2020-07-04 00:05

EXCLUSIV Ministerul Fondurilor Europene caută cea mai bună soluție pentru cea mai așteptată autostradă din România

 |  11:49
EXCLUSIV Ministerul Fondurilor Europene caută cea mai bună soluție pentru cea mai așteptată autostradă din România

Oficialii Ministerului Fondurilor Europene și cei din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au discutat, într-o ședință la sediul MFE, modalitatea prin se construiesc cele mai complexe tronsoane de autostradă din România.

În prezent, secțiunile montane (2 și 3) ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, zonele cele mai grele, vor fi scoase la licitație numai după o analiza privind forajele geotehnice. 

Oficialii Ministerului Fondurilor Europene ne-au declarat că este pentru prima dată când se face o analiză foarte serioasă privind stadiul proiectelor privind loturile 2 și 3 din autostrada Sibiu-Pitești. 

"S-au luat luat datele din 1991 până astăzi privind tot ce înseamnă studii geo privind autostrada Sibiu-Pitești. Vom face o analiză timp de aproximativ 3 săptămâni, vom decide dacă este nevoie de foraje suplimentare. Secțiunile 2 și 3, din autostrada Sibiu-Pitești, sunt cele mai grele, loturi cu multe viaducte si tuneluri. Cele două loturi sunt prinse în exercițiul financiar 2014-2020", ne-au declarat oficiali guvernamentali.

2020, anul autostrăzii Sibiu-Pitești

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a prezentat la jumătatea acestei luni mai multe detalii despre autostrada Sibiu-Pitești cu ocazia semnării contractului de execuție și proiectare a secțiunii 5. 

 "După ani de anulări, amânări și blocaje, anul 2020 va fi anul Autostrăzii Sibiu - Pitești. În martie 2020, am început lucrările pe secțiunea 1 Sibiu - Boița. Astăzi, am fost martor la semnarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 5 Curtea de Argeș - Pitești. Până la sfârșitul lunii mai acest an, vom stabili câștigătorul licitației pentru lotul 4 Tigveni - Curtea de Argeș. Estimăm semnarea contractului, în ipoteza fără contestații, în luna iunie 2020", a precizat șeful Transporturilor, in data de 15 mai.

Legat de secțiunea 3, Cornetu-Tigveni, cu o valoare de 4,7 miliarde de lei, Ministerul Transporturilor își propune finalizarea documentației și lansarea licitației de proiectare și execuției până la sfârșitul lunii iunie 2020. Compania de Drumuri a beneficiat de expertiza BEI-PASSA, în ceea ce privește asistența tehnică în specializarea tuneluri, potrivit lui Lucian Bode. 

"Secțiunea 2, Boița - Cornetu, aproximativ 4 miliarde de lei, stadiul actual sunt în curs de investigații studii geotehnice suplimentare. Luând în considerare rezultatele acestor studii, urmează să se finalizeze documentația și să se demareze licitația de atribuire contract de proiectare și execuție", a continuat ministrul Transporturilor.

În privința secțiunii 6, respectiv drumul de legătură A1 - Râmnicu Vâlcea, ministrul a aminitit că este o licitație în derulare, iar până pe 26 mai urmează să fie depuse ofertele. 

Lucian Bode a mai spus că au fost trimise la Comisia Europeană răspunsurile la solicitările suplimentare, facând referire la problema cu gândacul, vehiculată anul trecut. Acesta și-a exprimat convingerea că cererea de finanțare va fi aprobată și a adăugat că Guvernul a găsit totuși un partener european care ar finanța integral construcția secțiunilor 1,4 și 5 din Autostrada Sibiu - Pitești.

Stire in curs de actualizare


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-05-29



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz