2020-04-07 23:51

Contează mesajele pe care le transmitem? Cum se cucerește MINTEA

 |  00:30
Contează mesajele pe care le transmitem? Cum se cucerește MINTEA

Nevoia oamenilor de afecțiune este aceeași, în strânsă legătură cu cea de apropiere, validare, socializare. Această nevoie e amplificată de noile metode de a interacționa cu diferite persoane. Trăirile sunt tot atât de intense, ieșind la iveală mai repede, datorită stimulilor vizuali și auditivi, potrivit psihologilor. Astfel e mai ușor să ai acces la un număr mult mai mare de persoane, prin urmare probabilitatea de a găsi o persoană cu care să poți începe o relație este mai mare.

„Ne facem singuri o imagine, una ideal dorită pe care vrem să o promovăm. Prin noile metode de socializare, avantajul este că putem induce persoanelor cu care vrem să întrăm în contact o imagine care ni se pare nouă favorabilă. Chiar ne putem inspira și putem copia persoane care au succes în vizunea noastră. Ne putem face o imagine și despre persoana pe care vrem să o abordăm în urmă postărilor ei. Putem să ne dăm seama de nevoile și dorințele acelei persoane, ce anume îi place mai mult, astfel încât în momentul când decidem să o abordăm, avem deja că punct de plecare anumite informațîi (interese, pasiuni). Îți poți da seama dacă persoana cu care vrei să interacționezi îndeplinește sau nu criteriile pe care vrei să le dețină”, e de părere psihologul Ionuț Iamandi.

Nevoie intensă de comunicare

În funcție de personalitatea fiecăruia, ne este mai ușor sau mai greu să inițiem interacțiuni cu alte persoane. Este mai ușoară comunicarea online pentru persoanele introvertite, care pot fi inhibate în momentul în care sunt față în față cu altă persoană. “Noile metode ne pun în situația în care pentru a face primul pas nu este nevoie să fim unul lângă celălalt, situație favorabilă pentru persoanele cărora le este dificil să comunice altfel. Avem acces la prietenii prietenilor ceea ce înseamnă că ne lărgim orizontul de căutare”, mai spune Ionuț Iamandi. Care adaugă că nevoia oamenilor de socializare, comunicare și validare a rămas la fel de intensă, însă e acoperită diferit față de generația trecută. Pentru a-și satisface această nevoie, unele persoane se mulțumesc cu like-urile primite în mediul virtual și nu mai au nevoia de a interacționa în alte medii reale cu persoane noi sau persoane deja cunoscute. Iar like-urile pot fi traduse de o persoană ca aprecieri, complimente sau uneori chiar ca un prim pas într-o posibilă relație.

Deci, contează foarte mult mesajele pe care le transmitem - fie verbal, fie în scris.  „Cu ajutorul mediului online putem face o persoană să fie atrasă sau să se îndrăgostească de mintea noastră, de modul nostru de a gândi. Sunt situații în care două persoane sunt atrase una de cealaltă doar datorită unei interacțiuni care a presupus schimburi de idei scrise, mesaje romantice. Dacă sunt lucruri pe care nu le-ai putea spune față în față, în mediul online poți fi dezinvolt. Deoarece nu suntem față în față, se diminuează anxietatea, putem să ne deschidem și să trecem la acțiune!”, conchide psihologul.  


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-16



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine