2020-04-08 11:54

Scandal la Pro TV

 |  21:34
Scandal la Pro TV

Postul de televiziune Pro TV are probleme. Se pare că vânzarea acestuia către miliardarul ceh Petr Kellner a fost contestată. Iar americanii solicită examinarea tranzacției. Și nu oricine din SUA, ci însuși senatorul republican Marco Rubio.

Senatorul republican Marco Rubio a cerut autorităţilor din SUA examinarea tranzacției prin care cel mai bogat om de afaceri din Cehia, Petr Kellner, a cumpărat grupul Central European Media Enterprises (CME), care deţine Pro TV. Acesta susține că tranzacția „afectează interesele SUA”, scrie News.ro. În octombrie 2019, grupul CME a anunţat că a semnat un acord definitiv pentru vânzarea către fondul de investiţii PPF Group, controlat de cel mai bogat om de afaceri din Cehia, Petr Kellner.

Interesele Chinei?

Tranzacţia este estimată la 2,1 miliarde dolari, iar în prezent, Kellner are afaceri în România, prin intermediul PPF, în principal în domeniul imobiliar, iar averea sa este estimată la peste 15 miliarde de dolari, scrie Forbes.

Senatorul Marco Rubio a cerut lansarea unei investigaţii, de către Comitetul pentru investiţii străine din Statele Unite (CFIUS), cu privire la această tranzacție. Rubio susţine că acest acord „afectează interesele de securitate ale SUA în Europa Centrală şi de Est şi China”. De asemenea, el a adresat, în acest sens, o scrisoare secretarului Trezoreriei SUA, Steve Mnuchin, şi procurorului general Willim Barr.

Senatorul consideră că omul de afaceri ar susţine interesele Chinei şi ar fi sprijinit „influenţele maligne” ale Chinei în străinătate.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-27



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine