2019-09-19 19:56

Proiectul pentru introducerea vinietei în Bucureşti şi Ilfov a fost pus în dezbatere publică

 |  09:40
Proiectul pentru introducerea vinietei în Bucureşti şi Ilfov a fost pus în dezbatere publică

Proiectul de hotărâre pentru introducerea vinietei pentru Bucureşti şi Ilfov, de la 1 ianuarie 2020, a fost pus în dezbatere publică de Primăria Capitalei, până la 30 septembrie. De la plata noilor taxe vor fi exceptate mai multe categorii de autovehicule, între care cele ale serviciilor de urgenţă, ale Societăţii Naţionale de Cruce Roşie, ale Societăţii Transport Bucureşti, cele adaptate special pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi autovehicule aparţinând Patriarhiei Române.

Prin proiect se defineşte Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare - str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăsesti - str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie - str. Izvor - str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzeşti – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

Începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din interiorul ZACA, este restricţionat zilnic, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 - 22:00, după cum urmează:

a) Pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum şi pentru autovehicule electrice sau hibrid, accesul este permis fără restricţii.

b) Pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C.

c) Pentru autovehicule înmatriculate în afara municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare minim Euro 3, accesul este permis doar în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-B.

d) Pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în intervalul menţionat.

Autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puţin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 - 22:00, numai în urma achiziţionării vinietei electronice Oxigen-B.

Autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi cele hibride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul Bucureşti, numai în urma achiziţionării vinietei electronice de tip Oxigen-B.

Vinietele se emit numai după achitarea sumelor prevăzute, în baza dovezii privind norma de poluare.

În urma emiterii vinietelor, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control a vinietelor, denumit SIEGMCV.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate de la prevederile art.1:

- cele aparţinând instituţiilor prevăzute la art.32 alin (2) lit.a) şi b) din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare (autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public), serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă; Societatea Naţională de Cruce Roşie din România; serviciile de ambulanţă; Societatea Transport Bucuresti STB S.A.;

- Autovehicule adaptate special pentru persoanele cu dizabilitati;

- Autovehicule apartinand Patriarhiei Romane;

- cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare;

- Cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului;

- Cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte.

Zonele de restricţie vor fi semnalizate prin indicatoare de informare.

Încasarea tarifelor pentru achiziţionarea vinietelor tip Oxigen-B si tip Oxigen-C se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuţii în administrarea drumurilor publice şi managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietelor tip Oxigen-B si tip Oxigen-C se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi a calităţii aerului”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Circulaţia autovehiculelor specificate la art.1 în zonele restricţionate, fără achiziţionarea vinietei, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor din prezenta hotărâre se fac de către poliţie, poliţia locală şi împuterniciţi ai Primarului General, conform competenţelor.

Vinietă Oxigen-B este 10 lei pe zi, 200 lei pe lună, 1100 lei pe 6 luni sau 1900 lei pe un an, iar vinieta Oxigen-C costă 75 lei pe lună, 500 lei pe 6 luni sau 900 lei pe an.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-08-20



Parerea ta...

BUCURESTI
20 Aug 2019

este un prioect ilegal si aberant al cotoroantei firea .sa se duca la stockholm sa vada tunelurile pentru masini care au iesire in fiecare cartier,autostrazile pe 3 benzi din jurul capitalei suedeze ,un transport in comun pus la punct cu statie de metrou pe cinci niveluri la ultimul nivel fiind liniei de tren si apoi sa vina cu hotii de genul asta..nu-i ajunge un miliard de euro anual praduiti .toate orasele din tara sa introduca taxa pentru bucuresti ilfov.proasta satului nu te gandesti ca sunt oameni care stau in bucuresti si au masini inmatriculate in tara.o japita dementa.oricine poate contesta proiectul in instanta si va castiga.plus ca este o discriminare .
SIBIU
20 Aug 2019

Vor urma actiuni similare in marile orase.Atunci sa vezi distractie cu masinile ce au numar de B.(numai cate sunt in leasing ha.ha .ha)
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray