2020-08-03 16:07

Fenomen îngrijorător în JAPONIA

 |  23:02
Fenomen îngrijorător în JAPONIA

În Japonia, "după izbucnirea bulei din anii 90, veniturile au scăzut, iar ponderea gospodăriilor cu venituri mici a crescut pe măsură ce grupurile cu venituri medii și mari s-au micșorat".

Aceasta relevă un raport recent al economistului Shigeto Nagai de la Oxford Economics. Raportul evidențiază, de fapt, că pe măsură ce sărăcia crește în Japonia, clasa de mijloc a țării se erodează încet. "Clasa de mijloc dispare în Japonia, deși treptat", a avertizat Nagai. Un motor principal care determină distribuirea veniturilor a fost „sistemul său de angajare pe viață”, a declarat Nagai pentru CNBC. În acest sistem relativ stabil, dar rigid, salariile cresc doar treptat. Companiile pun, de asemenea, un accent mai mare pe securitatea locului de muncă, mai degrabă decât pe compensarea îmbunătățirii pe termen scurt a performanței sau productivității companiei, a mai spus Nagai.

A început în anii 2000

Cei zece ani de la începutul anilor 90 au fost adesea denumiți „deceniul pierdut al Japoniei”. Perioada a fost marcată de stagnare economică și deflație, după perioada de boom din anii anteriori.

Rata sărăciei din Japonia este de 15,7%, conform ultimelor cifre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Măsurătoarea se referă la persoanele al căror venit pe gospodărie este mai mic decât jumătate din media întregii populații.

Sistemul nu creează un „1% de top”, spre deosebire de sistemele de compensare occidentale în care directorii de top câștigă de obicei mult mai mult decât alți angajați. De ani buni, companiile japoneze au transformat, de asemenea, lucrătorii obișnuiți - care anterior se puteau bucura de sistemul „pe viață” - în lucrători cu program redus. Această schimbare, potrivit Nagai, a început în anii 2000, când companiile au încercat să reziste concurenței cu economii în creștere cum ar fi China, unde costurile cu forța de muncă sunt mai mici.

Dispariția clasei de mijloc ar putea duce la o stagnare suplimentară a consumului.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-07-04



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz