2020-04-08 13:04

Un moment trist: Se închide o mare AGENȚIE de presă

 |  22:21
Un moment trist: Se închide o mare AGENȚIE de presă

“Este un moment trist pentru tot peisajul mass-media şi, de asemenea, pentru public, care va găsi mai dificil accesul la informaţii altfel puse la dispoziţie indirect de agenţia de ştiri. Este un moment trist pentru comunitatea mass-media la nivel internațional”…

Astfel s-a exprimat Alexandru Giboi, secretar general al Alianţei Europene a Agenţiilor de Presă (EANA), cu privire la viitoarea închidere a Agenţiei naţionale de presă din Australia (Australian Associated Press, AAP). EANA și-a exprimat, de asemenea, "îngrijorarea şi tristeţea" în urma recentului anunţ făcut de AAP. "Într-un peisaj mediatic general aflat deja sub presiunea unui aflux de zgomot informaţional care trece drept ştiri, agenţiile de presă reprezintă un punct de încredere pentru mass-media şi, in extenso, pentru publicul însuşi", scrie EANA. Din acest motiv, "viitoarea închidere a unei agenţii de presă de încredere şi respectate, aşa cum este AAP, este o consecinţă nefericită a diverşi factori, mulţi dintre ei independenţi de media tradiţională, cel mai important fiind scăderea veniturilor obţinute din publicitate, care conduc la restricţionarea activităţilor şi chiar închiderea clienţilor tradiţionali ai agenţiei de presă", se subliniază în reacţia EANA publicată zilele trecute.

O ştire alarmantă

"Este foarte trist pentru o echipă excelentă care a lucrat cu entuziasm pentru a transforma AAP şi a fost întotdeauna bine cunoscută pentru standardele sale jurnalistice înalte", a declarat Peter Kropsch, preşedintele EANA şi CEO al dpa.

"O lovitură dată jurnalismului. Închiderea unei surse serioase şi responsabile de informaţii precum AAP, în contextul în care ne confruntăm cu provocarea fake news, pare să ne slăbească domeniul, însă de fapt, ne face mai conştienţi să lucrăm mai mult în ceea ce priveşte conţinutul şi extinderea pieţei", a reacţionat Armela Krasniqi, membră a Consiliului EANA şi director general al ATA. "O ştire tristă şi alarmantă. Agenţiile de presă, cu devotamentul lor pentru verificarea faptelor şi acoperirea echilibrată, sunt necesare mai mult, nu mai puţin. AAP a fost/este un serviciu excelent, cu un personal excelent", a declarat la rândul său Jiri Majstr, membru al Consiliului EANA şi CEO al CTK, potrivit Agerpres.

Jurnalismul, “mâncat” pe viață?

Potrivit informaţiilor puse la dispoziţia publicului, acţionarii majoritari ai agenţiei, News Corp Australia şi Nine Entertainment Company, au anunţat închiderea agenţiei din cauza scăderii numărului de abonaţi care utilizează fluxul de ştiri al AAP. În prezent, agenţia are peste 180 de angajaţi, dispunând de birouri în opt state şi teritorii din Australia. Ea dispune de asemenea de birouri în străinătate, între care în Noua Zeelandă, Marea Britanie şi Statele Unite.

Agenţia, cu o activitate de 85 de ani, îşi va opri activitatea la sfârşitul lunii iunie, iar serviciul său de editare Pagemasters se va închide la sfârşitul lunii august. Închiderea a fost anunţată angajaţilor în cadrul unei reuniuni la sediul AAP din Sydney. Unele voci din cadrul agenției susțin, conform news.com.au, că impactul gigantilor tehnologici Facebook și Google au cauzat dispariția finală a AAP. De asemenea, aceste voci avertizează că jurnalismul va continua să fie „mâncat” pe viață de companiile care folosesc conținut gratuity. The Guardian a publicat acuzații potrivit cărora Nine Entertainment and News Corp a închis AAP pentru a înceta subvenționarea „unui serviciu de știri de ultimă oră pentru concurenții lor”.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-03-07



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine