2020-04-05 20:17

Cum se APROPIE de Pământ asteroidul 2020 DM4

Cum se APROPIE de Pământ asteroidul 2020 DM4

"DM4 2020 se apropie de Pământ. Estimăm că distanța cea mai apropiată între asteroid și Pământ ar fi de aproximativ 7,35 milioane km. Constituie o potenţială ameninţare, dar nu trebuie să ne facem griji pentru acest lucru"…

Astfel a declarat Zhao Haibin, directorul echipei de cercetare de la observatorul PMO, cu privire la prezența unui nou asteroid aproape “de noi”. Declarația a stârnit deja valuri de comentarii pe net: “Lăcuste, coronavirus, incendii, asteroizi, inundații, tulburări sociale la nivel mondial, despre ce altceva ar  trebui să mai fim avertizați?”, se spune în unul dintre aceste comentarii. Asteroidul, denumit 2020 DM4, a fost identificat de observatorul astronomic Purple Mountain Observatory (PMO) al Academiei de Ştiinţe din China la finele lunii februarie. Noul asteroid va trece pe lângă Pământ la începutul lunii mai, potrivit agenției Xinhua.

Ce s-a întâmplat în noaptea de 26 februarie

Astronomii au utilizat telescopul pentru observarea obiectelor din apropierea Pământului, situat în Xuyi, în provincia estică Jiangsu din China, în noaptea de 26 februarie şi au descoperit un obiect în mişcare, a cărui viteză aparentă este diferită de cea a unui asteroid obişnuit din centura de asteroizi. Pe baza datelor prelevate în urma observaţiilor la nivel mondial, astronomii au determinat orbita DM4 2020, iar MPC a anunţat descoperirea acestui asteroid potenţial periculos la data de 29 februarie.

Specialiştii au raportat evenimentul Centrului pentru Planete Minore (MPC) al Uniunii Astronomice Internaţionale şi au distribuit informaţiile altor ţări. Alte 11 telescoape de pe glob au început ulterior monitorizarea asteroidului.

Deocamdată, la capacitate limitată

China s-a alăturat rețelei internaționale de avertizare cu privire la prezența asteroizilor în februarie 2018, iar PMO își dezvoltă propria rețea de monitorizare, avertizare și observare a obiectelor din apropierea Pământului. Cu toate acestea, capacitatea Chinei în monitorizarea și avertizarea cu privire la prezența “obiectelor” care se apropie de Pământ este încă limitată. “China trebuie să dezvolte telescoape mai mari pentru a-și îmbunătăți capacitatea și pentru a juca un rol mai important în domeniul monitorizării și avertizării timpurii a asteroizilor”, a declarat Zhao Haibin.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-03-05