2020-04-08 00:18

De ce EVITĂ străinii România

 |  13:58
De ce EVITĂ străinii România

Țara noastră e insuficient exploatată…Sună cum sună, dar este adevărat la un anumit capitol. Unul la care noi ziceam că suntem tari. Se pare că nu mai suntem, încă de pe vremea când a dispărut Ceaușescu „de pe firmament”.

O țară cu mult potențial turistic. Așa își văd mulți români patria. Dar numai ei văd așa, deoarece, se pare, că nu suntem chiar atât de iubiți de străini încât să dea năvală la noi. Potrivit specialiștilor în turism, România rămâne o destinație turistică atractivă, dar numai pentru români! Doar 17% dintre cazări au fost ocupate, anul trecut, de turiștii străini, arată statisticile europene.

Străinii ajung greu la noi

Ponderea este însă de trei ori mai mare în Bulgaria și de două ori mai mare la vecinii unguri. Specialiștii în turism dau vina pe slaba promovare externă a țării noastre, dar și pe lipsa autostrăzilor. Specialiștii în turism dau vina pe slaba promovare externă a țării noastre, dar și pe lipsa autostrăzilor. Pârtiile din Poiana Brașov, cea mai importantă stațiune de iarnă a României, sunt pline de pasionații de sporturi de sezon. Dar...Majoritatea turiștilor sunt români, doar 14% din străinătate, potrivit tvr.ro. Motive? Străinii ajung greu aici. În România, anul trecut, 83% din cazări au fost ocupate de români și doar 17% de străini, arată statisticile europene.Suntem țara din Uniunea Europeană cu cea mai mare pondere a localnicilor în totalul nopților petrecute la hoteluri sau pensiuni.

În Bulgaria, ponderea cazărilor ocupate de străini este de peste 60%, iar în Ungaria, de peste 40%. Tot specialiștii adagă că, pe lângă lipsa autostrăzilorși lipsa trenurilor rapide constituie un impediment. O altă problema este că pe multe dintre cele 16 aeroporturi ale țării sunt prea puține curse aeriene externe.

La Casa Poporului

Dacă este să ne focalizăm numai pe București, potrivit unei analize făcută de una dintre cele mai mari asociații din industria hotelieră din România, cei mai mulți locuitori ai Capitalei cred că Bucureștiul are un uriaș potențial turistic, dar este insuficient promovat. Studiul arată că punctele forte ale Bucureștiului sunt viața de noapte, mâncarea și serviciile de cazare. La polul opus, minusurile sunt reprezentate de lipsa promovării turistice, transportul public și aglomerația. Analiza arată, de fapt, că, deși ar exista suficiente resurse pentru promovare, autoritățile și mediul privat nu au găsit încă o soluție care să funcționeze.

Începând cu anii ‘60, România a deschis graniţele pentru străini şi a mizat tot mai mult pe cartea turismului. S-a investit masiv pe litoral, în staţiuni balneare şi montane. De exemplu, potrivit statisticilor, ținta era ca în 1975 să vină în România 4 milioane de străini, potrivit tvr.ro.  Ministerul se ocupa de promovare prin intermediul ambasadelor, târguri de specialitate, revista ONT-ului (Oficiul Naţional de Turism), - editată în mai multe limbi. Existau contracte cu operatori de turism importanţi din Europa. România era o destinaţie ieftină, cu cazare bună şi tururi tematice, dar, în anii ‘80, turismul începe să intre, ca şi alte domenii, pe mâna strictă a politicului. 

Revenind la prezent, în 2018, Capitala a fost vizitată de peste 2 milioane de turiști. În urma unei analize legate de motivele pentru care aceștia ne-au vizitat țara, a reieșit că cei mai mulți au venit pentru afaceri, viață de noapte, prețurile mici și Casa Poporului…


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-31



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine