de traversare a căii ferate și a drumului național sunt prevăzute și panouri de protecție din plasă de sârmă.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-05-29



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz