2020-01-24 10:47

Ce ar fi bine să faceți aproximativ 150 de minute pe săptămână

 |  14:28
Ce ar fi bine să faceți aproximativ 150 de minute pe săptămână

Ce putem face pentru a avea o stare generală bună? Pentru a ne menține vioi, în formă și cu mintea clară? Există vreun secret? Sau depinde doar de noi să ne mobilizăm pentru a avea o viață echilibrată?

Exerciţiile fizice menţin în formă nu doar muşchii şi articulaţiile, ci şi celulele creierului, conform unui studiu realizat recent în Germania şi citat de UPI. Activitatea fizică ajută la menţinerea materiei cenuşii din creier, asociată cu diverse capacităţi şi abilităţi de gândire. Prin menţinerea materiei cenuşii intacte se poate preveni declinul cognitiv, a explicat echipa de cercetători care a publicat cercetarea în Mayo Clinic Proceedings.

''Acest (studiu) oferă dovezi indirecte potrivit cărora exerciţiile aerobice pot avea un impact pozitiv asupra funcţiei cognitive'', a declarat doctor Ronald Petersen, neurolog la Mayo Clinic din Statele Unite. "O altă caracteristică importantă a studiului este aceea că aceste rezultate se pot aplica şi în cazul adulţilor vârstnici. Există dovezi solide cu privire la importanţa exerciţiilor fizice în a doua parte a vieţii, dar este totodată încurajator faptul că pot exista efecte pozitive asupra creierului şi mai târziu în viaţă", a subliniat Petersen, coautor al unui articol ce însoţeşte studiul.

Obiceiurile sănătoase sunt de bază

Potrivit experţilor Mayo Clinic, sunt recomandate exerciţii moderate, efectuate regulat - aproximativ 150 de minute pe săptămână. De asemenea, specialiştii recomandă evitarea fumatului, urmarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, menţinerea unei greutăţi sănătoase, menţinerea tensiunii arteriale în limite normale, controlul nivelului colesterolului şi reducerea glicemiei

Cercetătorii germani, conduşi de Katharina Wittfeld, au monitorizat peste 2.000 de persoane adulte din nord-estul Germaniei, începând din anul 1997 până în anul 2012. În această perioadă a fost evaluată activitatea fizică a participanţilor şi au fost realizate teste de imagistică prin rezonanţă magnetică.

Efecte pozitive cu sporturi de echipă

Exerciţiile fizice reprezintă o bună modalitate pentru reducerea riscului de depresie, indiferent dacă este vorba de practicarea unui sport, de mersul pe jos sau de activităţi desfăşurate în gospodărie precum curăţenia, conform unui alt studiu,  publicat în The Lancet Psychiatry și coordonat de cercetătorul în psihiatrie de la Universitatea Yale (Statele Unite), Adam Chekroud.

Potrivit autorilor cercetării, "toate tipurile de exerciţii fizice au fost asociate cu îmbunătăţirea sănătăţii mintale". Însă, efectele pozitive sunt mai pronunţate în cazul practicării "sporturilor de echipă, ciclismului, activităţilor aerobice şi a exerciţiilor fizice în sala de forţă". "Persoanele active fizic au declarat, în medie, cu 1,5 zile mai puţin pe lună în care nu s-au simţit bine din punct de vedere al sănătăţii mintale în comparaţie cu cele care nu fac mişcare", au mai spus autorii într-un comunicat.

Respondenţii au declarat, în medie, aproximativ 3,5 zile pe lună de "stare proastă" din punct de vedere al sănătăţii mintale. De data aceasta, potrivit studiului de față, doza ideală de exerciţii fizice este de "45 de minute de trei până la cinci ori pe săptămână". Dacă acest interval este depăşit, efectele benefice sunt diminuate. Respondenţii care au ajuns la trei ore de activitate fizică pe zi au raportat o stare psihică mai puţin bună în comparaţie cu cei care nu făceau mişcare.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray